Gå til innhold

Sultfølelse og lavkarbo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål til dere på lavkarbo; er det noen av dere som spiser f.eks egg og bacon/omelett med bacon til frokost, og som rett og slett ikke blir særlig mett av dette?

Jeg spiste omelett på 1 1/2 egg, 2 ss fløte, 25 g skinke og 25 g ost til frokost idag, sammen med 2 striper bacon. Kalorimessig er dette mye, men jeg får en sånn sugende ekkelfølelse i magen når jeg spiser dette, som ikke går vekk før jeg får i meg neste måltid.

Jeg vet at de fleste av dere ikke regner kalorier, men jeg spiser ikke rent lavkarbo (bare tidlig på dagen) og regner altså kalorier i tillegg.

Jeg er "sulten" på en rar måte etter dette måltidet, men likevel såpass uvel at jeg ikke greier å spise noe før tre-fire timer etterpå. Jeg kjenner også at jeg ikke tåler så mye fett og får halsbrann av det.

Når jeg så senere spiser en tacosalat (kjøttdeig, isbergsalat, tomat, løk, rømme og salsa) opplever jeg å bli skikkelig mett på mye mindre mat og føler meg vel.

Noen som har lignende erfaringer eller vet hva dette kommer av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg blir veldig godt mett av egg og bacon eller omelett til frokost. Jeg har funnet ut at 2-3 egg og 150g bacon holder meg mett i 6-8 timer. Men nå blir jeg ofte litt uvel av egg tidlig på dagen og hoster av og til til jeg spyr hvis jeg har mange egg til frokost, så jeg pleier ikke å ha egg og bacon til frokost.

Men kan du ikke bare spise tacosalaten til frokost da?

Endret av Supera
AnonymBruker
Skrevet

Øk mengden egg, reduser mengden ost og fløte? Da ender du på samme kalorier, men mer proteiner (metter lengre)

Anonym poster: 75fcdf4f0c9826992359cc1fe8e7fcb9

Skrevet (endret)

Jeg blir veldig godt mett av egg og bacon eller omelett til frokost. Jeg har funnet ut at 2-3 egg og 150g bacon holder meg mett i 6-8 timer. Men nå blir jeg ofte litt uvel av egg tidlig på dagen og hoster av og til til jeg spyr hvis jeg har mange egg til frokost, så jeg pleier ikke å ha egg og bacon til frokost.

Men kan du ikke bare spise tacosalaten til frokost da?

Godt å høre at det ikke bare er meg, selv om det ikke er kult at andre blir uvel også da. Heh. Men jo, jeg kommer til å bytte ut egg og bacon og heller spise kylling, salat eller noe annet. Har bare hatt en fiks idé om at det er egg og bacon som er "the" lavkarbo-frokost og ville teste.

Men det er definitivt ikke for meg :) det finnes masse alternativ, så takk for tilbakemelding :)

Endret av frøkenfryd
Skrevet

Jeg klarer ikke egg og bacon til frokost, det er aaalt for tungt og jeg får en ekkel følelse i magen av det.

Skrevet

Det fungerer fint for meg, men det blir kanskje for mye fett for deg tidlig på dagen ...? Men som du sier er det jo mye annet du kan spise, så det burde jo ikke være noe problem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...