Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26701 Skrevet 3. mai 2022 Cid skrev (45 minutter siden): Jeg hadde dagbøker før på kg men jeg ble lei av å skulle finne på hva jeg skulle skrive, skjer lite i livet mitt så ikke mye å oppdatere om men syntes det ble for personlig også. Enklere å bare delta i andre tråder uten noen forpliktelser Må velge fly, Air Force One 😁 @TheHairyToothfairy Kunne du tenkt å bli en politikker og havne i regjeringen? Til jeg skal besøke mamma snart @Entern Der da? @Kvakkekyllingen Har du sett på kvakkpakket? Har sett ja. Husker lite fra det 😂
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26702 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (2 timer siden): Veldig! Fra land og båt. Har du en favorittfisk eller liker du nesten alt? 😀
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26703 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Har du en favorittfisk eller liker du nesten alt? 😀 Kveite 😄 Men liker en del fisk. Laks, torsk, ørret, sei, uer. Nam nam 😁 Liker du fisk?
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26704 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå): Kveite 😄 Men liker en del fisk. Laks, torsk, ørret, sei, uer. Nam nam 😁 Liker du fisk? Ja veldig glad i fisk. Spiser mye makrell i tomat og sardiner og sild, hos fattern får jeg ofte torsk eller laks eller ørret 🐟 Eneste fisken jeg har fisket sjøl er fjellørret (vel ok muligens har ei røye og en bekkørret lurt seg inn men altså), det er jo kjempegod fisk (jo mindre jo bedre 😋) men skulle gjerne fisket lavlandsfisk en gang sjøl om de er rare og fulle av bein😅 Har alltid hatt et spennende inntrykk av uer 😀 Er hytta på Sørlandet ved stranda? 😀
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26705 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (5 minutter siden): Ja veldig glad i fisk. Spiser mye makrell i tomat og sardiner og sild, hos fattern får jeg ofte torsk eller laks eller ørret 🐟 Eneste fisken jeg har fisket sjøl er fjellørret (vel ok muligens har ei røye og en bekkørret lurt seg inn men altså), det er jo kjempegod fisk (jo mindre jo bedre 😋) men skulle gjerne fisket lavlandsfisk en gang sjøl om de er rare og fulle av bein😅 Har alltid hatt et spennende inntrykk av uer 😀 Er hytta på Sørlandet ved stranda? 😀 Makrell i tomat er godt på skiva 😀👍 Er ikke tlad i stekt eller kokt makrell merkelig nok. Litt spesiell smak. Fjellørret er godt ja, og de er som regel små. De jeg har fått er bittesmå 😄 Uer har jeg ikke fisket selv men den er god å spise på flatbrød med potet, gulrot og smør 😀 Gammelt barndomsminne. Farfar kalte det "Bjillkubætta" Bjelleku-bit for oslofolk. Aner ikke hva navnet kommer av 😄 Den ligger ved et fjellvann, eller fjell og fjell, "oppå heia" som vi kaller det. Men er digg å bade der på sommeren ☺️ Liker du å bade? (Kanskje jeg har spurt om det før, gullfiskhukommelse)
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26706 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden): Makrell i tomat er godt på skiva 😀👍 Er ikke tlad i stekt eller kokt makrell merkelig nok. Litt spesiell smak. Fjellørret er godt ja, og de er som regel små. De jeg har fått er bittesmå 😄 Uer har jeg ikke fisket selv men den er god å spise på flatbrød med potet, gulrot og smør 😀 Gammelt barndomsminne. Farfar kalte det "Bjillkubætta" Bjelleku-bit for oslofolk. Aner ikke hva navnet kommer av 😄 Den ligger ved et fjellvann, eller fjell og fjell, "oppå heia" som vi kaller det. Men er digg å bade der på sommeren ☺️ Liker du å bade? (Kanskje jeg har spurt om det før, gullfiskhukommelse) Sist jeg og fattern fisket fikk vi 5 fjellørret og alle fikk plass i samme steikepanne 😀😀😀😀 Næh liker ikke å bade 🥺 Gjør du? 😀
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26707 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (5 minutter siden): Sist jeg og fattern fisket fikk vi 5 fjellørret og alle fikk plass i samme steikepanne 😀😀😀😀 Næh liker ikke å bade 🥺 Gjør du? 😀 Ja, de er bittesmå 😄 Men morsomme å fiske. Er lenge siden jeg har fisket på fjellet. Blir mest på sjøen, fra båt egentlig. Ja, det er godt hvis det ikke er alt for kaldt 😄 Badet i et vann på Lillehammer i sommer, det var varmt i været men vannet iiiskaldt 🥶 Men det kom vel vann fra fjellet ned dit så ikke så rart 😄 Ble det pizza på deg også? ☺️
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26708 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå): Ja, de er bittesmå 😄 Men morsomme å fiske. Er lenge siden jeg har fisket på fjellet. Blir mest på sjøen, fra båt egentlig. Ja, det er godt hvis det ikke er alt for kaldt 😄 Badet i et vann på Lillehammer i sommer, det var varmt i været men vannet iiiskaldt 🥶 Men det kom vel vann fra fjellet ned dit så ikke så rart 😄 Ble det pizza på deg også? ☺️ På Lillehammer??❤️❤️❤️❤️❤️ Hjemby’n min!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Ja pizza med biff og bearnaise fra Domino’s 😋 Stor pizza. Nå har jeg spist den opp 😀😀😀😀 Spiser du og pizza i dag?😀
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26709 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (5 minutter siden): På Lillehammer??❤️❤️❤️❤️❤️ Hjemby’n min!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Ja pizza med biff og bearnaise fra Domino’s 😋 Stor pizza. Nå har jeg spist den opp 😀😀😀😀 Spiser du og pizza i dag?😀 Jaa🤩 I know, hehe 😀 Var i nærheten av Birkebeiner hotell. Tror det het det 😛 Haha, herlig. Den var sikkert kjeempegod. Den høres sånn ut iallefall 😀 Jepp, etter pizzatips fra deg ble det hvit pizza med spekeskinke og granateple 🤩 Aldri laget hvit pizza før men godt var det. Hva skal du ha til middag i morgen? Eller enda viktigere, hva skal jeg lage? 😂
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26710 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå): Jaa🤩 I know, hehe 😀 Var i nærheten av Birkebeiner hotell. Tror det het det 😛 Haha, herlig. Den var sikkert kjeempegod. Den høres sånn ut iallefall 😀 Jepp, etter pizzatips fra deg ble det hvit pizza med spekeskinke og granateple 🤩 Aldri laget hvit pizza før men godt var det. Hva skal du ha til middag i morgen? Eller enda viktigere, hva skal jeg lage? 😂 Jeg aner ikke hva jeg skal ha, men du må ha noe godt 😊 Kanskje spekemat? Liker du spekemat?
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26711 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Jeg aner ikke hva jeg skal ha, men du må ha noe godt 😊 Kanskje spekemat? Liker du spekemat? Ja! Har jo faktisk kjøpt spekeskinke i dag. Kanskje potetsalat og spekemat. Godt tips igjen! Har du hørt noe ny musikk i dag?
Gjest Cid Skrevet 3. mai 2022 #26712 Skrevet 3. mai 2022 lurven skrev (3 timer siden): Ca 23 timer Hva prater du om? TheHairyToothfairy skrev (3 timer siden): neh. måten norske politikere behandles på fra folk, presse og andre politikere tilsier at jeg potensielt hadde vært på forsiden av avisen hver uke for å bjeffe tilbake. @Cid sonic eller mario? Mario men liker Sonic også da, gleder meg til det nye Sonic spillet som skal være åpen verden @TheHairyToothfairy Hva het din aller første bruker, eller altså det første nicket du hadde?
TheHairyToothfairy Skrevet 3. mai 2022 #26713 Skrevet 3. mai 2022 Cid skrev (3 minutter siden): Hva prater du om? Mario men liker Sonic også da, gleder meg til det nye Sonic spillet som skal være åpen verden @TheHairyToothfairy Hva het din aller første bruker, eller altså det første nicket du hadde? LøytnantFraBergen elns. @Cid myggstikk som klør lenge eller vepsestikk som gjør veldig vondt der og da? hva er best?
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26714 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (3 minutter siden): Ja! Har jo faktisk kjøpt spekeskinke i dag. Kanskje potetsalat og spekemat. Godt tips igjen! Har du hørt noe ny musikk i dag? Nei men var på bruktsjappe og fant 4 plater jeg ikke hadde med et av favorittbandene mine, Amorphis. Tuonela Silent Waters Eclipse og Circle. Gleder meg masse masse til å høre på dem 😊😊😊😊😊 Fantastisk finsk band som har holdt på i 30 år, de var et av de første i undersjangeren Melodic Death Metal, før de ble mer melankolsk progrock, før de ble metall igjen, da etterhvert mer og mer symfonisk (på den nest nyeste skiva har de noen geniale sanger som kunne vært på en Disneyfilm hadde de vært litt mindre voldsomme, nydelige melodier og masse følelser).. Alle platene er basert på Kalevala 🤓 De fire platene jeg kjøpte nå er henholdsvis fra den rolige perioden ( Tuonela) og perioden da de vendte tilbake til (melodisk, «snill») metal (de andre). (Men har ikke hørt noen av de ennå.) Hørtes det kult ut eller bare rart? 🤓😀
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26715 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Nei men var på bruktsjappe og fant 4 plater jeg ikke hadde med et av favorittbandene mine, Amorphis. Tuonela Silent Waters Eclipse og Circle. Gleder meg masse masse til å høre på dem 😊😊😊😊😊 Fantastisk finsk band som har holdt på i 30 år, de var et av de første i undersjangeren Melodic Death Metal, før de ble mer melankolsk progrock, før de ble metall igjen, da etterhvert mer og mer symfonisk (på den nest nyeste skiva har de noen geniale sanger som kunne vært på en Disneyfilm hadde de vært litt mindre voldsomme, nydelige melodier og masse følelser).. Alle platene er basert på Kalevala 🤓 De fire platene jeg kjøpte nå er henholdsvis fra den rolige perioden ( Tuonela) og perioden da de vendte tilbake til (melodisk, «snill») metal (de andre). (Men har ikke hørt noen av de ennå.) Hørtes det kult ut eller bare rart? 🤓😀 Det høres både kult og rart ut 🤣 Mest fordi jeg ikke kjenner til dem. Men det kan spotify ordne nå Hører du på noe musikk som folk flest hører på? 😆
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26716 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (4 minutter siden): Det høres både kult og rart ut 🤣 Mest fordi jeg ikke kjenner til dem. Men det kan spotify ordne nå Hører du på noe musikk som folk flest hører på? 😆 Anbefaler å sjekke dem men de varierer veldig som sagt 😅 Kunne vært 3-4-5 forskjellige band 😅 hm… Jethro Tull, Bruce Springsteen, Susanne Sundfør, Genesis, Madrugada, gammel hardrock, progrock, folk & folkrock og noen skikkelig softe ting som Loreena McKennit (folk/world) og gammel Enya ☺️ Også jazz og blues innimellom da 😀 og bittelitt country 😀 Det er vel relativt alminnelig å høre på (iallfall Brucern) eller tar jeg feil!? 😂
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26717 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Anbefaler å sjekke dem men de varierer veldig som sagt 😅 Kunne vært 3-4-5 forskjellige band 😅 hm… Jethro Tull, Bruce Springsteen, Susanne Sundfør, Genesis, Madrugada, gammel hardrock, progrock, folk & folkrock og noen skikkelig softe ting som Loreena McKennit (folk/world) og gammel Enya ☺️ Også jazz og blues innimellom da 😀 og bittelitt country 😀 Det er vel relativt alminnelig å høre på (iallfall Brucern) eller tar jeg feil!? 😂 Skal gjøre det etterhvert 👍😀 Jøss, jeg har hørt om alle de du nevnte faktisk 😆 Eller kanskje ikke Loreena, men ellers alle sammen 😀👍 Madrugada liker jeg. Springsteen har også en flott stemme og musikk jeg liker. Jeg tror at det er relativt alminnelig ja. I og med at jeg har hørt om dem 😆 Har du spilt noe instrument?
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26718 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå): Skal gjøre det etterhvert 👍😀 Jøss, jeg har hørt om alle de du nevnte faktisk 😆 Eller kanskje ikke Loreena, men ellers alle sammen 😀👍 Madrugada liker jeg. Springsteen har også en flott stemme og musikk jeg liker. Jeg tror at det er relativt alminnelig ja. I og med at jeg har hørt om dem 😆 Har du spilt noe instrument? Loreena spiller harpe og synger, hun er fra Canada men er veldig keltisk inspirert og etterhvert arabisk inspirert. Har lagd sanger av en del dikt, som «The Stolen Child», «The Lady of Shalott» og «The Highwayman». Høres mer folk og mindre new age ut enn Enya. Springsteen er konge 🤩 Spilte baryton i korps som barn Ellers har jeg prøvd gitar og trommer og ikke greid 😆 Spiller du et instrument?
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 3. mai 2022 #26719 Skrevet 3. mai 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Loreena spiller harpe og synger, hun er fra Canada men er veldig keltisk inspirert og etterhvert arabisk inspirert. Har lagd sanger av en del dikt, som «The Stolen Child», «The Lady of Shalott» og «The Highwayman». Høres mer folk og mindre new age ut enn Enya. Springsteen er konge 🤩 Spilte baryton i korps som barn Ellers har jeg prøvd gitar og trommer og ikke greid 😆 Spiller du et instrument? Ah, nesten samme som meg. Spilte althorn i skolekorps. Hatet det 😂 Instrumentet altså. Skulle ønske jeg begynte på saksofon eller trombone eller noe annet morsomt. Gitar har jeg, men kan ikke spille så mye. Ganske umusikalsk 😆 Kan du synge da? 😀
Entern Skrevet 3. mai 2022 #26720 Skrevet 3. mai 2022 Kvakkekyllingen skrev (4 minutter siden): Ah, nesten samme som meg. Spilte althorn i skolekorps. Hatet det 😂 Instrumentet altså. Skulle ønske jeg begynte på saksofon eller trombone eller noe annet morsomt. Gitar har jeg, men kan ikke spille så mye. Ganske umusikalsk 😆 Kan du synge da? 😀 Noen mener det, andre ikke 😅 Kunne funket som bluessanger e.l., tror jeg. 😅 Vet ikke helt om det er ja eller nei eller tja eller nja 😀 Hvis jeg sier at en av de tøffeste sangene jeg har hørt involverer althorn, hva sier du da? 😀😀😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå