Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bestilt flybilletter til Bangkok i første halvdel av juli og blir i Thailand i 18 dager (de to siste tenkte vi å tilbringe i Bangkok). Er forberedt på regntid, men ønsker noen timer sol innimellom regnskyllene. Vi er et samboerpar i slutten av 20-årene og ønsker å reise til et sted som ikke er oppspist av turisme og bråk. :)

Hvor er det tryggest (og fint) å dra?

Har tidligere vært i Ao Nang, var storfornøyd med den plassen.

Vurderte Koh Chang, men er noe usikker pga. lange regndager..

Endret av Lysemaur
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bestilt flybilletter til Bangkok i første halvdel av juli og blir i Thailand i 18 dager (de to siste tenkte vi å tilbringe i Bangkok). Er forberedt på regntid, men ønsker noen timer sol innimellom regnskyllene. Vi er et samboerpar i slutten av 20-årene og ønsker å reise til et sted som ikke er oppspist av turisme og bråk. :)

Hvor er det tryggest (og fint) å dra?

Har tidligere vært i Ao Nang, var storfornøyd med den plassen.

Vurderte Koh Chang, men er noe usikker pga. lange regndager..

Koh Chang er fantastisk, men selvsagt kan man oppleve regn. Det gjelder stort sett hele Thailand. Vi har forøvrig feriert der i juni (forskjellige steder) i mange år og blitt solbrent. Det beste været sies å være på Koh Samui, Koh Samet og som sagt Koh Chang.

Skrevet

Samboeren og jeg har vært der 3 juler nå. Og andre ganger i året også.

Vi bestiller først flybilletter, gjerne direkte via flyselskapet. Aldri direktefly, da det koster opptil 3000 kr mer enn flytur med en mellomlanding.

Hotellene er enten direkte via dems hjemmeside, eller via asiarooms.com og en stund før vi reiser spør vi om bekreftelser, så ingen ting er gått galt.

Når vi kommer på flyplassen har vi på forhånd kontaktet hotellet vi skal på for transport fra flyplassen til hotellet. Man kan ta skytrain(tbane over gatene), men det kan bli litt stress om man ikke har brukt systemet før.

Om dere tar taxi, be alltid om de har meter, det betyr om de har system som teller km og hva det koster, så de ikke bare finner på en sum. Ikke meter? Si nei takk og vent på neste. Aircondition er også viktig, da man lett står i kø på vei inn i byen, og det er mye eksos, så det er ikke bare å trekke opp ett vindu.

Vi er noen netter i bangkok, på samme hotell som de sas-ansatte, Rembrant http://www.rembrandtbkk.com/

så booker vi transport, bil med sjåfør, fra dette hotellet ned til Hua hin, ca 3 timer, så får man sett landet mens man kjører litt.

I hua hin er det rolig, som sagt, det skjer ting på hotellene som matlagingskurs, osv som dere finner ut når dere kommer ned.

Det holder med 5 dager her synes jeg, for jeg elsker bangkok! Hua Hin har vingård, elefantfarm, og man kan ri på hest på stranden ! Man kan gå til et tempel som har masse masse aper i nærheten. OG de har en fantastisk tannlege der. Dental 2000 har jeg tatt 3 hull, og det kostet 119 kr pr. hull m hvit fylling!

De har thaiboxinng, ekte kamper i Klokketårnet som er midt i sentrum ved Starbucks. Mrro å se litt, men jeg holdte nesten ikke ut den fæle musikken :fnise: av alle ting.

(Vi var på Koh Samui, sør i landet, men makan til horer osv over alt har jeg aldri opplevd. Det er gyselig syn. Ekkelt å høre dem diskutere rett utenfor restauranten osv... Vi var da på Shaweng Beach Øst på øya, der det er mest turister. Aldri mer! )

All taxi i Hua hin koster 100 eller 200 bth, husker ikke hvem av dem, men det er vel 15 kr.

Det er et kjøpesenter som heter Hua Hin Marked Village, med kino og masse masse butikker. Koselig og ofte levende musikk inni der... http://www.huahin247...ket-village.htm

Videoen her er fra pizzasjappa før du kommer inn i selve kjøpesenteret, og den hovedveien du ser til venstre er hovedveien da...

http://www.youtube.com/watch?v=Ltd9fxQVPnY

Hotellene vi har vært på har vært 5 stjerner i hua hin, og de har rimligere alternativer også. Vi var på Sofitel og Hyatt Regency.

Noen er på Hilton, som er mega digert.

Det går også tog til Hua Hin, men jeg orker ikke å først ta taxi gjennom bangkok og så tog... Kjør meg rett dit plis :takke:

Så pleier vi å bestille transport hjem, enten fra der vi er i Hua Hin eller fra dit vi skal til...

Vi kommer tilbake til bankgok, og sover på Novotel Bangkok på Siam Square http://www.novotel.c...are/index.shtml

Bare fordi det, som Rembrant, er rett i sentrum hvor alle kjøpesenterne er, kinoer, OseanWorld osv...http://www.haiwaiyou.com/bbs/attachments/month_1104/20110405_a660782a69b0af8cbf7fSacILDcASVaT.jpg

MBK til venstre er veldig vanlig senter, hvor Thaifolk også handler. Her har jeg kjøpt linser og briller til billig penge. Det er ekte optikkerbutikker, samme som i Hua Hin.

Det går skywalk (gågater over veien) nesten over alt, så man slipper taxi. Det er best å kjøpe dags/ukekort på skytrain, samme som flexuskort,raskt, nedkjølt og enkelt. De går så ofte at det ikke er tabelltider en gang! Vi ber alltid om hjelp, for det er ansatte over alt som er rolige og vennlige. Det kryr av folk under rushtiden, og jeg gliser alltid for det er jo helt merkelig at det gå ann å ha så mange folk på ett sted uten at noen knuffer, stjeler eller sprenger i køer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

fra Novotel til Siam Paragon, se 4.00 minutter inn i filmen over her er det 3 minutter å gå!

Som du ser på 7.23 minutter inni går folk i midten, bilder nederst og skytrain øverst...

MBK som du ser på 7.52 minutter inni ligger 7 minutter gang unna !

Siam er sentrum i Bangkok

Slik som Oslo het Christiania før, så het Bangkok Siam før.

Endret av Wonders
  • Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

For 18 dager ville jeg vurdert å ta noen dager i Chiang Mai (og/eller Pai).

Tror nok jeg ville valgt Koh Samet eller Koh Chang fremfor Hua Hin.

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode råd.

Kan det være lurt å booke hotell (og transport til) på Koh Chang for den første uka, før vi reiser hjemmefra også se an vær og værmelding ift. videre overnattinger når vi kommer dit?

Det er vel lavsesong og greit med overnattingsmuligheter?

Skrevet

For 18 dager ville jeg vurdert å ta noen dager i Chiang Mai (og/eller Pai).

Tror nok jeg ville valgt Koh Samet eller Koh Chang fremfor Hua Hin.

Hvorfor ville du heller valgt det? :)

Skrevet

Hva betalte dere for taxi fra flyplassen Bangkok til Hua Hin?

AnonymBruker
Skrevet

Hva betalte dere for taxi fra flyplassen Bangkok til Hua Hin?

Noen??

Anonym poster: 9f2c333743c6aafdde75a779ad21d5d6

Skrevet

Anbefaler også hua hin:) Vi var gjeng som leide stor bil med driver så jeg har ingen anig om hva taxi måtte koste,men det kan ikke være all verdens for vi betalte bare et par hundre for vår lille minibuss fra flyplassen til hua hin:)

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg holdt meg langt unna Hua Hin (bortsett fra kanskje et par dager for å oppleve byen der) Det finnes mye finere steder i Thailand.

Generelt vil jeg si at vestkysten er penere enn østkysten, men det regner mer på vestkysten i sommermånedene.

Anonym poster: 03c3c5e1e4c6242b16b4aab9489632df

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Hvorfor ville du heller valgt det? :)

Det er veldig god stemning i nord og vakker natur :) Tok matkurs, yogakurs osv. Hadde noe av den beste tiden vår i nord.

Angående taxi, er det ikke dyrt. Jeg håper jeg ikke husker helt feil, men mener jeg betalte 400 kroner til Koh Samet, en tur på to timer på fin vei. Bli enige om pris på forhånd.

Edit: leste visst ikje spørsmålet ditt nøye nok.

Mye hyggeligere på Koh Samet. Ingen skyskraperhoteller, men mest hyggelige bungalower. Du slipper Hilton, Sofitel osv, men det kommer jo såklart an på hva slags ferie du er ute etter. :)

Endret av Badabing
Skrevet

Visst vi er ute etter en romantisk kjæresteferie der vi kan nyte livet og hverandre, ligge på stranden,samt ha muligheten for shopping, utflukter, spa osv.

Hvor vil dere anbefale? Har skjønt at det er regntid i Thailand i Juli, ønsker ikke å kjøpe en ferie der der regner fra vi kommer til vi reiser..

Dette er det jo ingen garanti for, det forstår jeg.. Men er det nord dere anbefaler da? Hvor i Nord?

Hva med Pattaya??

Setter pris på raske svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Pattaya ville jeg holdt meg ekstremt langt unna, med mindre du er enslig mann på utkikk etter en "kjæreste".

Koh Samui og øyene på østkysten har mindre regn enn vestkysten i juli, men vestkysten er penere... Det blir en avveining i forhold til hva som er viktigst for deg.

Hvis du ikke tilhører kategorien beskrevet utenfor, eller er ute etter fest og natteliv, ville jeg ha holdt meg unna de mest kjente, og beryktede, stedene som Pattaya, Patong etc.

Spa finner du på alle turiststedene i Thailand. Er det en rolig kjæresteferie du er ute etter ville jeg ha valgt noen av de mindre stedene/strendene.

Anonym poster: 03c3c5e1e4c6242b16b4aab9489632df

AnonymBruker
Skrevet

Visst vi er ute etter en romantisk kjæresteferie der vi kan nyte livet og hverandre, ligge på stranden,samt ha muligheten for shopping, utflukter, spa osv.

Hvor vil dere anbefale? Har skjønt at det er regntid i Thailand i Juli, ønsker ikke å kjøpe en ferie der der regner fra vi kommer til vi reiser..

Dette er det jo ingen garanti for, det forstår jeg.. Men er det nord dere anbefaler da? Hvor i Nord?

Hva med Pattaya??

Setter pris på raske svar :)

Du bør ikke tenke om det er er regntid eller ei. Det regner sjelden eller aldri en hel dag. Det kan stormregne i 1-3 timer, men så titter solen frem igjen.

Anonym poster: f6f8a1dccb4ef0c449d97d75d082c5b6

• Liker 1
Skrevet

Koh Samui er glimrende på sommeren:-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har været i Thailand i juli/august to ganger tidligere, første året på Samui/Koh Phangnan/Koh Tao (2008) og andre året på Koh Samet/Koh Chang (2011). Jeg har veldig gode erfaringer med koh Samui og øyene deromkring mens jeg synes det var litt i overkant med regn på Koh Chang og Koh Samet. Faktisk så reiste vi over til Koh Samui området midt i ferien pga mye regn på Koh Chang og fikk fint vær resten av ferien :jepp:

Jeg synes heller ikke at det var like fint på Koh Chang, men jeg skal ikke se bort fra at det har noe med at været å gjøre. Det var også ganske folketomt på Koh Chang, det eneste stedet det var noe særlig mennesker i det hele tatt var White Sand beach og Lonely Beach. Men på Lonely beach var det stort sett bare back packere i begynnelsen av 20-årene og ganske shabby standard.

Hvis dere reiser til Koh Samui området anbefaler jeg Koh Phangnan og Koh Tao. På Koh Phangnan har jeg bodd på Haad Yao og Haad Salad, i tillegg til at det er koselig å besøke feks Haad Rin hvor det er mer liv. På Koh Tao må dere booke tidlig hvis dere vil ha et fint sted å bo, for det kan bli fullt der!

Slenger med noe statistikk på regnfall ulike steder i Thailand også:

Koh Samui

Koh Chang

Krabi

Til slutt vil jeg ønske deg godt tur! Jeg har iallefall hatt helt fantastiske ferier i Thailand på sommerstid :jepp:

Anonym poster: 536cfa7baa2eb7c8c2cb7beec5ce9a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...