Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

JackCrews: Hva føler du er den største "tabben" kvinner generelt gjør i forhold?

så var det meg og deg, jeg hadde glemt denne - takk for påminnelsen ;)

jeg kan ikke snakke for kvinner generelt, men jeg har vært i (alt for) mange forhold og de har mange fellesnevnere. akkurat det er litt skummelt, siden det rett og slett er mulig det er på griunn av at jeg tiltrekkes/tiltrekker noenlunde like kvinner?

men i alle fall, la oss se på hva jeg har opplevd selv.

- selv er jeg en ganske rolig person _egentlig_, men har allikevel en drivende uro i meg som tvinger meg ut av døren og finne noe å sysselsette meg med. jeg er periodisk usannsynlig rastløs. og det nytter ikke holde meg fast, med mindre det finnes en veldig god grunn for det der og da. jeg kan ikke noe for det, men jeg må avgårde.

og så? vel, jeg tror ikke det er så unikt egentlig. og jeg tror heller det ikke er så unikt at kvinner lett holder litt for mye fast på sine kjære.

- jeg har også følt at det har vært veldig mye kritikk av daglig-dagse bagateller i mine forhold. hva så om jeg har glemt å ta skittentøyet for noen timer siden? må man krangle om det? holder det ikke å gi meg en liten heads up - for å eventuelt sjekke om det kanskje er en grunn, eller at jeg bare er sliten og glemmer meg? av og til har jeg følt at det har vært behov for å lage styr på grunn av husarbeid, for å lage et poeng av at jeg er/var lite hjemme. kanskje andre menn kjenner seg igjen her?

- jeg hater når kvinnen bagatelliserer og er nedsettende om mine hobbyer. jeg leker ikke når jeg bygger modeller eller skrur datamaskin. da er det irriterende å høre kvinnen si at det er dette er lek.

- jeg har en mistanke om at alt for mange kvinner der ute tror de kan forandre menn. dette er tull. å forandre en mann tar et helt liv. jeg selv merker med en gang når det kommer slike små forsøk på å få meg til å mene/synes/gjøre andre ting enn hva som faller meg naturlig. om enkelte av mine kvinner var litt mindre snik, så hadde de hatt langt større sjanser.

- så det aller største problemet i forhold - kommunikasjon. jeg er hellig overbevist om at hvis flere par forandret måten de snakket sammen på, så ville langt fler forhold vare.

jeg har opplevd alt for ofte disse unnvikende samtalene som ikke fører noen steds. jeg aksepterer ikke silent treatment. om jeg driter meg ut eller sier noe dumt, så vil jeg at kvinnen skal si det til meg (ikke nødvendigvis kjefte meg huden full - det går an å snakke konstruktivt) og forsøke hjelpe meg å se det fra hennes sted. ikke bare lat som at "det er ikke noe galt" etc. jeg - og andre menn - tåler å høre sannheten.

- jeg tror også mange kvinner reagerer med at "han bryr seg ikke" når mannen kanskje ikke viser spesielt voldsomme følelser. være det seg negative hendelser eller positive hendelser. jeg personlig går ikke automatisk i kjelleren når det feks skjer dødsfall i familie, eller lignende - fordi jeg ikke fungerer på den måten. det betyr ikke at jeg ikke bryr meg. jeg bare viser ikke følelsene så voldsomt, jeg er ikke flink til dette. og, her er jeg egentlig ganske sikker på at mange menn nikker anerkjennende.

og til sist. jeg tror kvinner glemmer litt bort å ha det gøy sammen med sine menn. at det blir for lite rom for eventyr og moro, men at man søker for mye forpliktelser med en gang. det slår meg hvor mange av mine egne forhold som har involvert det å bo sammen på veldig tidlig stadie (ikke at det er noe galt) og hvor hverdagsrutiner plutselig var hovedtema. for all del, like mye min feil.

Adele: menn med motorsykkel eller sportsbiler? hva legger du først merke til av disse to?

Skrevet (endret)

kristines1990: Den eiendelen du eier som er mest vintage?

Hmm. Har ikke noe særlig mye som kan regnes som vintage, så eneste som faller meg inn akkurat nå er ei skinnveske jeg har som mamma kjøpte en gang på 80-tallet.

Stjerner og planeter: Vaks du opp med nynorsk som hovudmål eller har du bytt i seinare tid? (Og ja, eg blei ein smule inspirert)

Endret av kristines1990
Gjest Lillesiren
Skrevet

25år

Lillesiren: Er du veldig liten?

Nope, helt average, 167 cm.

Lillesiren og Guybrush: Hvorfor blir dere ikke bare sammen? Dere kommer jo til å få veldig pene barn.

