Gå til innhold

Spør en bruker 2.0


Gjest Fasting Drue

Anbefalte innlegg

Strange Doll skrev (6 minutter siden):

Ville prøvd noe musikkrelatert. Feks gitar eller piano. aldri hatt tålmodigheten til å lære det 

@Entern er du en tålmodig person?

Nei jeg er ganske utålmodig  og impulsiv av meg og stresser rundt og snakker før jeg tenker minst 75% av tiden, heldigvis har jeg en tendens til å tenke meg om før jeg tar beslutninger 😅

@Strange DollHvis du hadde endt opp med å bli musiker, hva slags musikk hadde du spilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SidFernwilter skrev (9 minutter siden):

det måtte blitt en variant av det, jeg drikker ikke alkohol, serru. jeg tror jeg hadde valgt heavy metal om vi snakker ordentlig 80/90talls rock. og coca-cola zero! 

@Entern mirakelet har skjedd, stemmen din er superanerkjent og tre store band kapper om å kapre deg som lead vocal. Nightwish, Def Leppard og Muse. hvilket band velger du å fronte de neste 20 årene, og hvorfor? 

Oioioi, dette blir vanskelig...

Har ikke et veldig sterkt forhold til Def Lep, bortsett fra at den første plata (før de ble kommersj) er finfin (Entern er visst hipster i dag 🥴), og hvis jeg ble med der ville jeg bli han ungfolen gamlegutta har leid inn til å synge de gamle sangene deres...😒

Har heller ikke et veldig sterkt forhold til Muse, de har enkelte geniale sanger og mange sanger som ikke appellerer så mye, tror uansett at da blir jeg han nye fyren med minimal input 😬

Nightwish er vel bandet jeg har hørt mest på av disse 😳 som guilty pleasure 😳 ble jeg sanger i Nightwish ville opptil flere av kompisene mine ledd av meg dagen lang 😟 og hvordan hadde Nightwish-fansen reagert dersom bandet plutselig fikk en middelaldrende mannlig sanger med litt pondus? 😯 Pluss jeg måtte vel gått til innkjøp av eyeliner og gotiske klær...

Hm...

Tror jeg går for Nightwish, gitt. Anlegger image som yngre og mer barnevennlig King Diamond 😎

@SidFernwilterHvis du MÅTTE bli med i enten Stjernekamp eller Skal Vi Danse, hva hadde du valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (8 minutter siden):

@SidFernwilterHvis du MÅTTE bli med i enten Stjernekamp eller Skal Vi Danse, hva hadde du valgt?

jeg vil helst gnikke piggtrå mot underlivet i kald sjø enn å delta på noe sånt, men rent resonerende over noe som aldri vil skje, så kan vi jo nevne at jeg en gang i tiden faktisk var ganske rå på gansedulvet. en av mine mange glemte tallenter. men det er noen kilo og en ødelagt fot siden.
stjernekamp, jeg kommer til å ace hele skiten i country og heavy. og får jeg dra noe swingband a la Dean Martin, så er jeg sikker på at det kommer til å måtte skiltes med "glatt gulv" på tribunen rundt publikum. 

@Entern hvis du skulle skrive en biografi om en norsk mindre kjent person, men som du mener burde ha mer oppmerksomhet. hvem blir det og blir det en oppløftende eller opprivende biografi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (30 minutter siden):

Nei jeg er ganske utålmodig  og impulsiv av meg og stresser rundt og snakker før jeg tenker minst 75% av tiden, heldigvis har jeg en tendens til å tenke meg om før jeg tar beslutninger 😅

@Strange DollHvis du hadde endt opp med å bli musiker, hva slags musikk hadde du spilt?

hmm gitar tror jeg. 

@Entern hva er ditt favorittplagg? 

@SidFernwilter blir du lett sur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (1 minutt siden):

jeg vil helst gnikke piggtrå mot underlivet i kald sjø enn å delta på noe sånt, men rent resonerende over noe som aldri vil skje, så kan vi jo nevne at jeg en gang i tiden faktisk var ganske rå på gansedulvet. en av mine mange glemte tallenter. men det er noen kilo og en ødelagt fot siden.
stjernekamp, jeg kommer til å ace hele skiten i country og heavy. og får jeg dra noe swingband a la Dean Martin, så er jeg sikker på at det kommer til å måtte skiltes med "glatt gulv" på tribunen rundt publikum. 

@Entern hvis du skulle skrive en biografi om en norsk mindre kjent person, men som du mener burde ha mer oppmerksomhet. hvem blir det og blir det en oppløftende eller opprivende biografi?

Hmmm...

Tror jeg ville skrevet en biografi om Gylve Nagell, en av Norges mest geniale/særegne musikere...og en veldig rar fyr. Tror biografien hadde blitt både oppløftende og opprivende, tatt i betraktning ting som skjedde for 25 år siden eller der omkring. Føler han absolutt trenger mer oppmerksomhet, han har lagd musikk i 30 år og vært svært viktig i utformingen av den musikksjangeren Norge er mest kjent for internasjonalt...og han har veldig rar humoristisk sans.

(Anbefaler den episoden av Thomas Seltzers podcast han er med i, veldig mye 70-talls hardrock og teit humor 😆)

@SidFernwilterHvis du skulle ut på lang tog-/flytur, hva ville du hatt med eller brukt for å få tiden til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strange Doll skrev (8 minutter siden):

Strand! jeg er ikke laget for ski! hater kulde 

@Entern hva ser du etter i et forhold? 

Gjensidig respekt & forståelse + voldsom og intens kjærlighet, hva ellers?

...er notorisk singel 😉

@Strange DollParis eller London?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 minutter siden):

Gjensidig respekt & forståelse + voldsom og intens kjærlighet, hva ellers?

...er notorisk singel 😉

@Strange DollParis eller London?

Paris! Har så lyst å reise dit 😍

@Entern Når ble du sist skikkelig flau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (Akkurat nå):

Paris! Har så lyst å reise dit 😍

@Entern Når ble du sist skikkelig flau?

Når senga mi røyk!!! 😮 

Evt. når fattern, som er mye mer handy tross høy alder og svekket helse, fikset den på null komma svisj 😮 

@Strange DollNår skjedde det deg sist noe uventet OG hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Når senga mi røyk!!! 😮 

Evt. når fattern, som er mye mer handy tross høy alder og svekket helse, fikset den på null komma svisj 😮 

@Strange DollNår skjedde det deg sist noe uventet OG hyggelig?

Jeg fikk morgenlevering på døren av en god venninne 😍 

@Entern Hva er din guilty pleasure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk morgenlevering på døren av en god venninne 😍 

@Entern Hva er din guilty pleasure?

Hmmm...det er ikke veldig mye jeg skammer meg så veldig mye over lenger da 😅

Først og fremst den mest sentimentale og "cheesy" power metal musikken, sånn som f.eks. Nightwish (Nightwish har blitt kalt "Disney metal" og det er 100% rettferdig. Overrasker nesten at de ikke har lagd en plate med Disney covers. Eller i alle fall covret noe fra Frozen) eller Rhapsody. Kanskje også enkelte andre metallband som Manowar, som har verdens absolutt teiteste tekster, noensinne (ekstrem posering, ekstrem Conan faktor og ekstrem mannssjåvinisme i en ekstremt blodharry pakke). Men det er masse annet jeg ikke vil kalle guilty pleasure selv om det er teit, som Venom som har omtrent like teite tekster som Manowar (men mindre sverd og mer satan) og Mercyful Fate/King Diamond som har en helt vanvittig falsett 😅

Superhelttegneserier (Marvel fra 60-tallet, DC fra 40-tallet og opp) og japanske tegneserier er vel heller ikke noe jeg pleier å nevne i en datingsituasjon 😅

@Strange DollHva gleder du deg mest til akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 timer siden):

@SidFernwilterHar du vurdert å skrive en selvbiografi? 😀

@Daryl DixonHører du fortsatt på metal? 🤘

Ja, jeg hører på alt. Fra disney til rock, helst ikke så mye country da.

SidFernwilter skrev (17 timer siden):

viktigste jobben av alle, det. jeg tipper på hatten min for den. 

livsstilen min legger ikke mye rom for flere barn enn det jeg har, så akkurat nå er 4 akkurat passe. men hjertet har rom for flere om det skulle bli nødvendig. 

@Daryl Dixonom du skulle mestre et instrument helt perfekt, så perfekt at knapt ingen var bedre enn deg og du var berømt for dine evner med dette instrumentet - hvilket ville det bli? 

Piano piano piano! Investerte i et skikelig konsertflygel, men en B klasse da, som måtte "bygges inn" i huset når jeg bygde. Husets smykke. Flittig brukt, men ikke lært meg noter, spiller på gehør bare. Men det går. 

@Entern Hvorfor har du akkurat det profilbilde som du har?

@SidFernwilter Hvor hviler du helst middag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Ja, jeg hører på alt. Fra disney til rock, helst ikke så mye country da.

Piano piano piano! Investerte i et skikelig konsertflygel, men en B klasse da, som måtte "bygges inn" i huset når jeg bygde. Husets smykke. Flittig brukt, men ikke lært meg noter, spiller på gehør bare. Men det går. 

@Entern Hvorfor har du akkurat det profilbilde som du har?

 

Er veldig glad i Peanuts/Knøttene, har alt fra 1950 til 1970 og har vurdert å skaffe meg de senere årgangene, selv om det er 60-tallet som er «klassisk» og regnes som best (de siste åra av 50-tallet er og bra men mørkere). Har vel vært fan i mellom 35 og 40 år, fikk en bildebok med Snoopy som bitteliten som satte varige spor 😄 

Har alltid identifisert meg litt med Balthus/Charlie Brown selv om jeg ikke er SÅ depressiv da 😅 Ble mobbet som barn og fjortis så det er vel litt derfor 😅

Anbefaler veldig en oversettelse Knut Nærum har lagd 😀😀😀 Kjøpte den til fattern til jul og nå er han også fan 😁😁😁

Serien ser ut som om den er for barn men er egentlig mest for voksne, bl.a. har alle barna alvorlige psykologiske problemer - Balthus er deprimert, Linus/Espen har angst, Beethoven har OCD og Lucy/Sofie har psykopatiske trekk 😮😮 Og Snoopy selv er veldig sprø 😁😁😁 La oss bare si at Tommy fra Tommy & Tigern hadde passet ganske godt inn i gjengen 😄😄😄

@Daryl Dixon hvilke sanger pleier du å spille på flygelet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Hmmm...det er ikke veldig mye jeg skammer meg så veldig mye over lenger da 😅

Først og fremst den mest sentimentale og "cheesy" power metal musikken, sånn som f.eks. Nightwish (Nightwish har blitt kalt "Disney metal" og det er 100% rettferdig. Overrasker nesten at de ikke har lagd en plate med Disney covers. Eller i alle fall covret noe fra Frozen) eller Rhapsody. Kanskje også enkelte andre metallband som Manowar, som har verdens absolutt teiteste tekster, noensinne (ekstrem posering, ekstrem Conan faktor og ekstrem mannssjåvinisme i en ekstremt blodharry pakke). Men det er masse annet jeg ikke vil kalle guilty pleasure selv om det er teit, som Venom som har omtrent like teite tekster som Manowar (men mindre sverd og mer satan) og Mercyful Fate/King Diamond som har en helt vanvittig falsett 😅

Superhelttegneserier (Marvel fra 60-tallet, DC fra 40-tallet og opp) og japanske tegneserier er vel heller ikke noe jeg pleier å nevne i en datingsituasjon 😅

@Strange DollHva gleder du deg mest til akkurat nå?

Haha helt ærlig? å sove. Jeg er så sliten.

@Entern Er alt lov i krig og kjærlighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (2 timer siden):

Haha helt ærlig? å sove. Jeg er så sliten.

@Entern Er alt lov i krig og kjærlighet? 

Alt unntatt bruk av kjemiske våpen. Ergo, aldri spis bønner før en date.

@Strange Dollhar du noen TV-programmer du «må» få med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entern skrev (17 minutter siden):

Alt unntatt bruk av kjemiske våpen. Ergo, aldri spis bønner før en date.

@Strange Dollhar du noen TV-programmer du «må» få med deg?

hahaha 😂 

Ja, skal vi danse, Rookie, helt perfekt, neste sommer, solsidan 😅

@Entern liker du halloween?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 timer siden):

Er veldig glad i Peanuts/Knøttene, har alt fra 1950 til 1970 og har vurdert å skaffe meg de senere årgangene, selv om det er 60-tallet som er «klassisk» og regnes som best (de siste åra av 50-tallet er og bra men mørkere). Har vel vært fan i mellom 35 og 40 år, fikk en bildebok med Snoopy som bitteliten som satte varige spor 😄 

Har alltid identifisert meg litt med Balthus/Charlie Brown selv om jeg ikke er SÅ depressiv da 😅 Ble mobbet som barn og fjortis så det er vel litt derfor 😅

Anbefaler veldig en oversettelse Knut Nærum har lagd 😀😀😀 Kjøpte den til fattern til jul og nå er han også fan 😁😁😁

Serien ser ut som om den er for barn men er egentlig mest for voksne, bl.a. har alle barna alvorlige psykologiske problemer - Balthus er deprimert, Linus/Espen har angst, Beethoven har OCD og Lucy/Sofie har psykopatiske trekk 😮😮 Og Snoopy selv er veldig sprø 😁😁😁 La oss bare si at Tommy fra Tommy & Tigern hadde passet ganske godt inn i gjengen 😄😄

@Daryl Dixon hvilke sanger pleier du å spille på flygelet?

Alt jeg synes er fint, klassisk, soundtrack.. Går egentlig i det meste.

@Entern sover du godt om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...