Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sakone: Fineste rumpa? :fnise:

Sånn utenom meg selv?

Hmm aner ikke...

Men jeg søkte på greatest ass på google, og da dukket det opp ganske så mange digge^^

adele: Fineste rumpa?

Calavi: Storby eller sydenferie?

Skrevet

Sånn utenom meg selv?

Hmm aner ikke...

Men jeg søkte på greatest ass på google, og da dukket det opp ganske så mange digge^^

Min egen. Den er bare såååå digg!!!! :smoke:

There. I said it. Det du ikke turte å gjøre.. :ler:

Noz: Sommer eller vinter?

Skrevet

Sånn utenom meg selv?

Hmm aner ikke...

Jeg tenkte med en gang sydenferie, men jeg er jammen ikke sikker altså.. Jeg liker å ligge på stranden, men stedet må jo ha noe mer å by på enn bare det... Jeg orker ikke være på et sted med fire restauranter og en hel haug med crappy turistsjapper... Det beste er jo en blanding, men om jeg MÅ si noe så må det vel bli sydenferie...

adele: Hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg tenkte med en gang sydenferie, men jeg er jammen ikke sikker altså.. Jeg liker å ligge på stranden, men stedet må jo ha noe mer å by på enn bare det... Jeg orker ikke være på et sted med fire restauranter og en hel haug med crappy turistsjapper... Det beste er jo en blanding, men om jeg MÅ si noe så må det vel bli sydenferie...

adele: Hvor gammel er du?

22 år gammel er jeg :)

Calavi: Hvor gammel trodde du at jeg var? ;)

Skrevet

JackCrews;Er det kaldt der oppe i nord nå?

næh, var 22 minus på svenskegrensen tidlig idag. bare kos! her i storbyen er det vel minus 8.

sakone: beste boken du visste da du var liten?

Skrevet

22 år gammel er jeg :)

Calavi: Hvor gammel trodde du at jeg var? ;)

Jeg innbilte meg vel at du var 27... Hvorfor aner jeg ikke :fnise:

Sakone: Hvilken fisk liker du best? Til å spise altså...

• Liker 1
Skrevet

næh, var 22 minus på svenskegrensen tidlig idag. bare kos! her i storbyen er det vel minus 8.

sakone: beste boken du visste da du var liten?

Jeg elske bobseybarna! leste alle bøkene ^^

Jeg innbilte meg vel at du var 27... Hvorfor aner jeg ikke :fnise:

Sakone: Hvilken fisk liker du best? Til å spise altså...

Jeg er veldig glad i ørret/laks, men i det siste har jeg spist en fisk kalt pangasius! Jeg synes den er knallgod!

JackCrews: hvilken mat har du rett og slett ikke likt?

adele: hva synes du om gutter med sminke?

Skrevet

Jeg elske bobseybarna! leste alle bøkene ^^

Jeg er veldig glad i ørret/laks, men i det siste har jeg spist en fisk kalt pangasius! Jeg synes den er knallgod!

adele: hva synes du om gutter med sminke?

Altså. Det er så sært! En som jobbet på Kiel-båten en gang jeg var der, var veldig sminket. Jeg klarte ikke å stoppe å stirre.. :sjokkert: <- der var meg.

Sakone: La oss snu spørsmålet om litt da; hva synes du om sotede øyne på kvinner?

Skrevet

Sakone: La oss snu spørsmålet om litt da; hva synes du om sotede øyne på kvinner?

Jeg synes det er pent med litt sminke, litt mascara, og litt øyenskygge, overdreven sminke er bare stygt!

adele.bethune: Hva er det mest usexy en mann kan gjøre?

loren: hytte på fjellet eller ved vannet?

Skrevet

Jack: Savner du jobben som dørvakt? Gjort deg noen tanker om det?

for et år siden, ved starten av julebord-sesongen 2011, så ble jeg og makkeren min angrepet ved et utested i bergen. hun ble skallet ned, rett i ansiktet mens jeg fikk armen revet ut av ledd. vi greide allikevel få fyren i bakken, håndjern på plass og overhende idioten til politiet.

hun jeg nettopp var blitt sammen med da, stilte spørsmål ved denne jobben fordi hun allerede hadde sett meg sloss. hun aksepterte ikke i hele tatt det faktum at jeg er god på det, og at jeg aldri har "gått i bakken". denne kvelden beviste jeg bare hvor galt det kunne gå.

tilfeldighetene skulle ha det til at jeg ikke var mulig å få kontakt med etter hendelsen, fordi jeg banalt nok var tom for strøm på mobilen. da jeg endelig fikk sneket meg til litt strøm på legevakten og gitt henne beskjed, såaksepterte hun igjen ikke noe "jeg klarer meg". et kvarter senere satt hun der med meg.

blikket hennes fortalte meg så jævlig godt at dette ikke gikk mer. jeg har jobbet ute i bergen siden jeg var 17, og forholdene blir ikke bedre - tvert imot. kommunen og byens "tiltak" gjør bare vondt verre. folk er ruset før de kommer til byen, og nark er mer utbredt enn før rett og slett fordi det tross alt er en rimeligere rus enn alkohol.

mens vi satt der og ventet på behandling av skulderen min så lovte jeg henne at jeg skulle kutte ut denne idiotjobben - og jeg mente det.

problemet mitt var at jeg hadde lederansvar for sikkerheten ved et av byens større hoteller, som også er den største aktøren for arrangement i julebordsesongen i bergen. det var ingen som kunne steppe inn for meg, og vi hadde allerede for lite folk. jeg bedyret at dette var plankekjøring og at det ville gå bra.

jeg tok feil.

klokken 03:30 satt jeg oppå en dritings skotte i kilt utenfor hovedinngangen og ventet på politiet. da hadde jeg allerede lagt ham to ganger i bakken på veien ut. skulderen min hadde det ikke bra.

neste helg kom. jeg bedyret igjen om at "nå kunne ikke mer skje".

jeg tok feil.

full slosskamp med tre stykker, det var knyttnever og blod. jeg satt i debriefing etterpå og uttrykte sterkt at jeg forstod ikke bæret. dette var ikke normalt i det hele tatt.

det samme skjer helgen etter det igjen, og da har jeg faktisk med meg en vakt som skal steppe fysisk inn for meg ved hendelser. det gikk ikke, resultatet var at jeg ble slått ned for første gang. to kraftige donald duck-kuler på hver side av hodet og sprukket øre. skulderen var kraftig hemmet og vond som fy. kjæresten min var fly forbannet.

deng.jpg

den kvelden sa jeg fra til sjefen at "jeg kan ikke gjøre dette mer". det var siste gang jeg jobbet julebord, og jeg var på full fart ut.

siden har det drøyet veldig. jeg har vært ganske lett å be når det var behov, jeg har også hatt ansvar ved konserter på vårparten og ikke minst diverse nattevakter ved arrangementer. og jeg mistet totalt gleden ved å jobbe.

for en måned siden begynte julebordene for 2012 igjen. jeg måtte trå til langt utpå kvelden, og jeg skulle egentlig ikke jobbe engang. selvfølgelig måtte jeg bryte inn i en slosskamp. jeg satt på et punkt oppå en relativt voksen kar, aggresiv som et fly og hørte på alle volds og drapstrussler som haglet imot meg. jeg visste da at han her må jeg i retten for, og det koster tid og energi. det artige med drapstrussler er at selv om man får høre dem en del, så vet man aldri hvem av idiotene som faktisk mener det og forsøker seg i ettertid.

jeg var jævlig klar for å gi meg.

hvorfor ga jeg meg ikke med en gang?

vel. jeg har hatt to ganske faste jobber siden jeg var 17/18. det har vært rart å tenke på å holde opp. det har vært en "del av meg". men før var det gøy å jobbe, nå er det bare konflikt og kaos. det hjelper ikke at bergen kommunes skjenkeavdeling driver en krig mot serveringsstedene som er temmelig belastende fordi man går og ser seg over skuldrene hele tiden. det hjelper ikke at det kryr av dop og vold.

så, her jeg er nå - her trives jeg jævlig godt. det er helt fantastisk å kjenne at når helgen kommer, så har jeg fri. det er jævlig deilig å vite at kveldene tilhører meg. og det er forbasket greit å slippe ha klippekort på legevakten, politikammeret og tinghuset for alt mulig fjas. man vet det er ille når man er på hils med harald bildberg.

om jeg savner det? litt, såklart! jeg har hatt verdens beste kollegaer, jeg har hatt mye gøy og masse fantastiske opplevelser. jeg savner følelsen av 23:30-køen, lysene, musikken og alle de idiotiske unnskyldnignene. jeg har absolutt storkost meg, men jeg er for gammel for det styret uansett.

kommer jeg til å dukke opp i døren igjen? vel, hva skal man si? jeg er bestekompis med sjefen. han vet å trykke på de rette knappene, det kommer nok noen gjesteopptredener.

jelly: er du snill gutt når du går på byen?

loren: høydepunktet denne helgen?

Skrevet

Jeg synes det er pent med litt sminke, litt mascara, og litt øyenskygge, overdreven sminke er bare stygt!

adele.bethune: Hva er det mest usexy en mann kan gjøre?

loren: hytte på fjellet eller ved vannet?

Hvor skal jeg begynne?

Hånda i bokseren må vel være noe av det..

JackCrews: Hva er den mest romantiske filmen du har sett?

Skrevet (endret)

Har du, Kristines1990?

Har nok ikke det for øyeblikket. Det nærmeste er et akvarie som det kommer beboere i over jul og en kanin foreldrene og søstra mi har. Men jeg jobber på en gård med hester, geiter, sauer, kyr, kaniner, høner og et drøss med katter. Så har ikke noe akutt savn etter egne dyr.

Kristines1990: Klarer du å ikke synge i bilen når du hører "bohemian rapsody"?

Hehe. Det spørs helt på hvem andre som er i bilen. Men er det bare jeg og kjæresten synger jeg med av full hals. Selv om det ikke nødvendigvis høres like bra ut hele tida. (Det er når man liker sånne sanger det er artig å være med i kor der pausene går med på improsynging av diverse flerstemte greier)

adele: Har du noen hobbyer?

Sakone: Noen gang blitt "starstruck"?

Endret av kristines1990
Skrevet

mye norsk mat, faktisk. lutefisk, komler, pinnekjøtt, ribbe, grøt... listen er lang. jeg fordrar ikke feit og salt mat.

la oss også nevne sushi. hvem faen eter agn? :P

adele: fortell om et musikkalbum du liker godt. hva er beste sangen der, og hvorfor bør jeg kjøpe det? nårtid passer det å høre på det?

Skrevet

JackCrews: Hva er den mest romantiske filmen du har sett?

High Fidelity. For de som har hengt her en stund, så husker de sikkert at dagboken min her på KG het nettopp det. Jeg må vel også nevne at jeg er litt svak for Moulin Rouge.

Lillesiren: mest romantiske filmen du vet om da?

Skrevet

Jeg var forelsket i Meg Ryan på 90-tallet! Så utrolig skjønn! ^^

Gunfreak: Er du god på data?

Gjest Lillesiren
Skrevet

High Fidelity. For de som har hengt her en stund, så husker de sikkert at dagboken min her på KG het nettopp det. Jeg må vel også nevne at jeg er litt svak for Moulin Rouge.

Lillesiren: mest romantiske filmen du vet om da?

Hm..tror det må bli dagboken. Den er bare helt fantastisk!

Sakone: Gråter du lett under filmer?

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Kult med så utfyllende svar JackCrews! Hvor gammel er du?

Skrevet

Hm..tror det må bli dagboken. Den er bare helt fantastisk!

Sakone: Gråter du lett under filmer?

Jeg jeg gråter veldig lett faktisk! Men har lært meg at det ikke er flaut, så nå gråter jeg bare uten å være redd for at det vises^^

adele: Gråter du under filmer?

Lillesiren: Hvilken film er den tristeste du vet om?

Skrevet

Har nok ikke det for øyeblikket. Det nærmeste er et akvarie som det kommer beboere i over jul og en kanin foreldrene og søstra mi har. Men jeg jobber på en gård med hester, geiter, sauer, kyr, kaniner, høner og et drøss med katter. Så har ikke noe akutt savn etter egne dyr.

Hehe. Det spørs helt på hvem andre som er i bilen. Men er det bare jeg og kjæresten synger jeg med av full hals. Selv om det ikke nødvendigvis høres like bra ut hele tida. (Det er når man liker sånne sanger det er artig å være med i kor der pausene går med på improsynging av diverse flerstemte greier)

adele: Har du noen hobbyer?

Veldig glad i å drive med litt småsysler - sy om klær, lage diverse interiørgreier osv. Også er jeg veldig glad i å fotografere!

mye norsk mat, faktisk. lutefisk, komler, pinnekjøtt, ribbe, grøt... listen er lang. jeg fordrar ikke feit og salt mat.

la oss også nevne sushi. hvem faen eter agn? :P

adele: fortell om et musikkalbum du liker godt. hva er beste sangen der, og hvorfor bør jeg kjøpe det? nårtid passer det å høre på det?

Oi. Bruker bare Spotify/Youtube, jeg. Så siste albummet jeg kjøpte, var Lady Gaga sitt ;) Husker ikke hvilke sanger som er på den plata :fnise:

Sakone: Snø i nakken eller i nakken? :fnise:

Skrevet

Jeg jeg gråter veldig lett faktisk! Men har lært meg at det ikke er flaut, så nå gråter jeg bare uten å være redd for at det vises^^

adele: Gråter du under filmer?

Lillesiren: Hvilken film er den tristeste du vet om?

Hehe. Det kommer så ann på hvordan settingen er.

Jeg holdt på å begynne å gråte under Breaking Dawn pt 2. Fordi jeg var så sint på regissøren. :sinnatagg:

Calavi: Om du var et dyr, hva ville du vært? Begrunn gjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...