Hehe, du tror det? :lur:

:sjenert: Pass deg, jeg kan nettopp gjøre det altså!

Lillesiren: Hender det at du ikke vet hvilken vin du skal kjøpe, og derfor ender opp med å kjøpe flasken med kulest navn?

Jeg bor alene, med et gjesterom tilgjengelig jeg, så skal hvertfall ikke stå på det;)

Hehe, nei, men kan finne på å gå etter den fineste flaska:P

kristines1990: Er du fremdeles aktiv på diskusjon.no, isåfall hva synes du er fordelene med det forumet ift. kg?

• Liker 1
Skrevet

kristines1990: Er du fremdeles aktiv på diskusjon.no, isåfall hva synes du er fordelene med det forumet ift. kg?

Kan vel si jeg er en aktiv leser som skriver innimellom. Totalt sett er jeg vel mer aktiv her på kg. Er i hovedsak en del av underforumene jeg leser på som bl.a. under foto og film/tv. Føler det er flere aktive brukere innen den slags der. I tillegg er jeg periodevis spiller av WoW, og da er forumet der greit for å holde seg oppdatert på hva som er nytt.

Og ellers er det vel mest under offtopic/sosialt jeg holder meg der og.

Gunfreak: Siste film du så? Og hva syntes du om den?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Siste film du så? Og hva syntes du om den?

Siste film var Dredd, ekstremt overdrevet over the top film, masse blod og vold, hjernemasse og annet gøy. Ikke et mesterverk men en veldig grei måte å tilbringe 90 minutter om man er i humør for meningsløs gladvold.

kristines: Ville du noen gang tenkt deg å flytte ti Oslo?

siren: hva er det beste å gå på shopping etter?

Calavi: beste spriten?

Wanderlust: Chill kveld med pizza og film eller fancy resturant med levende lys?

Skrevet

Guybrush: Hva slags sider ved deg håper du at kidden din ikke får?

Hmmm, ikke så sta og egen kanskje ? :P

Guybrush: Favorittkarakter i Firefly?

Oi den er litt tøff. Jayne er jo fantastisk morsom og kaylee sjarmerer jo alle i senk:)

Lillesiren og Guybrush: Hvorfor blir dere ikke bare sammen? Dere kommer jo til å få veldig pene barn.

Kanskje det er under vurdering? :nigo:

Dreamdrops: dummeste klesinnkjøp du har gjort? :P

Sakone: bowling eller ping pong?

Spiderpig: hvor hardt lo du da du så spiderpig første gang?

Tjuagutten: hvilke spesielle egenskaper skal tjuajenta ha ?

Gjest Spiderpig
Skrevet (endret)

Utan bein her og

Spiderpig: ASL?

Jente 22 Tønsberg.

(Og haha, det spørsmålet har jeg ikke hørt på 7 år :P )

Spiderpig: hvor hardt lo du da du så spiderpig første gang?

Første gang jeg så det var jeg hos ei venninne etter en fuktig kveld, og med en del innabords så lo jeg så mye at jeg fikk vondt i magen etterpå.

GunFreak: Yndlings-serie?

Yme: Yndlingssang?

Endret av Spiderpig
Skrevet

Cindi: Om mannen din hadde lagd froskelår til middag, hadde du spist? (Vi later som han var en utmerket kokk, om han ikke er det)

Mannen min er heldigvis en utmerket kokk. ^^,) Men froskelår... Det hadde sittet laaaaaaangt inne.

Hvis han allerede hadde laget det klart og var kjempespent, så hadde jeg nok spist av høflighet og for å ikke såre han (jeg er da vel oppdratt). Men jeg hadde nok sagt noe etterpå om at dette var jammen spennende og godt, men kanskje ikke min favorittrett av alt det fantastiske han kokkelerer.

Hadde han spurt meg: "vil du ha froskelår til middag i dag?" så hadde jeg bare sagt "Nei. Seriøst. Nei."

Synes det er ekkelt å til og med forestille meg :P

Cindi: Beste kysset du noen gang har opplevd?

Vårt første kyss som mann og kone i kirken. Det var ubeskrivelig. :lillesky:

Norah: Hvor foretrekker du å gå ut dersom du skal ut på byen?

Niennas: Når en bruker sletter seg, ser dere raskt dersom de oppretter en ny bruker?

Skrevet

kristines: Ville du noen gang tenkt deg å flytte ti Oslo?

Oslo kommer nok veeeeldig langt ned på lista for min del. Er langt i fra noe storbymenneske så Trondheim er stort nok for min del :P Eneste grunnen jeg kan komme på må være å ha bodd der ei kort stund for å evt. ta noen emner ved universitetet. Men da hovedsaklig bare pga. foreleserne de har der.

Spiderpig: Kjæledyr?

Skrevet

Tjuagutten: hvilke spesielle egenskaper skal tjuajenta ha ?

hehe! Hun må være morsom, snill, jordnær, kreativ, uegoistisk og glad i å lage mat(helst) Og helst over 165cm. Og glad i å holde seg aktiv, enten det er reising, skogsturer eller treningsstudio :)

Gunfreak: Største dyret du har drept?

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

NMS: Hva slags musikk hører du på når du slapper av?

Kan høre på det meste, men hvis jeg skal slappe skikkelig av blir det vel noe ambient/drone opplegg, eller klassisk.

NerdMedSverd: Fortell hvordan du skulle kommet ut av en snøstorm om du var blind og døv og ikke visste hva som var opp og ned.

Det er jo umulig. Tror jeg hadde fryst til døde før jeg kom meg ut av stormen.

Loren: Hva med deg?

Dreamdrops: Kuleste filmen du har sett i det siste?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Stjerner og planeter: Vaks du opp med nynorsk som hovudmål eller har du bytt i seinare tid? (Og ja, eg blei ein smule inspirert)

Kristine: Er du frå "nynorskland"?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Kristine: Er du frå "nynorskland"?

Eg kjem i frå Møre og Romsdal så fylket i seg sjølv har nok ei hovudvekt av nynorskkommunar. Men eg kjem i frå ein av tre "bokkmålskommunar". Eg har lengje tykt om nynorsk. Og eg byrja å lika det enda meir når eg byrja å studera. Eg studerar nordisk, og dimed måtte eg skrive fleire oppgåver på nynorsk. No er det diverre ei stund sia eg har skreve nynorsk sjølv. Men eg les ein del nynorsk. For augeblikket les eg "Ringdrotten", og eg må seia at eg verkelig tykkjer om språket der. Men eg merkar det er ein fordel å ha studert norrønt, da han som har omsett boka brukar svært mange gamle ord.

NerdMedSverd: Hva liker du best innen klassisk musikk?

Endret av kristines1990
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

NerdMedSverd: Hva liker du best innen klassisk musikk?

Jeg har ikke sånn veldig peil på sjangeren, men er glad i Steve Reich og Arvo Pärt. Satie er også ganske behagelig.

Kristines: Hva liker du å høre på?

Gunfreak: Hva foretrekker du å drikke når det kommer til alkohol?

Skrevet

Kristines: Hva liker du å høre på?

Jeg er egentlig ganske altetende innen musikk. Så tror det er lettere å si det jeg ikke liker, nemlig "improjazz"(blir stressa av å ikke høre noen melodi), og det meste av hard rock går greit, men med en gang det går over til growling henger jeg ikke med lenger.

For det meste går det i diverse pop/rock, i tillegg til en del musical- og filmmusikk. + noe klassisk til lesing =)

Steve Cook: Beste Queen-låt? Og evt. hvorfor?

Annonse
Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Hva foretrekker du å drikke når det kommer til alkohol?

Whisky

Gunfreak: Største dyret du har drept?

Hm en stor edderkopp kanskje?

GunFreak: Yndlings-serie?

StarGate SG1

NerdMedSverd: hvordan går planleginga for det satanistiske bryllupet?

Kristines: Når får vi flere bilder av maven din :lur:

Spiderpig: din mening om futurama?

Tjuagutten: sykeste som har skjedd deg i 2012

Stjerner: beste maten som finnes?

Skrevet

Kristines: Når får vi flere bilder av maven din :lur:

Mulig det kommer noen etterhvert som styrketreninga begynner å ha effekt :wink:

Cindi: Om du kunne fått akkurat det du ville ha i en treretters middag hva ville det ha vært?

Gunfreak: The Simpsons eller Family Guy?

NozMonster: Hva går du ikke ut av huset uten?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

heimalaga tapas!

NerdMedSverd: kjøyre du bil?

Jack: Har du fått deg dama?

Loren: favorittbutikk?

Spiderpig: din beste eigenskap

Tjuagutten: Spelar du i buekorps?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Niennas: Når en bruker sletter seg, ser dere raskt dersom de oppretter en ny bruker?

Enkelt forklart: Nei, det gjør vi ikke. :)

Cindi: Har du planer om å lage ny bruker? ;)

Tjuagutten: Beste desserten i verden?

Jack: Vært i en bilulykke noen ganger? Fortell!

Gjest annemor30
Skrevet (endret)

Guybrush: hva skremmer deg?

Gunfreak: Hvor går drømmeferien?

Endret av annemor30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...