AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 En jeg har snakket litt med over flere år (fb), spurte nylig om jeg ønsket å være hans date til et bryllup han skal i om ca 1 mnd. Vi har aldri møttes før, men ut i fra profilen/bilder/venner/familie er dette en oppegående fyr med et "stabilt liv". Dette er muligens den eneste muligheten vi vil få om vi noen gang skal møtes, og han foreslo derfor at jeg ble med han i bryllupet. Problemet er at jeg kjenner ingen, de fleste snakker amerikansk/belgisk (bryllupet er i Belgia), og jeg vet jo faktisk ikke hvordan han vil være i "virkeligheten". Tenker også at det er surt å bruke penger på en flybillett som muligens ikke fører noe positivt ut av seg. Han har riktignok tilbudt å betale hotelloppholdet for meg (eget rom). Hva synes dere? De jeg har snakket med til nå har gitt blandede tilbakemeldinger. Foreldrene mine er stort sett positive, og ser på det som en "morsom" opplevelse. Er dette en sjanse jeg burde gripe? Leser jo stadig vekk om mennesker som aldri ville ha møttes om det ikke var for disse engangstilfellene som dukket opp. Trenger også tips til kjole/sko. Spurte om dresskode, og han sa at det ikke stod noe annet enn "suit & tie/dress" på invitasjonen. Dette betyr vel at en står ganske fritt? Anonym poster: 03b22e9111beb92b273ccc6cb748b14a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Én ting til: Er gave noe jeg bør tenke på? Fikk en hjemmeside som de har laget for bryllupet , og her står det at de først og fremst ønsker støtte til en seiltur de skal på. Mener de penger med dette??? Anonym poster: b980d4ea41ffbad66e5508cdb1696ac5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Én ting til: Er gave noe jeg bør tenke på? Fikk en hjemmeside som de har laget for bryllupet , og her står det at de først og fremst ønsker støtte til en seiltur de skal på. Mener de penger med dette??? Anonym poster: b980d4ea41ffbad66e5508cdb1696ac5 Ja, de mener penger Hvis dette er en du kjenner litt fra før av, så hvorfor ikke. Men finn ut av det viktigste: Står han for gaven, eller spleiser dere (regner med at han står for den) Hva skal du ha på? Ser ut til at du fint kan gå i en allright kjole fra H&M. Skal dere noe mer, hva annet bør du ha med? (skal dere på skogstur, besøke tanter, gå på byen?) Få bekreftelse på eget hotellrom, og at det er sikkert at han betaler, så du ikke får noen ubehagelige overaskelser. Vær åpen for at det ikke blir så kult, så blir du ikke skuffet. Jeg gjorde noe lignende. Håpet på det beste, men forventet det værste. Tenkte at jeg holder vel ut i 3 dager. Nå er vi gift og har to barn. Hvem hadde trodd det?! Uansett hva du gjør, vær smigret for at han spurte deg! Lykke til! Anonym poster: 92698987c47368a4175e3058d4553e38 1
Gjest Eld Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville vært veldig skeptisk til dette. Om du velger å reise så bestill eget hotellrom, og flybilletter som i verste fall kan endres. Potensielt kjipt å være strandet alene i Belgia i x antall dager om alt skulle skjære seg. Kanskje du har noen venner som kunne tenkt seg en weekendtur til Belgia? Da har du trygghet i venner samt en retrettmulighet. Om det er en mulighet må du jo si ifra om at det kan være at du kommer til å være med han i stedet for dem, men de kan jo ha det kjekt uten deg. Jeg synes uansett at du bør bestille og betale for alt selv (slik at du har full kontroll over det), så får han heller gi deg penger etterpå om han absolutt vil spandere. Gjør egentlig regning med at han står for gaven, jeg synes det blir feil om du skal måtte betale for deler av gave under disse omstendighetene. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Det hadde jeg aldri blitt med i. Bryllup som første date. For en elendig idé! Anonym poster: a2dcc0c387bf3d13573d79b67370a3b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Dette er muligens den eneste muligheten vi vil få om vi noen gang skal møtes, og han foreslo derfor at jeg ble med han i bryllupet. Anonym poster: 03b22e9111beb92b273ccc6cb748b14a Men hva er egentlig poenget da? Hvis dette er den eneste sjansen dere har til å møtes, da vil det jo ikke kunne lede til noe varig uansett. Anonym poster: cadad2fed089491de23839319fad88e0 3
Navnemjau Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 Du liker nettvarianten av ham? Fiks eget hotellrom og gjør det, bare gjør det! Det er jo bare spennende!
Kaisamaia Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 (endret) What?! Hvorfor er dette deres eneste mulighet til å møtes? Skjønner ingenting... dere kan da vel møtes når som helst? Eller bor han i Amerika? ...et bryllup i Belgia er vel uansett ikke den eneste sjansen dere får... Hvis han virkelig er interessert, kommer han vel til Norge for å treffe deg. Endret 22. juni 2012 av Kristen
Kine28 Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Just do it! Blir det kjipt får du utforske stedet du reiser til alene, shoppe litt, ta manikyr, gå på pub og treffe en hot belgier du kan flørte litt med.
Glynis Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Neineinei. Hvis dere faktisk vil møtes, hvorfor kan dere ikke reise på en ferietur sammen da? Må det være et belgisk bryllup du uansett må fly inn til? Det gir ikke meningen. Høres ut som en dårlig idé.
regine Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Og jeg syns det høres litt kult ut! Men det avhenger av hvordan du selv er som person. Er du selvstendig og åpen for å komme i kontakt med folk, relativt språkmekting og flink til å prate med fremmede, så høres det ut som om dette uansett kan bli en morsom opplevelse. Jeg mener - hvor ofte får du ellers dratt i et belgisk bryllup?? Jeg hadde syntes det var kult å oppleve, fordi selv om vi tror vi er så like, er det plutselig tradisjoner og skikker som er helt annerledes (og kanskje litt rare og sære for norske øyne). Men - det forutsetter selvsagt at du greier å ha det hyggelig på egen hånd. Min erfaring med nettbekjentskaper er at selv om kjemien etc er god på nett - trenger den ikke å være det i virkeligheten. Det betyr selvsagt ikke at folk flest man treffer på nett ikke er hyggelige og greie i virkeligheten - kun at man kanskje ikke passer så godt sammen som man trodde. Du risikerer mao. at han du trodde var morsom å være sammen med ikke er det. Da vil du måtte anstrenge deg i selve brylluppet for å være sosial og ha det gøy, og du må greie å gjøre ting på egenhånd utenom. Hvis dette er noe som passer deg som person, OG du har alt på det tørre hva gjelder bosted og sånt, så vil jeg mene: kjør på! 1
fridr Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Ja, hør på de andre. Jeg hadde booka rom og flybilletter selv, og eventuelt tatt med meg en venn. Da kan du jo også få deg en herlig weekend-tur om det ikke skulle være så kult å møte denne fyren, likevel. Siden du har mulighet ville jeg ikke latt en slik mulighet gå til spille! Bedre å angre på ting du har gjort, enn ting du ikke har gjort Og jeg tror neppe du blir å angre!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #13 Skrevet 25. juni 2012 En jeg har snakket litt med over flere år (fb), spurte nylig om jeg ønsket å være hans date til et bryllup han skal i om ca 1 mnd. Vi har aldri møttes før, men ut i fra profilen/bilder/venner/familie er dette en oppegående fyr med et "stabilt liv". Dette er muligens den eneste muligheten vi vil få om vi noen gang skal møtes, og han foreslo derfor at jeg ble med han i bryllupet. Problemet er at jeg kjenner ingen, de fleste snakker amerikansk/belgisk (bryllupet er i Belgia), og jeg vet jo faktisk ikke hvordan han vil være i "virkeligheten". Tenker også at det er surt å bruke penger på en flybillett som muligens ikke fører noe positivt ut av seg. Han har riktignok tilbudt å betale hotelloppholdet for meg (eget rom). Hva synes dere? De jeg har snakket med til nå har gitt blandede tilbakemeldinger. Foreldrene mine er stort sett positive, og ser på det som en "morsom" opplevelse. Er dette en sjanse jeg burde gripe? Leser jo stadig vekk om mennesker som aldri ville ha møttes om det ikke var for disse engangstilfellene som dukket opp. Trenger også tips til kjole/sko. Spurte om dresskode, og han sa at det ikke stod noe annet enn "suit & tie/dress" på invitasjonen. Dette betyr vel at en står ganske fritt? Anonym poster: 03b22e9111beb92b273ccc6cb748b14a Belgisk? Anonym poster: 1bd5b12e0f0871adfaae34ed8b2cefc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå