^me^ Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 vi er veldig forskjellige vi mennesker og setter oss ekstra mye inn i ting vi finner interessant. ting jeg har satt meg godt inn i er: - kropp og sykdom (jobbrelatert) - medisinsk terminologi (jobbrelatert) - babyer og alt som har med babyer og gjøre, faller seg naturlig da jeg har barn selv og at jeg leser til øyet blir stort og vått om det meste. dette er inkludert utvikling, sykdom, babyutstyr (hva som er ergonomisk bra og ikke), bæretøy, babymat and so on..the list is LOOOONG!) - PC og IT , har fiklet med pc siden jeg var 15 år..omtrent hver dag..da lærer du en god del, har vært innenfor det meste egentlig... - mat!jeg elsker å lage mat i fra scratch, ser MYE på matprogrammer, har jamie oliver som min største helt og da lærer du mye gitt.. - kommunikasjon. har vært på flere kurs og har lest en del, så jeg vil si at jeg kan over gjennomsnittet om kommunikasjon (altså måten vi ordlegger oss på til vanlig og under konflikter) - kvinnehelse, seksualitet, fertilitet, svangerskap og fødsel er noe jeg siden jeg kan huske har synes er utrolig fasinerende og spennende!jeg vet det meste om disse temaene både pga at jeg virkelig har lest meg opp til det meste og erfart det selv. hvilke ting kan du ekstra mye om? 1
yes2yes Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Der ser man. Du har mye kunnskap, TS, og intet kunnskap er annet enn godt om den benyttes til gode formål. Jeg er nokså usikker, men dersom vi snakker om ting jeg har lest meg opp til heller enn erfart, så blir det nok noe som: -De store religioner, tro og livssyn, både dagens og utdødde fra eldre tider. -Astronomi og menneskelig anatomi. -Mesopotamere, vikingene samt det gamle Egypt. -Produksjon og fremstilling av ulike melkeprodukter. -Nasjonal- og store helligdager verden rundt, inkludert formål og feiring av disse. -Teknikk og regler i tennis. -Tidsperioden mesozoikum med tilhørende liv og natur. -Takket min tidlige ungdom: teknikk innen hår og sminke. Resten blir vel så som så, men de overnevnte har jeg i perioder vært fanatisk interessert i på et faglig og personlig plan, og da var jakten på detaljer mange. 5
Gjest NozMonster Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Litteratur mellom 1850 og frem til ca 1980. Om Realismen, naturalismen og modernismen. Veldig uinteresangt for de fleste, men veldig interesangt for meg! 2
HedvigR Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 (endret) Jeg liker slike tråder, positivet :D Litteratur - Har "slukt" bøker jevnlig siden jeg var fem, og liker å lese MYE og innen mange forskjellige sjangre. Liker også å lese om forfatterene og tidsperiodene. The Beatles - Elsker å lese om The Beatles, og å se dokumentarer. Musikk - Da gjerne fra 60-, 70- og litt 80-tall, som jeg har blitt foret med siden barndommen. Får hele tiden høre historier og fakta om diverse artister, band og perioder av pappa, og liker å lese meg opp selv og. Religion og mytologi - Kjempespennende! Antikken og eldre egyptisk historie - Ble interessert da vi hadde om dem på barneskolen, og har satt meg mye inn i temaene i årene etterpå. Pedagogiske teorier - Er lærerstudent, så lærer jo selvfølgelig mye om dette, men har i flere år likt å lese meg opp på og reflektere rundt diverse teorier. Også vet jeg at jeg har en god allmennkunnskap. Jeg er utrolig nysgjerrig og kunnskapstørst av meg, så når noe fanger interessen min (som skjer ofte) vil jeg som regel alltid finne mer, mer og mer om emnet, som igjen leder meg til nye emner Endret 17. juni 2012 av HedvigR 1
Gjest Bud Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Medisin og russisk historie. Don`t ask. Ingen fare... 1
Gjest Twinklefart Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Musikal og teaterhistorie Elektroniske ting Seriemordere Psykisk helse Norsk litteratur og overnaturlige greier.
^me^ Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2012 Medisin og russisk historie. Don`t ask. russisk historie er jo et interessant tema siden det er et stort tema pga at russerne har vært igjennom mye i lang tid bakover!
^me^ Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2012 Hva skal det bety? ignore and move on.. 1
Gjest NozMonster Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 herreguuuuud- hvordan kunne jeg glemme det- jeg er jo en reser på alt som har med Sjiraffer å gjøre!!! 1
Capricorn Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Musikal og teaterhistorie Elektroniske ting Seriemordere Psykisk helse Norsk litteratur og overnaturlige greier. Spennende! Hva slags overnaturlige greier? Jeg selv: Musikk Filmer og serier Økonomi (jobb) Dyr (katt)
Gjest Cessie Skrevet 17. juni 2012 #13 Skrevet 17. juni 2012 Jeg vet litt mer enn gjennomsnittet om: Tegneserier - Spesielt Billy, men også serier som Blåjakkene og Hekse-Hilda (90 % av dere har aldri hørt om dem...). PC - fikk min første Commodore 64 da jeg var 11 og laget egne spill da jeg var 12. Bil - har hatt bildilla siden jeg var fire, og har sansen for spesielle biler. Kinasjakk - har spilt siden jeg var tre år, lærte det av ei gammel tante som aldri tapte med vilje... Ellers har jeg veldig lett for å lære ting utenat, og når jeg først har lært det, så sitter det i årevis.
Gjest Twinklefart Skrevet 17. juni 2012 #14 Skrevet 17. juni 2012 Spennende! Hva slags overnaturlige greier? Jeg selv: Musikk Filmer og serier Økonomi (jobb) Dyr (katt) Bare alt egentlig, har slukt alt om gjernferd og aliens og mystiske greier siden jeg var bitte bitte liten. Er ikke veldig interessert i folks evner da, sånn som varme hender og snåsamannen og sånt, det syns jeg ikke er spennende.
^me^ Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2012 jah!jeg kom på filmer!jeg har sett godt over gjennomsnittet filmer, og er en fast traver i leiebutikken hver uke! jeg kan det meste om kjente skuespillere og nyere filmer!
Gjest Bella90 Skrevet 17. juni 2012 #16 Skrevet 17. juni 2012 - Gamle skuespillere (fra 1900-1960 tallet) - Norrøn mytologi Bare uviktige ting egentlig
Gjest Badabing Skrevet 17. juni 2012 #17 Skrevet 17. juni 2012 Jeg er dessverre typen som heller kan litt om alt, enn mye om noe, men hvis jeg skal plukke ut noe jeg kan litt mer om: -Litteratur -Film -Psykologi -Global helse -Tropesykdommer -Egyptologi -2. verdenskrig -Førstehjelp -Strafferett
Gjest finurlig Skrevet 17. juni 2012 #18 Skrevet 17. juni 2012 (endret) Never mind Endret 18. juni 2012 av finurlig
Illicitus Skrevet 18. juni 2012 #19 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er gjennomsnittet interessert og kan mye om: - genetikk (jobbrelatert) - kropp/sykdommer (jobbrelatert) - forskning (jobbrelatert) - hund (spesielt trening av hund) - hest - webdesign - foto - trening (spesielt styrketrening)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå