Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kult. Ja, jeg spiller litt forskjellig :)

rskre: hva synes du om Geirr Tveitts tanker om det norske språket?

Eg kjenner ikkje dei inngåande utover at han var særs interessert i norrønt, eg reknar med at han lika høgnorsk av di han elska språket til Olav Hauge. Han skifta mellom anna namn frå Nils Tveit til Geirr Tveitt og kalla eine ungen sin for Haoko (ein særs eksentrisk herremann som ofte flagga med det israelske flagget på 17. mai).

Eg kan skilta med at eg kjende bror hans, Egil, som var dyrlækjar og til sams med komponisten særs glad i rusdrykk. Det er eigentleg eit under at han ikkje mista lisensen.

Elles kjenner eine son min sonesonen hans, han "Leonardo DiCaprio". Diverre til mi store fortviling syslar også son min med å syne fram ulike klesplagg på den såkalla "catwalken", eg har i alle høve nekta han å nytta mitt etternamn når han spjåkar seg til. Han lyt i staden konsentrera seg om å gjera ferdig utdanninga si og setja lukka i noko innvertes som er i hugen og hjarta.

Endret av Rskre
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Arabella: er det lenge siden du har lest bibelen? Det bibelske uttrykket er nemlig den blinde som leder den blinde. De vil, i følge bibelen, ende opp i grøfta. En blind som leder en lam har jo ingen betydning, da den lamme kan se. ;)

Der kan du se. Jeg tenker ikke klart i all forvirringen :fnise: .

Skrevet

Oj. Hoppsann. Hadde ikke fått med meg at det var så ille. Beklager at jeg gravde, men det var kanskje litt greit å få det ut? Og jeg håper og regner med at du har rapportert de som har skrevet nedsettende til deg? Det er ikke ok å latterliggjøre folk på den måten.

Tja, egentlig så er jeg det. Jeg var i en fase hvor jeg laget mye smykker og hadde en haug med swarovski krystaller foran meg da jeg laget meg bruker her inne. Og jeg ville ikke bruke det vanlige brukernavnet mitt, så da ble det sånn :)

Evilposelos: Tar det ikke skrekkelig lang tid å skrive små og store bokstaver annenhver gang?

Jack: På en skala fra 1-10; hvor glad er du i regn?

Jo, men jeg kjeder meg veldig i kveld. Venter på at klokka skal bli 22:30. Ser ut som om jeg har litt tid til overs :fnise:

Vampen: Hva skal du i sommerferien?

Gjest Eurodice
Skrevet

Oj. Hoppsann. Hadde ikke fått med meg at det var så ille. Beklager at jeg gravde, men det var kanskje litt greit å få det ut? Og jeg håper og regner med at du har rapportert de som har skrevet nedsettende til deg? Det er ikke ok å latterliggjøre folk på den måten.

Jeg har såvidt kikket inn på den (mest) aktuelle tråden og leser at den er blitt ryddet, men jeg forstår ikke hva som er fjernet, for bemerkninger om senilitet står der fremdeles. Men her på KG sitter diagnosene løst.

Nok avsporing. Beklager nok en gang.

Skrevet

Jack: Husker du å stoppe innom neste gang du er i Trondheim?

jeg husket det nå sist, men jeg var veldig i kappløp med klokke-jævelen. Rakk ikke innom de to jeg skulle innom på veien engang :( For å illustrere, da jeg endelig kom til Narvik så var det en halvtime med beina på bordet - og så RETT på jobb. Om jeg var sliten? Gjett.

Men jeg lover å skjerpe meg! Jeg ramler innom og hilser på neste gang, så vi kan fortsette bablingen fra sist gang!

Jack: På en skala fra 1-10; hvor glad er du i regn?

Vi er nede på minus-siden. Ikke bli forbauset om jeg seriøst foreslår å flytte til et soltørket land i Afrika etter x antall måneder i Bergen. Jeg savner ikke dette pissværet. Bergensvinter (evt vår) er det jævligste jeg vet. Nitrist.

Swar: På en skala - hvor stor er sannsynligheten for at jeg sover på sofaen, om jeg skulle bli overivrig og rive deg overende i en eller annen form for "lek" ute i snøen, som teorietisk sett kunne ende med at jeg "dyppet" deg i snøen eller på andre vis viste min barnslige iver i og ovenfor snø? Er dette trygg grunn som vi begge ler av, eller er frk frysepinn i stand til å vise denne "skumle" siden vi snakket om tidligere på heller bryske vis?

Niennas: hvor mange enheter alkohol skal til før du kan overtales til å moone (vise ræv til) en Politipatrulje?

EryMax: fortell om den dummeste kunden du har ekspedert i butikken

Skrevet

EryMax: fortell om den dummeste kunden du har ekspedert i butikken

Det må ha vært når jeg jobba på Bunnpris, ei som alltid kom å kjeftet på meg fordi vi ikke hadde en bestemt vare. Å hun kom innom minst 1 gang i uka. Å h*n som la en kyllingfilet i tacohylla på ICA sikkelig dumming det og.

padawan: Hva synes du om Yoda?

Gjest padawan
Skrevet

padawan: Hva synes du om Yoda?

Holder det å si jeg har en liten figur av han på nattbordet?

EryMax: Hvor lenge har du jobbet i butikk?

Skrevet

Holder det å si jeg har en liten figur av han på nattbordet?

EryMax: Hvor lenge har du jobbet i butikk?

Siden jeg var 11 år gammel å jobbet hos tante etter skolen.

JackCrews: Hva synes du om Rema 1000?

Skrevet (endret)

Norah: synes du det er pinlig når folk begynner å synge andrestemme på bursdagssangen?

Ehm......kanskje jeg er den :P

norah; hvilke tema diskuterer du der du sliter med å holde blodtrykket på et akseptabelt nivå?

Jeg sliter innmari med å forholde meg normalt til disse konservative, uberreligiøse Israeltilhengerne + medlemmer i SIAN etcetera. Da tenker jeg ikke på at man skal forsvare angrep på Israel og sivile tap, men når de fornekter den rollen Israel har hatt alle disse årene, og hvor skjev maktrelasjonen har vært.

Det provoserer meg noe så jævlig faktisk. Så mye at jeg holde kjeft, og det er sjeldent..

Når SIAN har stands må jeg bare gå kjapt forbi mens blodet koker - første gang ble jeg helt sjokkert, faktisk. De hadde de med seg en utstillingsdukke med burka på og en plakat med noen helt obskøne slagord. Fikk skikkelige hissige meldinger av både min mor og en kompis som hadde gått forbi 10 min før meg, de og var nummeret før eksplosjon.

Så sliter jeg også med å forholde meg til mennesker som klarer avfeie totalt mennesker i ekstremt vanskelige livssituasjoner, enten relativt sosial fattigdom(ved å si at de som faller utenfor får klare seg selv i ren darwinistisk stil - "jeg gidder ikke være med på et felles sosialt ansvar på noen måter" - som man reder ligger man etc) - og de som har en stor aversjon mot all form for bistand - egentlig bare fordi de er noen uempatiske griske jævler uten noen form for innsikt whatsoever.

Selvsagt skal man diskutere effekt av bistand og konsentrere virkemidler - andre forslag som diverse handelsmekanismer/investeringer etc er jeg helt åpen for, men jeg SPYR av folk som bare kan gi blankt faen i at barn lever i årevis i flyktningeleire uten tilgang til nødvendige sanitære forhold/i det hele tatt ha et håp for fremtiden.

Får lyst å sende dem Flyktningeregnskapet fast hvert år til jul.

Ja, jeg ble sur bare av å nevne det her :P

Steve Cook: Vi som gikk glipp av bakenden din eller hva det var; kan vi får se den igjen?

Endret av norah
Gjest Swarovski
Skrevet

Swar: På en skala - hvor stor er sannsynligheten for at jeg sover på sofaen, om jeg skulle bli overivrig og rive deg overende i en eller annen form for "lek" ute i snøen, som teorietisk sett kunne ende med at jeg "dyppet" deg i snøen eller på andre vis viste min barnslige iver i og ovenfor snø? Er dette trygg grunn som vi begge ler av, eller er frk frysepinn i stand til å vise denne "skumle" siden vi snakket om tidligere på heller bryske vis?

Den "skumle" siden ville muligens komme frem hvis jeg ikke klarte å dyppe deg også. Men vi er da blitt enige om at jeg er smart. Jeg gidder da ikke straffe deg på en måte som går ut over meg selv også. Så nei, du hadde ikke sovet på sofaen. At du burde ha øyne i nakken resten av dagen? Åja :nigo:

EryMax: Du som er ekstra interessert i butikker; noterer du ned hvilke butikker du liker, og hvilke du aldri vil besøke igjen, når du er på tur?

Rskre: Forstår jeg deg rett når du sier at du nekter sønnen din å bruke sitt fulle hele navn i det yrket han har valgt? Og hvorfor nekter du ham det? :klo:

Skrevet

EryMax: Du som er ekstra interessert i butikker; noterer du ned hvilke butikker du liker, og hvilke du aldri vil besøke igjen, når du er på tur?

Jeg synes det er så spennende med matbutikker at jeg bare må sjekke når jeg er på tur. Å utenlandske matbutikker er ihvertfall spennende.

Swarowski: Er du ofte på shopping?

Skrevet (endret)

Ohhh. Kamplysten. Kjemp for det du vil ha!! Du får spørre ho om bloggadressen, (eller ligger den i tråden her fremdeles? ) Så får vi et nytt KG par etterhvert, spesiellt siden Guybrush visstnok gir opp uten kamp :P

Vel, hehe, jeg kan ikke se for meg at jeg faller "head over heels" over noen jeg ikke engang har møtt i virkeligheten. Det virker litt døvt (unnskyld) å sitte og skrive til hverandre på den måten uten å faktisk ha truffet vedkommende. Man kan jo ha verdens beste kjemi online, men når man endelig møtes får pipen en annen lyd. Nei, jeg foretrekker heller å møte folk "in person", for ingenting slår blikkontakten og spenningen som oppstår når man er tiltrukket av noen og det er gjengjeldt. Samtidig hadde det vært gøy å sende henne en lur melding uten å avsløre for mye. En jente som tilsynelatende kan lage knallgod mat er tross alt av den sjeldne sorten. Skal vurdere det.

(Og nei, jeg vet ikke hvordan hun ser ut)

Ja, så var det question time:

padawan: Hva er din drømmejobb?

Guybrush: Driver du med noe sport?

EryMax: Er du villig til å studere medisin i utlandet?

Endret av lygekryss
Skrevet

JackCrews: Hva synes du om Rema 1000?

Før var det butikk #1, fordi det var i gang-avstand fra der jeg bodde. Det tok et minutt å tasse ned på butikken. Under min korte tid i Fana, så var det kjapp tur til Lagunen og Obs. Når jeg var på jobb i Bergen, så var det Kiwi - de var i kort avstand fra både Haakonsvern og kontoret i byen - dessuten var de åpne til 23.00 - veldig praktisk for sånne natt-ugler som meg.

Nå er den rollen tilegnet Prix, siden de ligger på kjøreturen "hjem" fra jobb. Jeg er veldig lat når det kommer til handling, og tar det som ligger nærmest eller er mest bekvem. Og så tar jeg storhandlingene på Obs, både i Bergen og hjemme i N-vik.

Noz: rareste gruppen du er medlem i, på Facebokji?

Skrevet (endret)

Swarovski: nysgjerrigper som sagt ;) du vet jo allerede endel. Og jeg er gammel nok til å vite at som mannfolk holder man kjeft så man ikke sier for mye :fnise: Jeg henviser heretter alle spørsmål om våre treff til Lillesiren:P (evt får du ta det på mld;))

Quid pro quo forresten - fortell noe om ditt siste møte med noen av det motsatte kjønn;)

Endret av Guybrush
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Norah: Kor lenge har du vore gift?

Gjest padawan
Skrevet

padawan: Hva er din drømmejobb?

jeg sitter egentlig i en ganske god jobb med mye ansvar men jeg er litt usikker på om det er drømmejobben. Har hatt ganske lange interne diskusjoner med meg selv om heller litt mot å synes tømrer er noe jeg kunne omskolere meg til å bli. savner det å bruke kroppen og hodet på en helt annen måte enn jeg gjør per i dag.

Guybrush: vært på date med mange fra KG?

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet (endret)

Calavi: Katt eller hund?

Det må bli hund. Har vokst opp med hund, og selv om jeg gjerne kunne tenkt meg en katt så er det hunder som står mitt hjerte nærmest :)

Lillesiren: Banner du mye?

Gunfreak: Hva har du gjort i dag?

Lykke: Sivilstatus?

Swarovski: Hvor gammel er du?

Guybrush: Kjipeste som har skjedd i år?

Jack: Hvem sendte du sist PM til?

Endret av Calavi
Skrevet

Jack: Hvem sendte du sist PM til?

Sjokkerende nok så var det til Swarovski. Må ha vært en glipp.

padawan: eier du mange lego-sett med star wars-tema?

Skrevet

Jellybean: Hva er det sprøeste du har gjort?

Gjest Swarovski
Skrevet (endret)

Swarowski: Er du ofte på shopping?

Jeg hater shopping. Og unngår det så mye som mulig. Men jeg er forholdvis glad i å kjøpe mat, og så elsker jeg nettshopping. Så min shopping foregår på matbutikken og deres post i butikk :fnise:

Swarovski: nysgjerrigper som sagt ;) du vet jo allerede endel. Og jeg er gammel nok til å vite at som mannfolk holder man kjeft så man ikke sier for mye :fnise: Jeg henviser heretter alle spørsmål om våre treff til Lillesiren:P (evt får du ta det på mld;))

Quid pro quo forresten - fortell noe om ditt siste møte med noen av det motsatte kjønn;)

Hahaha. Kjekt med gamle myter å gjemme seg bak ja :fnise: Og selvsagt er jeg nysgjerrig. Halvparten av innleggene jeg har skrevet på Kg er sikkert i denne tråden :P

Mitt siste møte med det motsatte kjønn var den søte lille gutten på postkontoret. Han gav meg en flott og herlig gave/pakke og ønsket meg en god kveld videre :rodmer:

Swarovski: Hvor gammel er du?

Jeg er 33år. Begynner visst å bli for gammel for KG :overrasket:;)

Strange Doll: Er det dine ben på det bildet der? Og hvor er det tatt? Og hvorfor frister du oss med sommer når det er småkaldt og småregner ute? :jolie:

Lillesiren: Siden guybrush gjemmer seg bak at han får kjeft hvis han forteller noe... fortell om møtene deres? Og viktigere; vil han få kjeft hvis han forteller noe? :fnise:

edit: ser at jeg har lest innlegget til guybrush feil, men det blir ikke like morsomt når jeg leser det rett, så gidder ikke forandre på svar og spm :fnise:

Endret av Swarovski

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...