Guybrush Skrevet 20. oktober 2012 #8841 Skrevet 20. oktober 2012 Til de som føler seg truffet: hvordan føles det å ha blott lurt av en manipulerende lystløgner som har lurt dere til å angripe uskyldige mennesker med mobbing og hets? Er dette noe dere normalt sett står for? Hva med å faktisk sjekke om den som overtalerer dere kommer med sannheter eller løgn? Spesielt når alt fra bakgrunn, jobb, formue, bosted, foreldre osv er løgn fra ende til annen og alt spiller på en stakkars patetisk fyr som ikle takler å få nei fra jenter som gjennomskuer ham?! 3
Gjest loren Skrevet 20. oktober 2012 #8842 Skrevet 20. oktober 2012 Interessert er kanskje ikke ordet, men har jo hatt angst i 10 år så jeg har vært innom det en del, det rare er at jeg er god til å forstå andres problem og kanskje hjelpe dem, men å fikse min egen angst kan jeg vist ikke, Jeg finner jo også det naurologiske og kjemiske intreasnt, hvordan kjemikalier i hode kan ha drastiske effekter på pysken, samt fysiske skader også har det. Men det jeg er mest interesset it og kan med om er adferds terapi, kognetiv terapi samt ekponerings trening. loren: hvor vil du begynne å jobbe når du er helt ferdig med utdannelsen Jeg har flere ønsker, men vet at jeg primært ønsker å jobbe med ungdom, gjerne innenfor rus/psykiatrifeltet, og aller aller helst forebyggende på en eller annen måte eller på institusjon. ulempen med flere av jobbene jeg ønsker meg er at de har ugunstig arbeidstid som gjør det vanskelig å kombinere med aleneomsorg for barn. Yme : beklager om jeg blir for privat, men hvor gammel var du da du fikk diagnosen din? Og skulle du ønske du fikk den tidligere? Jeg spør fordi jeg har en i familien som fikk den sent og gjerne skulle fått den tidligere, så jeg er nysgjerrig på om det er noe som skjer ofte, det er nemlig et inntrykk jeg har.
Gjest loren Skrevet 20. oktober 2012 #8843 Skrevet 20. oktober 2012 En til til ioren: Er det en stor i eller en liten L du har i starten der? Det er en liten L, som i etternavnet til Sophia Loren :-)
Gjest Raindrops Skrevet 20. oktober 2012 #8844 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Interessant hvordan et par spørsmål, som burde være helt enkle å svare på om man ikke hadde hatt noe å skjule, forblir ubesvart. Endret 20. oktober 2012 av Raindrops 4
Yme Skrevet 20. oktober 2012 #8845 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Lag en tråd om det, og diskuter det med hverandre der da, hvis det er sånn at det må bli sett. Da får dere skrevet det på en skikkelig måte, uten å måtte pakke det inn i rare spørsmål for å ikke spore av tråden. Yme : beklager om jeg blir for privat, men hvor gammel var du da du fikk diagnosen din? Og skulle du ønske du fikk den tidligere? Jeg spør fordi jeg har en i familien som fikk den sent og gjerne skulle fått den tidligere, så jeg er nysgjerrig på om det er noe som skjer ofte, det er nemlig et inntrykk jeg har. Jeg var vel 25 eller 26, tenker jeg. Hadde vært veldig greit om de fant det ut tidligere, for jeg hadde masse problemer som barn, og det har jo virkelig gått ut over skolegangen min og diverse andre ting. Jeg hadde kontakt med barnepsykolog da jeg gikk på barneskolen, og har egentlig jevnlig hatt psykolog eller psykiater så lenge jeg kan huske, uten at noen av dem i det hele tatt har vurdert om jeg hadde en diagnose. Jeg fikk høre at jeg har krav på noe som heter billighetserstatning, som kan være en veldig stor sum med penger jeg kan bruke for å rette opp i livet mitt... Har ikke søkt om det, men om du kjenner noen som er i samme situasjon, kan du jo sjekke det ut, og nevne det for dem. Det er helt greit at du spør, så om du lurer på noe mer, kan du sende en PM, så slipper vi å finne på spørsmål hver gang jeg svarer hehehe Stjerner og planeter: Har du en utdannelse innenfor psykologi, eller noe rundt der? Endret 20. oktober 2012 av Yme
Gjest Vampen Skrevet 20. oktober 2012 #8846 Skrevet 20. oktober 2012 ThePreacher: jeg anså deg som en fyr jeg kunne stole på. Allikevel har jeg i senere tid fått en del interessante anonyme pm`er, som kommer med en del rykter og ting de har hørt om meg. Alle oppgir deg som kilde. Har du en forklaring? Siden vi er flere som venter på svar, så gjentar jeg meg selv. Det er tross alt et ganske enkelt spørsmål, som har stått ubesvart i mer enn en time. 3
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 20. oktober 2012 #8847 Skrevet 20. oktober 2012 Stjerner og planeter: Har du en utdannelse innenfor psykologi, eller noe rundt der? Nei, eg er allmennlærar. Og takk for boktips til julepresanger! Yme: Har du eit yrke? Bandit: Har eg spurt deg før om bustad?
Yme Skrevet 20. oktober 2012 #8848 Skrevet 20. oktober 2012 Yme: Har du eit yrke? Det nærmeste jeg kommer et yrke, er vel kunstner, men jeg tjener ikke noe penger på det. Jeg lager ting som jeg enten gir bort, eller legger vegg i et skap. Jeg skal høre med nav om de gidder å la meg ta hjemmestudier, siden jeg ikke får lov til å gå skole, så tenkte jeg å ta psykologi og filosofi, siden jeg leser såpass mye om de tingene fra før. at jeg sikkert kan mer enn de som har tatt første året i de studiene, og jeg har fått låne studiebøkene til en kamerat, så jeg får sjekka om det er noe jeg ikke kan godt nok... Men så er det nav da... Systemene og reglene de må forholde seg til, ødelegger mer enn de hjelper folk. Hikken: Hvordan blir det med den mynten?
Gjest norah Skrevet 20. oktober 2012 #8849 Skrevet 20. oktober 2012 Interessant hvordan et par spørsmål, som burde være helt enkle å svare på om man ikke hadde hatt noe å skjule, forblir ubesvart. Uff, nå legger jeg meg rett i skyttergrava her;) Jeg er ikke en av de som føler seg truffet av hverken ubehagelige antydninger, eller som har mottatt noen PM`er om andre brukere. Så jeg vet ingenting om noesomhelst, egentlig. Men jeg har hørt fra forskjellige brukere, helt uavhengig av hverandre(jeg har ikke inntrykk av at de har kontakt med hverandre her) som bekrefter noen av disse punktene Vampen beskriver. Det går på diverse påstander og antakelser om andre brukere, som man vet om fordi en har "undersøkt". Og det oppleves som underlig, og ubehagelig for de det gjelder. Samtidig har det dukket opp påstander, spydigheter og ledende spørsmål i denne og enkelte andre tråder fra tid til annen, som har fått meg til på stusse. Det er jo åpenbart ledende negative spørsmål. Det er to ting jeg ikke forstår, og det er: 1: Hvorfor sender folk slike PM`er om andre brukere rundtomkring, og hvorfor stilles så ufyselige spørsmål åpent i et forum? Hva er egentlig hensikten? 2: Om disse antakelsene og påstandene er riktige, hva i alle dager har folk på et internettforum med det å gjøre? INGENTING. Jeg skjønner godt at de det gjelder opplever dette som særdeles ubehagelig. Og jeg som utenforstående fatter ikke hvordan dette er noe annet enn regelrett mobbing? Selv om påstandene var sanne er det fortsatt mobbing og hets. Folk har rett til et privatliv - ingen her eier retten til å oute noensomhelst dersom disse påstandene var sanne. Om det skulle vise seg at jeg og ørten andre mennesker egentlig var litt/helt annerledes i virkeligheten enn det virket som her så er det nobodys fucking business. Det er da vår privatsak, vi har ikke opplysningsplikt ovenfor noen. Det er virkelig trist at dette har gått så langt at flere brukere føler seg omtalt, at flere brukere mottar negative PM`er og advarsler; og det er ufint å late som om det ikke skjer. Mitt eneste forslag er at hvem enn som gjør det kutter det ut, det er veldig lite hyggelig 11
Gjest Eurodice Skrevet 20. oktober 2012 #8850 Skrevet 20. oktober 2012 Hehehe, men sånn er det vel med alle hobbyer uansett. Man lærer mye om ting som er helt ubrukelige... Hadde vært tøft å ha en hobby som var praktisk, som feks å mekke bil. Da har man jo alltid gratis mekaniker. Ja, det stemmer. Det er vel en ganske mild variant, men jeg er fortsatt veldig dum på visse ting, som feks relasjoner som har med forelskelser og den typen interesse å gjøre. En dame kan så godt som brette fitta si nedover hodet mitt, uten at jeg skjønner at hu prøver å hinte om noe Om folk vil noe, må de si det rett ut, for hjernen min tar ikke imot hint... Men, jeg er veldig empatisk, og ofrer meg gjerne for å hjelpe folk som trenger det! Arabella: Hvor mange barn har du? Jeg har fem barn, to jenter og tre gutter. Gunfreak: Har du begynt å kjøpe julegaver ennå?
Gjest loren Skrevet 20. oktober 2012 #8851 Skrevet 20. oktober 2012 Til de som føler seg truffet: hvordan føles det å ha blott lurt av en manipulerende lystløgner som har lurt dere til å angripe uskyldige mennesker med mobbing og hets? Er dette noe dere normalt sett står for? Hva med å faktisk sjekke om den som overtalerer dere kommer med sannheter eller løgn? Spesielt når alt fra bakgrunn, jobb, formue, bosted, foreldre osv er løgn fra ende til annen og alt spiller på en stakkars patetisk fyr som ikle takler å få nei fra jenter som gjennomskuer ham?! Som norah føler jeg meg heller ikke truffet hverken i å spre rykter eller å hetse noen, men har en liten ting jeg vil si. Jeg skal ikke legge meg særlig mer opp i den saken her merker jeg, men jeg håper du og da har alle fakta på bordet når du skriver på den måten du gjør her. Just saying. 3
Gjest Gunfreak Skrevet 20. oktober 2012 #8852 Skrevet 20. oktober 2012 Gunfreak: Har du begynt å kjøpe julegaver ennå? Nei jeg har bare 3 å kjøpe, så de tar jeg rett før jul. ellers glemmer jeg bare hvor jeg gjemte dem i leilgiheten. loren vil du ha cola eller pepsi
Gjest norah Skrevet 20. oktober 2012 #8853 Skrevet 20. oktober 2012 Som norah føler jeg meg heller ikke truffet hverken i å spre rykter eller å hetse noen, men har en liten ting jeg vil si. Jeg skal ikke legge meg særlig mer opp i den saken her merker jeg, men jeg håper du og da har alle fakta på bordet når du skriver på den måten du gjør her. Just saying. Loren, en helt ærlig tilbakemelding til deg(fra en som har null innsikt i dette her som sagt) er at du gjentatte ganger kommer med sterke antydninger om menneskers privatliv. Du sier ikke hva det er, men antydersterkt at "her kjuler en konkret bruker noe som er helt fælt". Det er ikke din sak. Det er ikke min sak, og det er ingen andres sak. Disse faktaene skal ikke være på noens bord fordi DET ER IKKE VÅR SAK. Nå sier jeg natta 6
Gjest loren Skrevet 20. oktober 2012 #8854 Skrevet 20. oktober 2012 Loren, en helt ærlig tilbakemelding til deg(fra en som har null innsikt i dette her som sagt) er at du gjentatte ganger kommer med sterke antydninger om menneskers privatliv. Du sier ikke hva det er, men antydersterkt at "her kjuler en konkret bruker noe som er helt fælt". Det er ikke din sak. Det er ikke min sak, og det er ingen andres sak. Disse faktaene skal ikke være på noens bord fordi DET ER IKKE VÅR SAK. Nå sier jeg natta Det samme gjør en hel bråte andre brukere i denne "saken", så jeg skjønner ikke hvorfor du går på kun meg nå, men det får så være. Om du mener jeg gjør det gjentatte ganger, da regner jeg med du mener utenfor denne "saken", setter jeg pris på om du sender meg en pm om hvor du mener dette forekommer, da jeg faktisk ikke kjenner meg igjen og heller ikke ønsker å framstå på den måten du fremstiller meg på her. Du, som du selv sier, har ikke innsikt i saken, jeg har en viss innsikt, men velger, som deg, å holde meg unna fra nå av. 1
Gjest Eurodice Skrevet 20. oktober 2012 #8855 Skrevet 20. oktober 2012 Til de som føler seg truffet: hvordan føles det å ha blott lurt av en manipulerende lystløgner som har lurt dere til å angripe uskyldige mennesker med mobbing og hets? Er dette noe dere normalt sett står for? Hva med å faktisk sjekke om den som overtalerer dere kommer med sannheter eller løgn? Spesielt når alt fra bakgrunn, jobb, formue, bosted, foreldre osv er løgn fra ende til annen og alt spiller på en stakkars patetisk fyr som ikle takler å få nei fra jenter som gjennomskuer ham?! Først må jeg si at jeg er bare sporadisk i denne tråden, så jeg finleser ikke. Men jeg ble lettere sjokkert nå når jeg leser de siste innleggene. Hva er skjedd? Jeg har lest bakover, men finner ikke ut av noe. Er mye blitt slettet? Det er jo ille at det blir satt ut rykter og spekulasjoner om folk. 5
Gjest Vampen Skrevet 21. oktober 2012 #8857 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Loren, en helt ærlig tilbakemelding til deg(fra en som har null innsikt i dette her som sagt) er at du gjentatte ganger kommer med sterke antydninger om menneskers privatliv. Du sier ikke hva det er, men antydersterkt at "her kjuler en konkret bruker noe som er helt fælt". Det er ikke din sak. Det er ikke min sak, og det er ingen andres sak. Disse faktaene skal ikke være på noens bord fordi DET ER IKKE VÅR SAK. Nå sier jeg natta Veldig bra innlegg, som jeg støtter fullt og helt. Om jeg får klargjøre noe i generelle vendinger, det morsomme med fakta, er at det finnes i flere utgaver og former. Jeg har fått min dose om både den ene og det andre den siste tiden, inkludert en del ting jeg ikke visste om meg selv. Men her er greia, jeg gir fullt faen i hvem som gjør hva, hvem som lyver, hvem som er ærlig, hvem som gjør ditt eller hvem som gjør datt. Det er folk på et forum, ikke folk jeg kjenner personlig. Jeg er her for å debattere, ikke kartlegge brukere. Jeg har derfor ingen intensjoner om å komme med "fakta" om noen. Det er ikke min sak, det er ikke deres sak og det har ikke noe på forumet å gjøre. Men jeg er drittlei av rykter, drama i kulissene, mobbing, skjulte spydigheter, lada spørsmål og annen gørr. I tillegg til at jeg på det personlige planet også er en smule lei av å høre sannheter om meg selv, fra ryktebørsen. Jeg velger å ta det direkte, med faren for å erte på meg noen i prosessen, fordi jeg rett og slett ikke gidder å være en del av et slags spill. Jeg har sagt det jeg har å si, og har ikke noe behov for å dra det videre. Men jeg kommer til å fortsette å si ifra om nøyaktig hvor evneveikt dette opplegget er, om det fortsetter. Jeg har mest lyst til å avslutte med et Fuck off, og et Slutt å bry dere med ting dere ikke har noe med. Men jeg velger heller å påpeke at det er faktisk noen i denne tråden som bør skamme seg over det de har utsatt enkelte brukere for. Om man har selvinnsikt nok til å innse at man har oppført seg ugreit, så er det alltid mulig å sende den brukeren det gjelder en pm, og be om unnskyldning. Endret 21. oktober 2012 av Vampen 5
Gjest Musekatt Skrevet 21. oktober 2012 #8858 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Cuddlegirl: Hvor er duuuuuu ? Jeg skal prøve å svare for henne, pcen hennes er ødlaget så hun får bare kommet på når hun låner søsteren sin eller andres pc. Hun har egen data nå, så ser ingen grunn for at hun ikke skulle svare. :gjeiper: Yme: Er du et A eller B-menneske? Endret 21. oktober 2012 av Musekatt
Solsenga Skrevet 21. oktober 2012 #8859 Skrevet 21. oktober 2012 Solenga: Hvilken norsk artist synes du er mest oppskrytt? Det er MANGE i danseband-kategorien, men Jenny Jenssen troner nok øverst! Samme tilbake til deg, loren! Yme: Hva må ei jente gjøre for å sjarmere deg? Musekatt: Hva må en gutt gjøre for å sjarmere deg? Stjerner og planeter: Beste grønnsak? Og er du mest glad i rå eller behandlet?
Gjest norah Skrevet 21. oktober 2012 #8860 Skrevet 21. oktober 2012 Det samme gjør en hel bråte andre brukere i denne "saken", så jeg skjønner ikke hvorfor du går på kun meg nå, men det får så være. Om du mener jeg gjør det gjentatte ganger, da regner jeg med du mener utenfor denne "saken", setter jeg pris på om du sender meg en pm om hvor du mener dette forekommer, da jeg faktisk ikke kjenner meg igjen og heller ikke ønsker å framstå på den måten du fremstiller meg på her. Du, som du selv sier, har ikke innsikt i saken, jeg har en viss innsikt, men velger, som deg, å holde meg unna fra nå av. Bare sånn at ikke noen misforstår så mener ikke jeg å sette ekstra "lys" på deg. Du er ikke den jeg først og fremst har lagt merke til, men jeg ville bare poengtere akkurat dette med å insinuere ting i akkurat denne tråden. Som du jo kaller "saken". Og jeg har aldri lagt merke til noe i noen andre tråder, det gjelder andre brukere Men generelt, så liker jeg ikke denne "jeg har innsikt i ting" fra noen. Det er ingen sak fordi det ikke er vår sak Om du egentlig er er en mann på 45 år som spiller Nintendo dagen lang eller Sonja på 14 år så er det ikke min sak, sålenge du ikke gjør noe straffbart jeg har plikt til å melde fra om. Inntil da har jeg med å respektere din rett til privatliv, og skjønne at dette er et forum - ikke opptak til PST hvor fullt innsyn kreves. Så der er vi enige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå