Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig for bakovervendt barnesete så lenge som mulig, men så kom jeg over cybex pallas som fikk meget gode testresultater i krasjtest.

Noen som har setet, eller har prøvd det? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig for bakovervendt barnesete så lenge som mulig, men så kom jeg over cybex pallas som fikk meget gode testresultater i krasjtest.

Noen som har setet, eller har prøvd det? :)

Vi kjøpte dette til barnet vårs da besafe sete ble for lite, men samvittigheten (og fornuften) tok overhånd og vi kjøpte et nytt bakovervendt. Men da har vi iallefall et sete når han blir 4 eller vokser ut av dette bakovervendte sete også ;)

Men sånn ellers er det et veldig godt sete altså, men bakovervendt er best!

Anonym poster: 74e4078c168c8d52b3697c36a80ca157

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor godt forovervendte seter gjør det i tester, er og blir bakovervendte mye bedre. Bare sånn for å si det, siden du selv sier at du er for bakovervendt. :sjenert:

Anonym poster: 3798c3c55f2c312fcdc256a8a50e6fab

Skrevet

men dette seter slår jo de bakovervendte i test?

da er jo ikke et bakovervendt sete bedre?

Jeg skjønner at et vanlig forovervendt med vanlige seler er dårlig i forhold til et bakovervendt, men setet vi snakker om har jo en helt annen patent og kan ikke helt sammenlignes med et vanlig forovervendt.

http://www.dinside.no/881663/her-er-de-beste-bilstolene :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at et vanlig forovervendt med vanlige seler er dårlig i forhold til et bakovervendt, men setet vi snakker om har jo en helt annen patent og kan ikke helt sammenlignes med et vanlig forovervendt.

Nei det slår de andre fremovervendte bilstolene. Det som er ufattelig farlig ved kollisjon i forovervendt er belastningen for nakken, og du skjønner sikkert selv at en forovervendt stol ikke kan beskytte nakken til barnet....?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo se selv så kanskje du skjønner litt bedre hva jeg mener med belastning for nakken.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg lest testen grundig, men som oftest har de norske testene kriterier som er helt hinsides all fornuft. Grunnen til at bakovervendte kommer dårligere ut i test er at de blir trukket karakterer pga. faren for feilmontering.

Se her:

Sikkerheten teller som 50 prosent av totalvurderingen, mens brukervennlighet og ergonomi teller for 50 prosent. Beste oppnåelige poengsum (totalvurdering) er 100.

Anonym poster: 3798c3c55f2c312fcdc256a8a50e6fab

AnonymBruker
Skrevet

Var inne på tanken på å kjøpe dette til min sønn på 3 1/2.

Men etter å ha sett på krasjtester av det(de kan du finne på You Tube), ombestemte jeg meg, det ser bare ikke bra ut. Så her ble det fortsatt bakovervendt.

Anonym poster: a8de2af007795dd23211076a416ac036

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...