AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Jeg er en jente på 17 år som gjerne vil gå ned i vekt. Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg og komme med forslag til hva jeg skal spise og hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt. Bare kom med egene erfaringer. F.eks hva dere pleier og spise og sånn. Hvor lenge dere trener Setter pris på svar Anonym poster: 906a726b6e6e24441165f7cefba81c23
Gjest Fairydust Skrevet 17. juli 2012 #2 Skrevet 17. juli 2012 Karbonadedeig/kyllingkjøttdeig i stedet for kjøttdeig. Mer rent kjøtt og ren fisk. Særlig mer ørret, laks, svinekjøtt og mye kylling. Masse grønnsaker til alle måltider. Både rå, kokte, ovnsbakte og stekte grønnsaker. Grove kornprodukter. Ordentlig rugbrød, knekkebrød, osv. Sunne oljer, mer nøtter, mer bær. Melkeprodukter. Cottage cheese, mager kesam, yoghurt, osv. Har kuttet ut brus, godteri, potetgull, kaker, ja generelt det meste med masse sukker og mettet fett. Til gjengjeld spiser jeg mye mer frukt. Fruktsalat med litt revet sjokolade med 80% kakao er god lørdagskos. Smoothies er godt når man er lei av frukt i sin opprinnelige form. Mer hjemmelaget mat. Mye av maten man kjøper ferdig i butikken inneholder mer salt og tilsetningsstoffer. Mye krydder som setter i fart forbrenningen. Chili, hvitløk, kummin, kanel, urter, osv. 1
betrayed Skrevet 17. juli 2012 #3 Skrevet 17. juli 2012 Jeg ville nok ihvertfall kuttet ut brus, smør og umettet fett. Sånne type ting. Kan ikke kjempemye om kosthold - men de har mange gode salater og man kan lage mye godt av det selv hjemme. Så det går jo fint an å bruke til mellommåltider iallefall. Når det gjelder trening kan du jo begynne for eksempel med å gå/jogge og se hvordan du liker det. I terreng skal være bra. Så kan du jo få et medlemskap på et treningssenter hvor det sikkert er mulig å få til en time med en personlig trener som kan skreddersy noe som passer deg.
Gjest *Maja* Skrevet 17. juli 2012 #4 Skrevet 17. juli 2012 Jeg spiser mye egg, magert skinkepålegg, kyllig og karbonadedeig. Trege karbs fra grønnsaker og grove kornprodukter (Ryvita knekkebrød). Sunt fett fra solsikkeolje, mandler/valnøtter. Drikker kun vann og te. Jogger i tillegg flere ganger i uka samt at jeg praktiserer yoga og pilates. Pleier å karbe meg opp en gang i uka med hjemmelaget pizza/lasagna etc, litt smågodt, hjemmebakte rundstykker/cookies etc og Pepsi Max
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå