Gå til innhold

Katt som rusler rundt på Gardermoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært på Gardermoen i forbindelse med flyreise, og der møtte vi på en katt som gikk rundt like ved P1 parkeringa. Den var lys brun/orange i pelsen og langhåret. Den virket ikke menneskesky. Den var skitten og pjuskete i pelsen og den så forlatt ut.

Jeg lurer på om dette kan være en katt som har kommet seg bort fra hjemmet sitt, eller om noen rett og slett har forlatt den for å dra på ferie.

Jeg hadde ikke mulighet til å ta meg av den og er så bekymret for at den har det vondt og leit :(

Jeg har kontaktet Dyrebeskyttelsen via facebook, men ikke fått noe svar der.

Hvem kontakter man? Er det noen som er i området som kan se til denne katten?

Hilsen katteeier

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

huff, sikkert noen som har forlatt den for å dra på ferie! de som gjør sånt burde fått skyhøye bøter og blitt hengt ut med bilde og fullt navn i aviser og på nett, til skrekk og advarsel

Anonym poster: 6f7bab6b9f018fe32fa809a1af431c5b

• Liker 2
Skrevet

Leste at dette er et problem på Gardermoen. Folk setter dem igjen der når de skal på ferie.

Hvorfor ta den med til flyplassen? Hvis de først skal reise fra den så er det vel bedre at den er hjemme og i nærheten av folk.

Noen er bare helt hjernedøde!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ikke bare er de hjernedøde, de er også hjerteløse. Toppen av grusomhet. Synd det er vanskelig å finne ut hvem det er. Det burde vært et eget dyrepoliti og skyhøye bøter for slikt

Anonym poster: 6f7bab6b9f018fe32fa809a1af431c5b

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er helt fryktelig :( Fikk skikkelig vondt av denne pusen og klarer ikke å slutte å tenke på det. Vet ikke hvem som tar seg av og henter forlatte dyr? Håper at dyrebeskyttelsen kan dra dit og ta seg av den.

Jeg syns også det er merkelig at folk tar den med til flyplassen! Bedre at den er på et trygt sted og at heller naboen kan ta seg av den. MEN de bør jo ikke få katt i første omgang!

Jeg elsker pusen min så høyt at jeg ikke kan forstå at folk har hjerte til å gjøre noe sånt!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med Europark som administrerer P-huset på Gradermoen.

Kontakt her.

Dyrebeskyttelsen er det avdelingen Oslo og Akershus som må kontaktes, men de er frivillig organisasjon de også, - med de begrensninger på tilgjengelig tid og mannskap det betyr.

Skrevet (endret)

Jeg ville tatt kontakt med Europark som administrerer P-huset på Gradermoen.

Kontakt her.

Dyrebeskyttelsen er det avdelingen Oslo og Akershus som må kontaktes, men de er frivillig organisasjon de også, - med de begrensninger på tilgjengelig tid og mannskap det betyr.

God idé! Jeg har sendt dem en mail nå. Føler jeg burde gjort noe mer:( Nesten så man har lyst til å droppe jobb for å hjelpe den. Men er ikke så lett det heller.

Jeg sendte også en mail til Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn. Så da håper jeg noen av dem har tid! Angrer så på at jeg ikke fikk tatt bilde av den stakkars pusen.

Endret av Dyregod
Gjest Lille-pus
Skrevet

Vel..... VG er jo kjent for å ha en dyrego' profil.....

Så en mail eller en telefon til nyhetsdesken kan sette fart i sakene her.

- det er vel kanskje det aller beste tipset faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Vel..... VG er jo kjent for å ha en dyrego' profil.....

Så en mail eller en telefon til nyhetsdesken kan sette fart i sakene her.

- det er vel kanskje det aller beste tipset faktisk.

Ja, jeg har tenkt på det jeg og. For jeg tror dette er en forlatt katt. Men hvordan kan man vite om den er det eller ikke? Uansett er den jo dårlig stelt, så noe er det jo som ikke stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sendt en mail til DOOA nå, jeg har også sett en annen katt ved parkering P4 for en måneds tid siden. Den var skilpaddemønstret og mest sort, korthåret.

Anonym poster: 8f1ca126d7dcd8630a9668a5beccf950

Skrevet

Jeg har også sendt en mail til DOOA nå, jeg har også sett en annen katt ved parkering P4 for en måneds tid siden. Den var skilpaddemønstret og mest sort, korthåret.

Anonym poster: 8f1ca126d7dcd8630a9668a5beccf950

Det er veldig bra at du har gjort det. Jeg har ikke fått svar fra noen. Jeg lurer litt på om jeg skal dra til Gardermoen idag etter jobb. Men hvor tar jeg den med om jeg finner den? Jeg har jo en annen katt hjemme, så jeg kan ikke ta den med hjem.

Skrevet

Det er veldig bra at du har gjort det. Jeg har ikke fått svar fra noen. Jeg lurer litt på om jeg skal dra til Gardermoen idag etter jobb. Men hvor tar jeg den med om jeg finner den? Jeg har jo en annen katt hjemme, så jeg kan ikke ta den med hjem.

Uff, jeg har tenkt så mye på katten. Er det ikke et kattesenter i nærheten som du kan ringe? Hvis du foklarer situasjonen så kan det hende de kan rydde plass til den.

AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrebeskyttelsen!

Anonym poster: cc8f7d01f0d533d4fd3e5d45a007933c

Skrevet (endret)

Vet om et omplasseringssted som ligger like ved Gardermoen, det kan hende de har plass? (Hvis de fortsatt holder på, ser det er lite aktivitet på facebooksiden)

Link

Edit: Vil anbefale deg å ringe hun som driver stedet, snakket med henne tidligere og hun er veldig hyggelig.

Endret av Violen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...