Guybrush Skrevet 28. januar 2013 #11901 Skrevet 28. januar 2013 Guybrush: Når du får fjernet alle skatteregimer på fly- og biltrafikk, hva er dine topp tre virkemidler for å kompensere/hindre økte klimagassutslipp? Først og fremst satse på forskning og teknologi - som jo har ført oss gjennom det meste av naturendringer - som istid og sultkatastrofer. Dette gjøres jo selvsagt best ved å fjerne bedrifters problemer som byråkrati. skatter og avgifter. Dernest er det vel et veldig godt moment å forhindre store skogbranner og andre naturkatastrofer som forurenser langt mer enn fly og biltrafikk. I tillegg ville en liberalistisk modell for bruk av bil medført prising av bruk. Altså du slipper å betale masse ekstra for bilen men du må betale hva det koster for å kjøre på veien med tanke ppå slitasje. Altså det blri billig å ha en bil - men du vil da også merke det langt mer når du benytter den. Guybrush: Har du sett noen episoder av frustrerte fruer før? Ingen hel episode, men mener jeg har blitt utsatt for passiv tvang Eg VISSTE du kom til å svara det!! warum? dreamdrops: har du opplevd noe gøy idag? noz: har du måttet ta en virkelig tung avgjørelse noen gang hvor ingen løsning var åpenbar? stjerner og planeter: er det noe ved deg som vennene dine overhodet ikke vet? lygekryss: hva er ditt syn på abortmotstandere?
-lykke- Skrevet 28. januar 2013 #11902 Skrevet 28. januar 2013 en gang var jeg på fåsh sammen med en venninne sammen med en guttegjeng som jeg aldri hadde møtt. Vi drev å snakket om alkohol og påvirkning, og jeg skulle si at jeg tålte så mye mer alkohol før, men i de siste årene så tåler jeg bare 3 øl for jeg er godbrisen. Istedenfor å si at jeg var billig i DRIFT, presterte jeg å skrike ut "Jeg er så jævlig billig i fylla!" .. og det veldig typiske var at jeg sa det såååå myyyye høyere enn med vanlig stemme også... akkuratt som at jeg ville at alle gutta skulle vite det liksom... Hahahahhaha, herlig! Guybrush: Er du "billig" i fylla? Cindi: Hva gjorde du på nyttårsaften?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 28. januar 2013 #11903 Skrevet 28. januar 2013 stjerner og planeter: er det noe ved deg som vennene dine overhodet ikke vet? eg er som regel ei open bok, men mine seksuelle preferansar veit dei ikkje noko om. Og mykje av vonde ting eg har opplevd, fordi eg vil skåna dei for det. Lygekryss:Jobb? Guybrush: Går du i dress på jobb?
Gjest norah Skrevet 28. januar 2013 #11904 Skrevet 28. januar 2013 Først og fremst satse på forskning og teknologi - som jo har ført oss gjennom det meste av naturendringer - som istid og sultkatastrofer. Dette gjøres jo selvsagt best ved å fjerne bedrifters problemer som byråkrati. skatter og avgifter. Dernest er det vel et veldig godt moment å forhindre store skogbranner og andre naturkatastrofer som forurenser langt mer enn fly og biltrafikk. I tillegg ville en liberalistisk modell for bruk av bil medført prising av bruk. Altså du slipper å betale masse ekstra for bilen men du må betale hva det koster for å kjøre på veien med tanke ppå slitasje. Altså det blri billig å ha en bil - men du vil da også merke det langt mer når du benytter den. Makan til unnavridning av spørsmål har jeg aldri sett på miljø- og klimadelen. Jeg skal holde et foredrag for deg om vi møtes en vakker dag. Klima, miljø og ABC in action. Guybrush: Dette med prising av bruk- det kunne jeg gjerne vært for - men vil ikke det føre til litt knotete saksbehandling/kontroll/innkreving av avgiften? Er ikke det sånn anti Frp/liberalisme deluxe? Jeg skal ikke starte en diskusjon altså, jeg skal bare tirre deg litt. Eventuelt meg selv, alt ettersom. Dreamdrops: Hva tenker du om surrogati og etiske problemstillinger knyttet til dette?
Guybrush Skrevet 28. januar 2013 #11905 Skrevet 28. januar 2013 Guybrush: Dette med prising av bruk- det kunne jeg gjerne vært for - men vil ikke det føre til litt knotete saksbehandling/kontroll/innkreving av avgiften? Er ikke det sånn anti Frp/liberalisme deluxe? Jeg skal ikke starte en diskusjon altså, jeg skal bare tirre deg litt. Eventuelt meg selv, alt ettersom. Hvorfor er det et problem? Enten kjøper man oblat for regioner eller hele landet, man benytter gps tracking om man kun vil betale for direkte bruk per kilometer, alternativt har man bommer som man kjører gjennom. Veiprising er jo fornuftig siden man må jo betale for det man benytter. I motsetning til idag hvor du betaler 600 % og får en særdeles dårlig vare tilbake. Adminsitrasjonen av dette? Den gjøres av eieren av veiene. Ergo vil de ha et kraftig insentiv for å gjøre dette på en måte hvor ikke opptil 60 % av inntjeningen går til administrasjon. I tillegg vil man ha et insentiv for å tenke fremover siden det er svært kostbart å la noe forfalle for så reparere når det er ødelagt Cindi: sprøeste hårfarge/frisyre?
Gjest Lillesiren Skrevet 28. januar 2013 #11907 Skrevet 28. januar 2013 Lillesiren: Beste trenesang? Hvis jeg skal løpe intervall på mølla, får definitivt denne sangen meg til å yte litt ekstra: http://youtu.be/rQf_9oPjiYg Lillesiren: hvis man skal starte en blogg, anbefaler du blogg.no eller tror du blogspot er bedre? Wordpress er nok kanskje best da man har full frihet til å forme siden som man vil, men du må nok jobbe mer aktivt for å få besøkende, men med tanke på aldernivået på blogg.no's brukere generelt er det kanskje likegreit;) Har tenkt å skifte over til wordpress selv etterhvert:) Lillesiren: Du får gjøre som du vil i sikkerhetsrådet. Hva gjør du med vetoretten, hvilke medlemmer skal ut, og hvilke skal inn og kvifor? Russland og Kina skal ut, da de bryter med FN's egne prinsipper (Responsibility to protect). At de fek.s la ned veto mot innblanding i blodbadet i Syria synes jeg er helt hårreisende.. Evt. fjernet hele vetoretten i tilfeller der det er snakk om grove brudd på menneskerettigheter. Hvilke som skal inn har jeg ikke noen gode forslag til, er ikke oppdatert nok innen internasjonal politikk til å komme komme med noen gode forslag egentlig, men kanskje du har noen Norah? Lillesiren: Har du noen dyr? Nei, har litt lyst på hund med tid og stunder, men lite forenlig med studenttilværelsen synes jeg.. Padawan: Hvor i landet bor du? Gunfreak: Hva er det fineste komplementet du har fått så langt fra det motsatte kjønn:)?
Gjest padawan Skrevet 28. januar 2013 #11908 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Pandamann: Kan du redigere det innlegget fordi jeg synes ikke noe om at du utleverer meg? hva har du drevet med i det siste pandamann, siden du ikke har vært her? done deal. Been around som det så fint heter. ville ha en pause fra KG så var jeg plutselig tilbake. Padawan: Hvor i landet bor du? Bor i Oslo. edit: Siden noen drar frem David Guetta. Noen her som har hørt om The piano guys? de har laget ganske mye kult og med overnevnte. Endret 28. januar 2013 av padawan
KristineS Skrevet 28. januar 2013 #11909 Skrevet 28. januar 2013 (endret) kristines1990: Hvilke Ghibli-filmer liker du best? Som det kanskje kommer fram av avataren er det My neighbor Totoro som topper lista. Ellers har både Pom Poko og Grave of the Fireflies(en av de tristeste filmene jeg har sett) slått an. (Også Nausicaä of the Valley of the Wind selv om den egentlig ikke regnes som en Ghibli-film) EryMax: Behersker du noen musikkinstrumenter? Lygekryss: Hvordan endte du opp på kvinneguiden? Endret 28. januar 2013 av kristines1990
Gjest NozMonster Skrevet 28. januar 2013 #11910 Skrevet 28. januar 2013 pandamann: på en skala fra 1-10- hvor vanskelig er det å huske å stille et spørsmål videre?
Guybrush Skrevet 28. januar 2013 #11911 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Guybrush: Er du "billig" i fylla? Bilig? Hvis du tenker sånn type klare å bli lurt med hjem må jeg nok skuffe. Aldri hatt noe ONS og har ingen planer om det heller Så sånn sett er jeg nok ikke det. Jeg drar stort sett ut på byen med venner for å ha det gøy - ikke sjekke. Guybrush: Går du i dress på jobb? Gjorde det tidligere da jeg reiste mer rundt og hadde møter med diverse store firma og fotballklubber. Men ikke nå. Guy: hvorfor ignorerer du lykke? Gjorde da vel ikke det Norah har bare en spesiell evne til fremprovosere svar umiddelbart Lillesiren: hva er det kjedeligste samtaleemnet? Kremt! du har oversett forrige spørsmålet mitt joh! padawan: beste star wars parodien? Endret 28. januar 2013 av Guybrush
lygekryss Skrevet 28. januar 2013 #11912 Skrevet 28. januar 2013 Lygekryss: har du litt lite å gjøre? Har faktisk en del ting jeg burde gjøre, som å lete etter deler til bilen, sende inn noen søknadspapirer eller skrive ferdig en oppgave om hjernens anatomi og fysiologi. lygekryss: hva er ditt syn på abortmotstandere? Nå vet jeg ikke om det heter abortmotstander eller abortforkjemper, men hvis du sikter til de som mener at det burde vært et totalforbud mot abort, inkludert i tilfeller der kvinnen har blitt gravid som følge av en voldtekt, så er mitt syn ganske enkelt. Jeg liker dårlig at noen mener at det ikke er opp til kvinnen selv å avgjøre om hun vil beholde barnet eller ikke, og at hun blir sett ned på av disse menneskene hvis hun velger det fra seg. Lygekryss:Jobb? Det er hemmelig. (med mindre du klarer å gjette riktig) Lygekryss: Hvordan endte du opp på kvinneguiden? Jeg hadde influensa og kjedet meg noe vanvittig.
Gjest EryMax Skrevet 28. januar 2013 #11913 Skrevet 28. januar 2013 EryMax: Behersker du noen musikkinstrumenter? Jeg spilte kornett i skolekorpset Guybrush: Favoritt film?
Cindi Skrevet 28. januar 2013 #11914 Skrevet 28. januar 2013 Cindi: La meg bare først si at jeg synes mellomrommet mellom tennene dine er skikkelig sexy! Men har du noen gang tenkt på å forandre det? (Jeg håper ikke du tar dette feil ) Jeg tenkte på det da jeg var barn/tidlig ungdom, mest fordi jeg lurte på om resten av tennene kom til å se like merkelige ut. Men har ikke tenkt et sekund på det etter jeg fylte 14. Jeg har ikke noe issues med å ha mellomrom. Syns heller det er sjarmerende når folk har ting som skiller de litt ut utseendemessig. Tok det ikke feil. ^^,) Mange som har issues med det, bare se på Lene Marlin. Cindi: Hvilken er din favorittmusikal? Oh... Vanskelig! Eeeeeeh.... ÅÅåååh... Shit! Tror det må bli "mamma mia", fordi jeg går i ukesvis og synger hver gang etter jeg har sett den. Eller nei... "phantom of the opera". Den er vakker. Og... åh... Har altid vært veldig glad i "les miserables", men enda ikke sett filmen. Ikke hatt tid enda, men gleder meg stort til det. Sorry, dette var vanskelig. Jeg skulle helst LEVD i en musikal. Hahaha! Cindi: Da du valgte ut brudekjolen din, var det "kjærlighet ved første blikk" eller gikk du gjennom et prosess der du til slutt endte opp med kjolen? (Den er jo heelt nydelig, og jeg skjønner godt du følte deg som en prinsesse. Kan tenke meg du var en supervakker brud!) Nei, det var ikke det. Jeg hadde en annen kjole jeg ELSKET. Det var kjærlighet ved første blikk. Men den kjolen kostet 50 000, og det var om du kjøpte den som allerede sto i butikken. Denne kjolen ble sydd til meg etter mine mål og ønsker, og underveis var jeg kjempenervøs og usikker, men da jeg fikk se det endelige resultatet så kom det noen brudetårer gitt. Cindi: Hva er det kjedeligste som kan dukke opp på tven? Ehm... Bridgeturnering? Cindi; Hva ser du mest frem til i år? Sol, sommer og ferie. Jeg gleder meg allerede til sommerferien. Gleder meg til å ligge på stranda med lukten av pølser på grillen, øl i hånda og måker som skriker. Dajjjlig! Cindi: Hva gjorde du på nyttårsaften? Jeg var i bødalen, av alle steder. Vi hadde middag med to andre par, som også hadde unger. Så det var rolige forhold. Mye god mat, og litt champis klokka tolv. Skulle på jobb dagen etterpå klokken åtte. I år blir det nok heller hæla i taket, for da har vi barnefri. Cindi: sprøeste hårfarge/frisyre? Det må vel være da jeg hadde havfruehår. Hahahaha!!! Jeg hadde langt sjøgrønt og blått hår. Det så ganske sykt ut. Men jeg følte jeg levde. meh: Hvorfor det brukernavnet maya76: Hva ser du mest frem til i år da? Noz: Beskriv din perfekte sommerdag. Guybrush: Hvem er din favorittfigur i Star Wars?
Gjest Drue Skrevet 28. januar 2013 #11915 Skrevet 28. januar 2013 Guy: du misforstod spørsmålet hennes nå da, men greit nok lillesiren: er du dyktig med kniv?
Gjest padawan Skrevet 28. januar 2013 #11916 Skrevet 28. januar 2013 pandamann: på en skala fra 1-10- hvor vanskelig er det å huske å stille et spørsmål videre? Må vel si 10 på den padawan: beste star wars parodien? SW parodien? Nå er du vanskelig. er antageligvis den beste SW-fan filmen som er laget. (Trykk på CC-knappen under "filmbildet" for å få teksting på filmen). Lillesiren: hvor bor du da?
Gjest Drue Skrevet 28. januar 2013 #11917 Skrevet 28. januar 2013 MiiiiiiiLe: hvilke tre ting er et must å ha i tursekken?
pinar Skrevet 28. januar 2013 #11918 Skrevet 28. januar 2013 Karpuzi: samler du fortsatt på nøkkelringer? Jaaa det gjør jeg Håper noen jeg kjenner skal reise snart, eller at jeg selv skal reise! Karpuzi: Hva er du mest stolt over i livet ditt? Tja, ingen konkret hendelse. Men jeg er til en viss grad stolt over mitt eget pågangsmot og viljestyrke med tanke på hvor jeg er idag tatt i betraktning at jeg alltid har måttet ordne absolutt alt selv. Alt jeg har oppnådd i livet mitt er fra min egen fortjeneste. Til tross for at ting kan være vanskelig og at jeg aldri har hatt noen som har heiet på meg, eller hjulpet meg, eller i det hele tatt støttet meg. Erymax Hvor høy er du? Lillesiren Har du noen gang blitt oppriktig lei deg av en kg tråd? Gunfreak Hva skulle du ønske var annerledes?
Gjest EryMax Skrevet 28. januar 2013 #11919 Skrevet 28. januar 2013 Erymax Hvor høy er du? Jeg er 1.66 m Niennas:Liker du å gå i skogen?
Guybrush Skrevet 28. januar 2013 #11920 Skrevet 28. januar 2013 Guy: du misforstod spørsmålet hennes nå da, men greit nok I trøndelag heter det ikke "billig" om man sikter til å ikke tåle å drikke mye Guybrush: Hvem er din favorittfigur i Star Wars? Han solo! Guybrush: Favoritt film? Vanskelig å dra frem en absolutt favorittfilm. Men da bruker jeg si Shawshank redemption. Jeg var vel 14 da jeg så den første gang - og jeg kan fremdeles den dag idag si nøyaktig hvor jeg var, hva jeg så den på, hvem jeg så den med osv. Den gjorde inntrykk Nå vet jeg ikke om det heter abortmotstander eller abortforkjemper, men hvis du sikter til de som mener at det burde vært et totalforbud mot abort, inkludert i tilfeller der kvinnen har blitt gravid som følge av en voldtekt, så er mitt syn ganske enkelt. Jeg liker dårlig at noen mener at det ikke er opp til kvinnen selv å avgjøre om hun vil beholde barnet eller ikke, og at hun blir sett ned på av disse menneskene hvis hun vil. Mente bare jeg leste noe du hadde skrevet om temaet men ser det er blitt sensurert bort, så det var ikke helt det jeg siktet til Drue: værste hobby/idrett du har blitt dratt med på iløpet av ditt liv? Niennas: ditt tidligste minne? Ery: beste tvserie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå