Gå til innhold

STRESS=KVISER/UREN HUD, EKSEM??????????????????????????

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt det veldig stressende de to siste ukene og opplever at jeg i løpet av den tiden har fått mye urenheter og eksam har blusset opp. Har en tendens til å få eksem av mat jeg ikke tåler, men ikke i slikt omfnag og urenheter får jeg nå og da. Men heller ikke så mye som nå.Er det tilfelle at slikt utløses ved stress? Hva kan jeg gjøre for å bedre huden og eksemet?

Hvor lang tid vil det ta før eksem og kviser vil trekke seg tilbake/BEDRE SEG?

Har prøvd å roe ned tempoet fao. i går, da jeg begynte å tenke på at det kunne skyldes stresset i den senere tid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Måtte bare legge til at kvisene er rundt hake partiet. Synes jeg har hørt noe sånt som at det er typisk stress kviser som kommer på haken. Vet ikke om det er noen av dere som kan bekrefte/avkrefte dette?

Har selvfølgelig ikke kunnet la være å plukke på dem, så nå har jeg noen skikkelig "skrubb" sår etter dem. Stygge. Hva jeg jeg gjøre for at huden skal komme seg raskest mulig?

Gjest Fighter
Skrevet

Eksem påvirkes av stress, ja. Prøv å ta det litt med ro. Har du forresten snakket med hudlege?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Nei, det er kanskje ikke så dumt å gjøre. Tenkte du på noe spesielt i forhold til det?

Gjest Fighter
Skrevet

Hvis du er plaget av eksem så er det jo behnadling å få. Lysbehandling, salver, medisiner. Sikkert andre ting også. Det kommer vel litt an på hvor mye du er plaget, men en hudlege kan uansett gi deg litt råd.

Skrevet

Jeg har samme problem. Men jeg får småsår over hele kroppen, fordi det klør (og jeg klarer ikke å holde fingrene unna). Det ser jo jævlig ut.

Angående kvisene; ikke pell på dem, iallfall ikke før de har blitt gule. Ta heller på kvisemiddel som tørker dem ut før de blir "modne". Så forsvinner de fort, og det blir ikke sår og dritt etter dem.

Kid-a

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar fra dere begge!

Til Kid-a. Har du prøvd lysbehandling eller ligget i solarium for å få en bedring på eksemet? Problemet hos meg, de få gangene jeg har prøvd solarium, er at jeg faktisk har fått mere kviser og eksem av solen. Så hos meg har det neste gitt motsatt effekt. Det virker som jeg er litt ømfintlig for sol, men det er kanskje for de jeg burde ha kortere ØKTER (færre min. i sola) i solariumet?

Har du gjort deg noen slike erfaringer?

Skrevet

Jeg har veldig sart og tynn hud, og tør derfor ikke å sole meg særlig mye. (Ser ut som et lik og har hudkreftnoia). Så det har jeg ikke prøvd, nei. Mulig det hjelper, ja. Men start iallfall med kjempekorte økter.

Jeg tror også det kan hjelpe å bruke riktig type tøy mot huden, og vaske klær med parfymefritt vaskemiddel.

Gjest Fighter
Skrevet
Takk for svar fra dere begge!

Til Kid-a. Har du prøvd lysbehandling eller ligget i solarium for å få en bedring på eksemet? Problemet hos meg, de få gangene jeg har prøvd solarium, er at jeg faktisk har fått mere kviser og eksem av solen. Så hos meg har det neste gitt motsatt effekt. Det virker som jeg er litt ømfintlig for sol, men det er kanskje for de jeg burde ha kortere ØKTER (færre min. i sola) i solariumet?

Har du gjort deg noen slike erfaringer?

Lysbehandling skal gjøres med forsiktighet. Selv begynte jeg med bare ett minutt og ganske svak styrke. Etterhvert økte det både i tid og styrke. Som sgat: en hudlege kan hjelpe deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker nok en gang for svar fra dere begge.

Skal sjekke opp dette med en hudlege snarest, slik at jeg kanskje kan bli litt bedre.

Skrevet

Jeg får stress-kviser iblant. Jeg syntes det var rart at de alltid kom i sånne perioder, men moren min var hos en hudlege og leste på venterommet om at stress kan gi uren hud.

Glad jeg ikke er stressa så ofte, da! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...