Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nok si nei til det, dessverre. Har eksamen på fredagen, men hadde vært gøyalt.

Prøvde meg på Eric Dolphy tidligere i dag forresten, ikke min greie. Er mest glad i minimalistisk og repetitiv musikk, så dette ble for jalla stemning.

Hm, den var vanskelig. Den sære kanskje?

Nikki09: Er du redd for noe ufarlig? (veps feks)

Adele B: Årets beste låt?

Dreamdrops: Hva ønsker du deg til jul?

Sangen jeg har hørt på gang på gang i år, er "Svalkar vinden" av Den svenska björnstammen + "Paradise Circus" av Massive Attacks. Om det var sånn du tenkte?

Sakone: Hva skal du i morgen?

Skrevet

Sakone: Hva skal du i morgen?

I morgen skal jeg på forelesning, og så gjøre eksamenslesning, ellers har jeg ingen planer :)

Hva med deg adele.bethune?

Skrevet

I morgen skal jeg på forelesning, og så gjøre eksamenslesning, ellers har jeg ingen planer :)

Hva med deg adele.bethune?

Jeg tror jeg må få ferdig noen julegaver (pakke inn). Også må jeg rydde ferdig stua etter prosjekt ommøblering i dag.

Yme: Hva skjer a?

Skrevet

Goggen: Hva er livretten din?

Jeg liker mat som er laget fra bunnen av. Er veldig glad i skikkelig egenkomponert nord norsk fiskesuppe

name='Stjerner og planeter' timestamp='1354646397' post='11908459']

Goggen: Kva er stereotypen på ein "Goggen"?

Han er ærlig, lojal, arbeidsom, litt tullete, men seriøs når det trengs, kan være stor i kjeften, men kan også lytte. Han har i tillegg stor sans for familie.

JackCrews: Hvilken avdeling tjenestegjorde du i og hvorfor sluttet du?

Gjest Nikki09
Skrevet

Nikki09: Er du generelt klønete? Hvis ja, hvordan da?

Jepp! Jeg snubler i ting, sparker borti ting, mister ting osv osv! Jeg har alltid en masse blåmerker som jeg somregel ikke aner hvor kommer fra engang :fnise: Tror ikke det finnes en eneste person i min omgangskrets som ville stolt på meg med noe tungt og verdifullt :fnise: Andre gang jeg traff han som nå er min kjære så gikk jeg på trynet på isen så hundebånd og mobil fløy alle veier! Sjarmerende...

Gjest Nikki09
Skrevet

Nikki09: Er du redd for noe ufarlig? (veps feks)

Jeg er redd for sånne flyvelangbein-ting. De motbydelige insektene med lange bein og vinger. Er det en sånn på soverommet så gjemmer jeg meg under dyna til mannen har drept den! :ler:

Adele.bethune: hvis du kunne valgt hva du skal bli i ditt neste liv, hva ville det vært?

NozMonster: hva er lykke for deg?

Gjest HunterLady
Skrevet

jeg tenkte ikke bare på nett-flora, men sånn generelt foresten..

jeg er ikke medlem noen sted jeg heller, men skulle gjerne ha vært det på treningssenter og i

flere veldedige organisasjoner.

Aha! :) Men da er jeg medlem i NSF (Norsk Sykepleier Forbund), Fagforbundet, Stiftelsen Organdonasjon, Tanum Barnebokklubb, Foreldre&Barn, Elixia treningssenter.

Jeg vurderer også å bli jentefadder. :)

Sakone: Hva skal du på nyttårsaften?

Nikki09: Hvilket klesvaskemiddel bruker du?

Gjest Nikki09
Skrevet

Nikki09: Hvilket klesvaskemiddel bruker du?

Til meg selv og jentungen så bruker jeg bare neutral, til mannen som er hakket mere sær og gjerne vil at klærne skal lukte "vårfrisk" så bruker jeg et eller annet med masse parfyme. :-)

Hunterlady: hvordan kombinerer du studier og barn?

Gjest HunterLady
Skrevet

Til meg selv og jentungen så bruker jeg bare neutral, til mannen som er hakket mere sær og gjerne vil at klærne skal lukte "vårfrisk" så bruker jeg et eller annet med masse parfyme. :-)

Hunterlady: hvordan kombinerer du studier og barn?

Jeg studerer om kveldene. Og jeg gjør litt og litt hver dag. Og alltid gjøres innleveringer ferdig i god tid før fristen fordi man vet aldri hva som dukker opp dagene før frist. Plutselig blir barnet sykt eller man må til legevakt f.eks. Dette har aldri skjedd, men man må ta uforutsigbare situasjoner i betraktning. Man kan ikke regne med at barnet på noen måte tar hensyn til dine studier og du må alltid prioritere barnet først.

Noen dager har jeg fri (studiedag), og da leverer jeg han i barnehagen i 08-tiden, drar hjem å spiser og studerer. Drar ut gjen i 14-tiden, handler inn nødvendige matvarer og husartikler, så henter jeg han i barnehagen ca 15:00.

Nå som han sover greit og er lett å legge, så er kveldene lengre og jeg får litt mer tid til å studere. Det var verre når han var mindre og våknet hele tiden, nektet å legge seg osv. Da fikk jeg noen stressperioder der jeg følte jeg hang veldig langt etter og fikk gjort mimimalt med studier. Resultatene ble også halvveis fordi jeg klarte ikke å prestere det jeg har kapasitet til å prestere.

Kombinasjonen barn og studier er overkommelig, men man må ha struktur og orden i sysakene. :) Og det er en fordel å ha en partner. Det har ikke jeg, men da betyr det også at jeg har barnefri annenhver helg og får gjort litt studier da, samt at jeg får sove, slappet av og ladet opp.

Noz: Beste ferieminne?

Skrevet

Jeg liker mat som er laget fra bunnen av. Er veldig glad i skikkelig egenkomponert nord norsk fiskesuppe

Han er ærlig, lojal, arbeidsom, litt tullete, men seriøs når det trengs, kan være stor i kjeften, men kan også lytte. Han har i tillegg stor sans for familie.

JackCrews: Hvilken avdeling tjenestegjorde du i og hvorfor sluttet du?

Har tjenestegjort ved ganske mange avdelinger. Begynte i hæren og utdannet i sjøforsvaret.

Sluttet fordi det ble for mye politiske valg som styrte min hverdag pluss helse og trivselsfaktor.

Hunterlady: ingen planer om å bo nordpå igjen?

Gjest HunterLady
Skrevet

Har tjenestegjort ved ganske mange avdelinger. Begynte i hæren og utdannet i sjøforsvaret.

Sluttet fordi det ble for mye politiske valg som styrte min hverdag pluss helse og trivselsfaktor.

Hunterlady: ingen planer om å bo nordpå igjen?

Nei, i grunnen ikke. Jeg føler rett og slett ikke at livet mitt var så bra der oppe, og jeg synes miljøene og folkene her nede i sør er ypperlig for meg. Jeg er heller ikke spesielt opptatt av å bo nærme familien min da jeg liker å ha de på avstand. Så da er det liksom ikke særlig grunn for å flytte tilbake igjen. Dessuten har jeg faren til barnet mitt her nede, og dersom jeg flytter opp så vil det jo indirekte bety at barnet mitt må vokse opp uten pappaen sin. Og det vil jeg ikke gjøre mot han. Jeg synes det er viktigst for barnet å ha mamma og pappa i livet sitt, også kan vi besøke resten av familien noen få ganger i året og de kan komme på besøk hit.

Jackcrews: Har du barn?

Alkasil: Hva fascinerer deg mest?

Skrevet

Nei, i grunnen ikke. Jeg føler rett og slett ikke at livet mitt var så bra der oppe, og jeg synes miljøene og folkene her nede i sør er ypperlig for meg. Jeg er heller ikke spesielt opptatt av å bo nærme familien min da jeg liker å ha de på avstand. Så da er det liksom ikke særlig grunn for å flytte tilbake igjen. Dessuten har jeg faren til barnet mitt her nede, og dersom jeg flytter opp så vil det jo indirekte bety at barnet mitt må vokse opp uten pappaen sin. Og det vil jeg ikke gjøre mot han. Jeg synes det er viktigst for barnet å ha mamma og pappa i livet sitt, også kan vi besøke resten av familien noen få ganger i året og de kan komme på besøk hit.

Jackcrews: Har du barn?

Yep, en datter på fem

Noz: snø - herje ute i den eller grave seg send inne i sofaen langt vekke fra den?

Skrevet

Loren: Hvilken kjendis synes du selv er mest lik?

denne har jeg vridd hjernen på altså, men jeg synes ikke jeg ligner noen spesiell, så da sier jeg det en kamerat sa til meg for et par år siden, at jeg minnet han om Liv Tyler.

loren: Har du noen gang spist kjøttbollene på Ikea?

Du veit utmerket godt at jeg er Ikeadronninga, klart jeg har. :P

Loren: Har du vore på konserten med kjærasen?

Vi var på Karpe Diem for et par uker siden :) Og skal på Swedish House Mafia om noen uker :)

Loren: Beskriv favorittbamsen eller dukka e.l du hadde som liten.

Jeg hadde en tøydokke, altså både kropp og hode var tøy, også hadde den gul kjole, hår av rødt garn og en gul lue/kyse. Den var ca 25 cm høy, minnetlitt om Tøydukke Anna, men med andre farger... elsket den. Dessverre forsvant den i en brann i et lager =\

loren: Pleier du å gjøre noe med håret sånn til hverdags(med unntak av å kamme det)?

Jeg føner det for å få volum i det, jeg er så heldig å være velsignet med tynt, glatt hår nemlig... Bruker spray og noen ganger skum i det for å holde lengre på volumet. Av og til setter jeg det i hestehale, men som regel henger det løst. (Går til litt lengre enn skuldrene)

Loren: du har 250 kr til rådighet. Du står på Løvenstad på en søndag og er skrubbsulten. Du har ikke bil eller sykkel. Hvor går du for å få et godt måltid? Forklar sånn at de som ikke er fra Romerike, også skjønner litt.

Løvenstad? Der har de jo bare kebab! (Omtrent iallefall..) (For uinvidde; Løvenstad er et lite sted/boligområde med en matbutikk, skole og tre kebab/pizzasjapper, ligger mellom Lillestrøm/Strømmen og Ahus)

Aiii, jeg har bare spist på den som ligger ved Prix, og de hadde ikke særlig god mat.

Så, svaret mitt er som følger. Jeg hadde biti tenna sammen og tusla den lille kilometeren opp til Blystadlia og Helt på høyden, som faktisk har fått ganske god mat etter at de byttet eier for ca 14. gang de siste fem årene ;) (Blystadlia er et blokk/rekkehusområde som ligger i Rælingsåsen oppafor Løvenstad med fantastisk utsikt innover mot Oslo). Men så må det nevnes at jeg har et vesentlig nærmere forhold til Lia enn Løvenstad generelt.

Loren: hva sier miniloren til at mamma har fått seg kjæreste?

Tja, nå er han ikke introdusert som kjæreste helt enda, men som "Semper", hverken mer eller mindre :) Men, han spør etter han nå og da, og de har lekt litt sammen, tror de kommer til å gå godt overens om de bare blir enige om hvilket fotballag de skal heie på :fnise:

Drue: Hvorfor akkurat Løvenstad?

Calavi: Er du fotballsupporter, hvilket lag tilhører eventuelt ditt hjerte?

Sakone: Har du noen spillkonsoller? (PS,xbox osv)

alkasil: Når var du sist på teater, og hva så du?

Skrevet

Rainbow: Er du en sjalu person? Hva gjør deg sjalu?

Egentlig ikke. Kjæresten og jeg kan kommentere damer og sånn sammen, og "tulle" med ting som "hva har du gjort i dag, da?" "Jeg har vært sammen med alle elskerinnene mine" etc uten at det gjør noe, vi er veldig trygge på hverandre og vet hvor vi har hverandre og at sånt er bare tull. Men jeg var sjalu på eksen hennes i starten av forholdet. Det er nok fordi dette er mitt første forhold, og det var vanskelig å tenke på at hun har levd med en annen person før, hatt sterke følelser for noen som har følt det samme tilbake, mens det har ikke jeg. Men det går greit nå.

but of course. opptil flere ganger.

(..)

æ bor nu i sælve narvik

Jack: Kult, hvor da?

Og betyr det at du er derfra, og har gått på skole i Bergen eller noe i den dur?

Skrevet

...

Daybreak: Når er du ferdig sosionom? (Jeg er om noen mnd ;D)

Juni 2013 om alt går bra :)

Jack: Er du for eller i mot samnorsk og kvifor?

Skrevet

alkasil: Hvor gammel er du?

Jeg er 27

alaksil: Hva var barndomsdrømmen din?

Jeg vet faktisk ikke! Bli rik? :P

Hvor mange ulike meninger og tanker forskjellige mennesker kan ha!

alkasil: Når var du sist på teater, og hva så du?

November i fjor, og så Kaizers-musikalen "Sonny"

Noz: Bor du sånn at du kan ta T-banen til Oslo?

Skrevet

Jack: Er du for eller i mot samnorsk og kvifor?

har ikke noe syn på det. ser dog ikke noe poeng med det, though. synes fokus på nynorsk vs bokmål er idiotisk stort - jeg ser større poeng i å lære meg samisk, pakistansk eller et av de andre språkene som er i ferd med å bli gjeldende i norge

Rainbow: beste sketchen ever fra ylvisbrødrene?

Skrevet

Jack: Kult, hvor da?

Og betyr det at du er derfra, og har gått på skole i Bergen eller noe i den dur?

har ikke fått noen rute enda. jeg er født i narvik, oppvokst i bergen - og har flyttet (midlertidig) tilbake for å jobbe litt suksess. blir å pendle til bergen.

Sukkerspinn: hva boller er du best på å bake?

Skrevet

Yme: Hva skjer a?

Jeg har akkurat kommet hjem, etter å ha hjulpet mora mi med flytting og diverse, de to siste ukene. Skjer ikke stort akkurat nå, men det er helt forjævli kaldt her! Jeg greier nesten ikke skrive en gang, siden hendene er så frossne. Jeg tar gjerne imot hjemmelagd kakao!

Yme: Hatt en fin dag?

Jeg har bare fine dager, Lillesiren :)

Yme: Er du fra Fredrikstad?

Nei, men jeg bor i Østfold, og er i Fredrikstad rett som det er, siden jeg har familie der.

Det er jo veldig fint der, med masse spisesteder, og spesielt om sommeren, når man kan slappe av på brygga.

Yme: Tror du at du får delt ut de 100 kronene til noen?

Jeg har allerede gjort det 2 ganger, så jeg veit at det funker.

NozMonster: Satt jeg på do mens jeg skreiv dette innlegget?

Skrevet

Jeg er redd for sånne flyvelangbein-ting. De motbydelige insektene med lange bein og vinger. Er det en sånn på soverommet så gjemmer jeg meg under dyna til mannen har drept den! :ler:

Adele.bethune: hvis du kunne valgt hva du skal bli i ditt neste liv, hva ville det vært?

NozMonster: hva er lykke for deg?

Denne var enkel - jeg ville blitt en katt. For da kan jeg ligge foran peisen hele tiden! Og bare bli kost med :)

Marwel: ASL?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...