lilletuss87 Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hva er det man bør se etter når man skal kjøpe tredemølle? Jeg og samboer tenker å kjøpe det i løpet av sommeren, men hva er det man bør se etter? Og hvilken pris er det man bør være innafor? har lyst på en litt ordentlig en, men ikke for dyr.. sånn ca 4000 kr.. Man får vel en god en for det eller? Takk
Gjest bamsemumsa Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Eneste jeg kan komme på er å kjøpe en med vifte ved displayet. Tredemøllene der jeg trener har ikke det, og jeg blir gjennomvåt av svette for det blir så varmt:-(
lilletuss87 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2012 Takker for råd.. Det skal jeg huske
Gjest *Maja* Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Anbefaler deg å investere litt i en mølle. Det er mye slitasje på mølla om dere begge skal bruke den aktivt, og det blir dyrere om dere kjøper en som ryker etter 1 år slik at dere må kjøpe en ny en like etter. Husk at den skal bruke hele året og gjerne enda mer på høst/vinter når en ikke kan løpe ute. Det er viktig at mølla har helling, da det anbefales å løpe på minst 1,5 i helling for å minske slitasje på knærne samt at det også brenner mer om dere løper med mer helling innimellom. Det er viktig at mølle også har en maksfart på iallefall 16-18 for intervalltrening med høy fart. Båndet bør også være bredt slik at dere ikke tråkker utenfor. Av og til løper en gjerne litt sjanglete og da er det greit at en ikke løper uenfor båndet(kan fort ende stygt i høy fart). Jeg investerte 10.000 i min og den har jeg hatt i 2 1/2 år. Den tåler mye juling og jeg sparer tross alt i lengde på å ikke betale flere hundre kroner i mnd på et treningsstudio. Lykke til med kjøp av mølle. Beste investeringen jeg har gjort og den har hjulpet fremgangen min helt utrolig med gjennomsnitt på 5 mil i uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå