AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hei, jeg har aldri trent noe turn i hele mitt liv. Kan stupe kråke og å gå i bro - så vidt... Går heller ikke helt ned i spagaten. Er veldig svak i overkroppen, spesielt armene. Klarer ikke en eneste armheving, kun om jeg har knærne nedi. Jeg kunne tenke med å begynne å trene turn, men er det for sent? Elsker å se på rytmisk sportsgymnastikk! Det er så vakkert, men dog så hardt. Jeg vil bare begynne med dette fordi det vikrer gøy å ha kontroll på kroppen, og å få en god balanse og en sterk og smidig kropp. Ellers er jeg sunn og frisk. Er det for sent å begynne med dette nå? Tenker mest for at det er gøy, ikke å drive med konkurranse. Anonym poster: 98b2f2d2c295eca8fab87aec74ea45ce
Supraspinatus Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Hei, jeg har aldri trent noe turn i hele mitt liv. Kan stupe kråke og å gå i bro - så vidt... Går heller ikke helt ned i spagaten. Er veldig svak i overkroppen, spesielt armene. Klarer ikke en eneste armheving, kun om jeg har knærne nedi. Jeg kunne tenke med å begynne å trene turn, men er det for sent? Elsker å se på rytmisk sportsgymnastikk! Det er så vakkert, men dog så hardt. Jeg vil bare begynne med dette fordi det vikrer gøy å ha kontroll på kroppen, og å få en god balanse og en sterk og smidig kropp. Ellers er jeg sunn og frisk. Er det for sent å begynne med dette nå? Tenker mest for at det er gøy, ikke å drive med konkurranse. Anonym poster: 98b2f2d2c295eca8fab87aec74ea45ce Du blir nok aldri en toppidrettsutøver, men det er vel kanskje ikke målet heller? Dersom du finner en klubb eller forening som driver med dette synes jeg absolutt du skal begynne! Turn er bra trening både for styrke og koordinasjon. Samt kondisjon. Jeg kan varmt anbefale gymnastikkdelen av turn, den som normalt er myntet på menn, svingstang og ringer. Skranke er også et bra apparat. Om du ikke finner turnforening som tar opp nybegynnere så vet jeg at crossfit har mange turnmomenter og et bra miljø for nybegynnere innenfor gymnastikk.
Kahlan Amnell Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Det er aldri for sent å begynne å trene! er jo heller ikke turn, men det kan jo ligne litt så det kan jo og være et alternativ. Har veldig lyst til å begynne med det selv, men her i byen koster det en formue.
Trinnna Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Du, jeg har sett 80-90 åringer trene! Det klarer du med null problemer! Lykke til! 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Kjør på. Aldri for sent å begynne. Om du ikke finner noen turnklubb, kan du sjekke ut forskjellige kampsporter eller yoga (asthanga f.eks). Dette vil øke din styrke og smidighet. Og det er bra for kroppen videre i livet å være sterk, utholdende og smidig (myk). Og du kommer til å føle deg så mye bedre i løpet av kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå