AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Skal by på en bolig jeg veldig, veldig gjerne vil ha. Den som har kommet med det første budet, byr ca. 300 000 under taksten. Det er noen fuktproblemer på badet, noe som kan forklare. Når åpningsbudet er 1 800 000, må jeg da helst by 100 000 over, eller er det ok å by f.eks. 30 000 eller 50 000 mer? Er veldig ukjent med alt dette, og lurer på hva jeg skal gjøre, hva jeg skal by, hvilken "taktikk" jeg skal bruke rett og slett. Åpningsbudet er gyldig tom. 12.00 mandag, når jeg kommer med mitt bud, hvilken tidsfrist bør/kan jeg sette på det? Anonym poster: 7688f60b7a87819876eeedf35ade7a15
Edvarda Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 (endret) Jeg ville vurdert å kline til med 100', hvis du har råd og virkelig vil ha det. Fordi: 1. Byr du småsummer sier du at du er redd for at det blir for dyrt/at du ikke har så mye penger/at du snart detter av budrunden. 2. Budet er hele 300' under takst = budgiver er forberedt på å bli overbudt, og kanskje ikke av bare deg. 3. Byr du 30' mer blir de (og eventuell andre) nok med oppover, byr du 100' mer kan det hende de kaster inn håndkledet. Men OBS! Dette er ingen eksakt vitenskap, og du har langt mer informasjon om saken enn jeg har Lykke til! Edit: Avhengig av markedet og hvor tullete lavt dette første budet er; Du kan jo også by mer enn 100' over. For eksempel her jeg bor går ingenting under takst nå, så å rett og slett by takst ville vært en mulighet og ingen egentlig risiko, siden huset aldri ville gått for noe særlig under uansett, og en budrunde bare er en lang og ubehagelig vei til takst +++. Endret 17. juni 2012 av Edvarda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå