AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #61 Del Skrevet 21. juni 2012 Rådene er vel strengt tatt ikke så veldig utdaterte! Jeg gikk ut av vgs i 2007, og har etter dette hatt ett par deltidsjobbene i tillegg til studier. Er nå i fast jobb, og har per dags dato ikke blitt spurt om fravær fra vgs på jobbintervju. og jeg var ferdig 09, og kjenner flere som var ferdig 10, 11 og 12, som opplever det samme som mitt kull - at fravær er avgjørende. Så det er nok utdatert Anonym poster: 326da9db446a949765c5402e789a2986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #62 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg har vært med å sortere jobbsøkere etter hvem som kommer på intervju og ikke. Vi tok bort ikke-kvalifiserte søkere og de med for mye fravær (spesielt timefravær). Alle andre fikk komme på intervju og ble målt etter personlig egnethet. Anonym poster: 5983de4e62f23f595ac8341a577171df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-dings Skrevet 21. juni 2012 #63 Del Skrevet 21. juni 2012 Det blir stående som fravær, og jenta vil slite med å hente seg inn. Absolutt ikke verdt det, etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #64 Del Skrevet 21. juni 2012 En liten ting på generelt grunnlag. En elev kan kun miste 10% av timene i et fag før det ikke er grunnlag for karakter. 2 uker borte, og kanskje 2 uker sykdom (f.eks influensa), er nok til at faget ikke blir godkjent. Min sønn var borte i 4 dager på grunn av influensa, og fikk varsel om fare for ikke godkjent fag. Anonym poster: 0200157ff763bda796ce885aebf1a249 Dette er forandret nå, i alle fall i Oslo (og det er kanskje det samme overalt?). Nå holder det så lenge man står på de viktigste prøvene, det er ikke noen grense for fravær i timene lenger. Det ble forandret i 2010 eller 2011. Husker venninna mi hadde fare for å stryke fordi hun var borte så og si alle timene, men siste året var den regelen forandret, så da dukket hun bare opp til prøver, og bestod. Anonym poster: ec300029fb97fe881b56e493c74c46a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 21. juni 2012 #65 Del Skrevet 21. juni 2012 Kjære deg junimarie, jeg regner med at det er noen år siden du ble ferdig på vgs? Det er helt annerledes nå, og tro meg - arbeidsgivere ser på vitnemål og fravær fra vgs - og de tar fravær dønn seriøs, de som har mye ugyldig fravær på vgs vil være en risiko å ansette da de gjerne har mye mer fravær i arbeidslivet. Slutt å gi råd som er utdaterte. Anonym poster: 326da9db446a949765c5402e789a2986 Kjære deg, nedlatende anonyme bruker. Jeg har da kontakt med elever på videregående skole i dag, både i fritids- og jobbsammenheng, selv om det er fem år siden jeg gikk ut av vgs. Jeg holder på å utdanne meg til lektor og har helt fin oversikt over hvordan det er med fravær for elever. Slutt å tro du vet så mye mer enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #66 Del Skrevet 21. juni 2012 Kjære deg, nedlatende anonyme bruker. Jeg har da kontakt med elever på videregående skole i dag, både i fritids- og jobbsammenheng, selv om det er fem år siden jeg gikk ut av vgs. Jeg holder på å utdanne meg til lektor og har helt fin oversikt over hvordan det er med fravær for elever. Slutt å tro du vet så mye mer enn andre. Du har ikke oversikt over hvordan eventuelle arbeidsgivere ser på dette med fravær over hele landet. Om TS' datter får avslag på drømmejobben sin pga fravær hjelper det fint lite at arbeidsgivere der andre forumbrukere bor ikke bryr seg. Det kan gå bra, men man kan ike se bort fra at det er en risiko å ta. Jeg har selv aldri opplevd at arbeidsgivere har sett på fravær på VGS, men jeg er fullt klar over at andre steder kan det være avgjørende for om man får jobb eller ikke. Anonym poster: fd05d4b636c4f61114bdd08124f9ca12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå