Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble slutt med typen etter 3 år sammen for 3 uker siden. Jeg tok det tungt, og det er fremdeles ikke lett. Men føler det er godt å begynne å flørte litt med andre. Er det for tidlig? Sånn rent norm messig?

Anonym poster: 45b702eee68f8655a7886bce17a11d59

Skrevet

Jeg tenker at det er passe å gå videre når du føler deg klar! Drit i hva de andre mener :)

• Liker 3
Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg tenker at det er passe å gå videre når du føler deg klar! Drit i hva de andre mener :)

Enig i denne

AnonymBruker
Skrevet

jeg går videre akkurat når det passer meg. hva folk måtte mene spiller ingen rolle.

Anonym poster: beb3d533d3c10074accc2e2d1c581e8b

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hvordan blir man kvitt den dårlige samvittigheten da? Var han som gjorde det slutt, men føler samtidig at det blir feil overfor han? Vanskelig dette :)

Anonym poster: 1e20da22139244152962a140a78f0381

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ett år uten i det hele tatt å vurdere å date. Du har god tid, så hvorfor ikke prøve å faktisk komme over ham i stedet for å ende opp med en rebound?

Anonym poster: b9442ed2e324a745fd42d496d95cf7bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ett år uten i det hele tatt å vurdere å date. Du har god tid, så hvorfor ikke prøve å faktisk komme over ham i stedet for å ende opp med en rebound?

Anonym poster: b9442ed2e324a745fd42d496d95cf7bf

Hvem snakker om rebound? Er vel bare snakk om å flørte, kose seg og nyte det livet har å by på. En sommerflørt eller noe sånt. Livet er for kort til å vente et helt år! Når kjæresten til TS slår opp med henne gjør han henne samtidig ledig på markedet, det får han bare tåle.

Anonym poster: 4318a66e9a7c507152718d6c1c071fbc

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være et gitt tidspunkt det er "greit" å gå videre. Livet går videre, det må det, det er for kort til å sitte rundt og vente. Bare du er ansvarlig for din egen lykke, så gjør det som føles riktig for deg :)

Skrevet

Tenk på deg selv og hva som føles rett for deg. Hvis det du tenker på er å ta hensyn til eksen din, så forstår jeg det godt, men så lenge du ikke gnir det opp i trynet hans så er det ingenting galt i å gå videre. Det er over uansett, og det å holde deg selv tilbake vil bare gå utover deg selv og ingen andre. Lev livet ditt! :)

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Synes ikke det er for tidlig å flørte litt, det kan man godt starte med så fort man har lyst.

Å involvere seg seriøst med andre ville jeg passet meg for. Følelsene er litt på styr etter et brudd og reboundforhold går alltid til helvete. Det er en billig og dårlig løsning for å komme over noen. Etter mine "normer" så burde man være singel en god stund etter bruddet.

Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet ovenfor han når det var han som dumpet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det du føler for :) Jeg begynte egentlig å legge merke til andre nesten med en gang det var slutt (langt samboerskap, men veldig ferdig med hverandre da vi bestemte oss..), men flørtet vel ikke før det hadde gått litt lenger tid. Mest fordi jeg ikke hadde overskudd til det. Hensyn synes jeg mest gjelder om man er på samme fest og sånt.

Anonym poster: 895f2a62abbe4c6f28e664cde1b3afb0

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvorfor mener du at dette er "passe" for deretter å oppfordre TS til uavhengig tenking.

Svaret burde vel vært: "Drit i hva andre mener" og ikke noe mer.

Skrevet

Hvorfor mener du at dette er "passe" for deretter å oppfordre TS til uavhengig tenking.

Svaret burde vel vært: "Drit i hva andre mener" og ikke noe mer.

Flisespikkeri. Jeg tror du skjønte hva jeg mente ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk videre to dager etter forholdet mitt. Litt kaldt, men så slapp jeg i hvert fall uker/måneder med gråting og snufsing.

Har også brukt lang tid på å komme vidre, og liker ikke sorgprosessen, så for meg gjelder så tidlig som mulig, så lenge jeg selv er klar!

Anonym poster: 57d2708a3eab61cd0a9e3efcc538a4db

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det du føler for. Folk er forskjellige. Noen over her skriver at du bør unngå rebound. Jeg mener at rebound kan være bra jeg, så lenge man er ærlig med den andre parten man involverer seg med.

Ingen kan avgjøre hva som er riktig for deg. Tre år er ingen evighet heller. Gjør som du vil!

Anonym poster: 7db47fdb718e8bca14511c3538b8179e

Skrevet

Bare du kan vite om du er klar for en flørt eller ikke. Ingen kan fortelle deg om du er klar eller ikke. Ikke hør så mye på hva andre synes og mener om den saken.

Skrevet (endret)

Ble slutt med typen etter 3 år sammen for 3 uker siden. Jeg tok det tungt, og det er fremdeles ikke lett. Men føler det er godt å begynne å flørte litt med andre. Er det for tidlig? Sånn rent norm messig?

Anonym poster: 45b702eee68f8655a7886bce17a11d59

Bare flørt som ett monster du, men ikke bind deg eller send ut falske forhåpninger. Nybrudne er ofte veldig heite, og kan lett hoppe på den første og niende beste(første og beste er bedre, men det er lett å bli ukritisk).

Det kan være fare for tilbakefall også.

Det bruddet ditt, var det ett korrekt eller ett feil brudd? Dersom du ble feildumpet, så kommer typen til å prøve seg på deg igjen. Kanskje om få uker . Kanskje om noen måneder. Men hva vil du gjøre da? Dette kan bli litt vanskelig i forhold til han nye du har begynt å rote med, eller kanskje han nye er dobbelt så riktig som han som dumpet deg. Ikke vet jeg hva som skjer, men det kan bli rotete, og du kan såre litt forskjellige personer.

Jeg kan iallfall gjette litt kaos. På godt og vondt.

Naive m.fl. var inne på at du skal drite i hva andre mener. Jeg vet ikke om jeg er helt enig, fordi jeg er litt fristet til å anbefale deg å ta spesielt hensyn til Naive sitt innlegg.

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på det samme...

Ble enige om pause på tirsdag eller noe (sist tirsdag), gjorde det slutt på fredag. Det hadde skeiet seg litt mellom oss en god stund og pausesnakket har vært innom flere ganger, men det er nå vi endelig har gjort det. Slutt til og med. Og jeg var bare veldig lei meg der og da. 10-15 minutter senere var det liksom greit. Og siden da har jeg egentlig bare følt meg lettet, glad osv. Synger for meg selv... men samtidig er jeg fortsatt veldig, veldig glad i eksen min (rart å si det, vi var sammen i nesten fire år) og jeg ønsker han alt godt i livet.

I går var jeg, en venninne og en kompis og drakk hjemme hos venninna. Flørta litt med kompisen.. men jeg følte at jeg ikke var sikker på om jeg burde gjøre det. Vil ikke såre kjæresten min, men han får jo ikke vite det uansett og så er vi jo ikke kjærester lenger. Jeg gjør hva jeg vil, men likevel... ble jo nettopp slutt. Vil ta litt hensyn.

Ikke lett det der :)

Anonym poster: b055af64de6d4c5012fa2d959968180f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...