Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Gjest annemor30
Skrevet

JC: Takk for det! Liker å være på heltelisten din denne uken,det er en stor ære :)

Stjerner og planeter: Nei,det er jeg ikke.

Gunfreak: Hva kom først høna eller egget?

Skrevet

lykke: hva gjør deg ulykkelig?

Var den ment til meg? Drev egentlig bare og tittet her inne :P

Men jeg hopper inn, jeg:

Ustabilitet og følelsen av å ikke ha kontroll på livet mitt.

Noz: Er du opptatt av interiør?

Gunfreak: Hvorfor valgte du dette nicket?

JackCrews: Hva slags filmsjanger liker du best?

Skrevet

loren: fortell en koselig fun fact om deg selv

Hmm, mitt aller første minne av ei av mine bestevenninnere er at vi krangler om å være Lucia i en alder av fem år, jeg synes det er koselig at vennskapet ikke bare tålte det, men også har vedvart i 22 år etter det ;)

loren:Hva gjør deg glad?

Sønnen min, :) (Jada, fryktelig lite kreativt, men det er sant...)

Loren: Hva legger du i barneoppdragelse? Er dette noe du bevisst vektlegger ovenfor

dine barn?

Jeg kunne jeg ha kommet med en lang, lang avhandling, men skal fatte meg i korthet :fnise:

Jeg personlig mener alle har ansvar for å oppdra sine barn til å bli selvstendige, ansvarsfulle, modige, lekne og høflige med respekt for andre mennesker.

Det er så klart mange andre ting som er viktige og, men med disse har man dekket en del, og ting som i mine øyne er viktigst.

Med modige mener jeg å ta de sjansene de får, tørre å utforske verden og oppleve ting, mulig den kunne misforstås av noen. Ellers legger jeg stor vekt på at jeg ønsker å være tilstede og være en voksenperson som sønnen min kommer til når det er noe uansett alder og situasjon.

Jeg forsøker å være bevisst på alle disse tingene, men jeg er ikke perfekt, og kan sikkert forbedre meg på flere områder i forhold til mitt eget barn. Men jeg vet iallefall hva jeg ønsker å vektlegge, og har dermed noen holdepunkter for min egen del :)

loren: ulv eller sau?

Jeg liker sau, men jeg vil ikke at man skal skyte ulv fordi de spiser sau, sånn er verden liksom...

annemor30: kjører du bil? Hvilken har du, og hvilken er drømmebilen? :)

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

haha, kødder du? dette var nytt for meg! hen går den? sitter jeg på den as we speak? (a'well a'well tell me more, tell me moooore!) :D

stjerneplante: vet du hvor sucker jeg er for slike lessons?

http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/748307

nei, men tenkte meg at du var den typen...

Stjerner: hvem av mannfolka liker du best da?

i prioritert rekkjefølje:

Opie :sikle:

Jax

Juice

Jack: veit du samanhengjen mellom Napoleon og Hitler?

Gunny: Har eg rar mannesmak?

Gjest annemor30
Skrevet (endret)

Loren: Ja,jeg kjører bil,Kjører Volvo V70 og jeg har kjøpt drømmebilen;)

Stjerner og planeter: Har du vært på Nordkapp og hva syns du?

Endret av annemor30
Skrevet

Loren: Absolutt favorittmat og absolutt hat-mat?

Jeg er fryktelig dårlig på fisk.. Klarer ikke å like det ordentlig.. =\ Ellers er lever høyt på hatlista..

Favoritten er mat med med krydder enn det vi bruker i Norge, jeg er glad i mye indisk og har blitt glad i mat fra midt-østen etter å ha smakt en del på jobb, i helga smakte jeg helt fantastisk rett med lam da jeg var på jobb, den må jeg finne igjen og lage selv.. Hadde jeg bare husket hva den het... Hun kalte den minsishaya eller noe lignende. Det er visstnok en persisk oppskrift, så det er mulig min kjære vet hva jeg snakker om hvis han titter innom...

Daybreak: Liker du sommer eller vinter best?

Stjerner: Er du konsekvent på nynorsk nå, eller hender det du skriver bokmål? (Altså generelt, ikke bare her inne)

Skrevet

Stjerner og planeter: Har du vært på Nordkapp og hva syns du?

Nei, det lengste nord eg har vore er Burfjord. Eit høl! Har kjørt Burfjord-Oslo mange gonger.

annemor30: Kan du sitera?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Hva kom først høna eller egget?

Det er ganske enkelt, høner er ganske nye dyr, mens egget er hundrevis av millioner av år. Så egget kom først.

Gunfreak: Hvorfor valgte du dette nicket?

Lang historie kort, det er bare meg, brukt nicket i over 13 år, faktisk er det så lenge siden at jeg ikke er siker på hvor lenge jeg har brukt det, tror jeg har brukt det så lenge jeg har vært på nett. Så jeg er bare gunfreak liksom

Gunny: Har eg rar mannesmak?

Nei du vet hva du liker.

lykke: danser du på bordet når du er full?

Jack: liker du sterk mat?

Skrevet (endret)

Stjerner: Er du konsekvent på nynorsk nå, eller hender det du skriver bokmål? (Altså generelt, ikke bare her inne)

Eg er konsekvent nynorskskrivar. Eller ikkje når eg generaliserar bloggare på facebook statusen min. Då brukar eg bokmål. Men alt eg skriv privat er nynorsk. Også skrive eg ikkje dialekt i t.d sms .

Arabella: vert du provosert av innleggja på "språk"?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

lykke: danser du på bordet når du er full?

Det har hendt :P

Gunfreak: Er du ofte ute på byen?

kristines1990: Hva er din største drøm her i livet?

Skrevet

Jeg er fryktelig dårlig på fisk.. Klarer ikke å like det ordentlig.. =\ Ellers er lever høyt på hatlista..

Favoritten er mat med med krydder enn det vi bruker i Norge, jeg er glad i mye indisk og har blitt glad i mat fra midt-østen etter å ha smakt en del på jobb, i helga smakte jeg helt fantastisk rett med lam da jeg var på jobb, den må jeg finne igjen og lage selv.. Hadde jeg bare husket hva den het... Hun kalte den minsishaya eller noe lignende. Det er visstnok en persisk oppskrift, så det er mulig min kjære vet hva jeg snakker om hvis han titter innom...

Daybreak: Liker du sommer eller vinter best?

Eg likar begge årstider utruleg godt,men om sommaren får eg bade så må kanskje velje sommaren :)

Jack: Har du andre lidenskapar enn den for bilar?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Er du ofte ute på byen?

Sist jeg var på byen var jeg 17 år og kom inn på en bar fordi broren min var dørvakt men fikk bare drikke vanlig cola.

så nei er ikke ofte å byen.

lykke: født og oppvokst i Oslo?

kristines: beste star wars film?

Skrevet

lykke: født og oppvokst i Oslo?

Nei, men har bodd i Oslo i ca. 10 år. Har ikke så lyst til å si hvor jeg ble født eller hvor jeg vokste opp, blir veldig lett gjenkjennelig da :fnise:

Men jeg ble født på bygda kan en si, og oppvokst rett utenfor Oslo.

annemor30: Har du barn? Evt. hvor mange?

Loren: Hva er en hyggelig/vellykket helg for deg?

Skrevet

Loren: Hva er en hyggelig/vellykket helg for deg?

Den er tilbragt sammen med folk jeg er glad i. Primært sønnen min så klart, men også de helgene jeg får med kjæresten eller familien som alle bor langt unna.

For å være litt mer konkret;

Det er nødvendigvis ikke så viktig hva vi gjør, men jeg er glad i små turer ut i skogen og gleder meg til det blir litt mildere så det er hyggeligere å være utenfor døra i mer enn 15 minutter, jeg er ikke så glad i vinter nemlig... ;) Liker også små toppturer rundt om. Noe av det fineste er jo å tilbringe en helg med mange jeg er glad i, både voksne og barn, og at vi mot slutten av dagen lager middag sammen og vi voksne kan sitte og skravle lenge etter at ungene sover :)

Hva med deg, -lykke-, hvordan er en vellykket helg?

Daybreak: Står du på ski, og liker du evt bortover- eller nedoverski best?

Annonse
Skrevet

Den er tilbragt sammen med folk jeg er glad i. Primært sønnen min så klart, men også de helgene jeg får med kjæresten eller familien som alle bor langt unna.

For å være litt mer konkret;

Det er nødvendigvis ikke så viktig hva vi gjør, men jeg er glad i små turer ut i skogen og gleder meg til det blir litt mildere så det er hyggeligere å være utenfor døra i mer enn 15 minutter, jeg er ikke så glad i vinter nemlig... ;) Liker også små toppturer rundt om. Noe av det fineste er jo å tilbringe en helg med mange jeg er glad i, både voksne og barn, og at vi mot slutten av dagen lager middag sammen og vi voksne kan sitte og skravle lenge etter at ungene sover :)

Hva med deg, -lykke-, hvordan er en vellykket helg?

Daybreak: Står du på ski, og liker du evt bortover- eller nedoverski best?

Eg står på ski ja :) Og er bortoverski, har ikkje kne til nedoverski.

Jelly: Korleis trivast du på Nordmøre? Planar om roadtrip downtown (til Søre Sunnmøre)?

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: Hva tiltrekkes du av generellt sett? Bad boys eller Good guys? (ikke lov å svare midt imellom, du må velge en) Begrunn svar.....

det er umulig å svare på uten at du operajonaliserer hva bad og good er.

Jeg har lyst til å svare badboy, men jeg vil ikke ha en som raner butikker og gamle damer heller.

Ettergivende karer/ karer som ikke står på sitt synes jeg blir kjedelig, noe jeg anser som er en egenskap hos en goodboy. Jeg trenger en kar det er tak i.. en kar som gjerne herser med meg (misforstå meg rett) og krever å få viljen sin fremfor å alltid la meg velge for å være så innmari snill.

Nozzy: Viss man har to hunder, er det søtest med to hunder av samme rase eller to forskjellige?

har aldri tenkt over det, men 2 like kanskjeeem?

det er så fascinerende å legge merke til hvor sterk individuell personlighet disse firbente vennene våre har :)

Noz: Kan godt vere du har fått dette spørsmålet før,men kvifor er du så glad i sjiraffar? :)

ja, beklager daybreak, det er ikke vondt ment men jeg gidder ikke skrive det igjen :/

har skrevet minst ti lange avhandlinger om det før.

hadde det vært interesangt så hadde jeg skrevet det igjen, men det er det ikke egentlig :laugh:

Noz: Er du opptatt av interiør?

ja jeg har faktisk blitt det i de siste par årene... jeg gleder meg innmari til å kjøpe mitt eget som jeg kan innrede akkuratt som jeg vil !!

jack: sånn helt seriøst, hvem tror du hadde blitt et bra par her fra KG?

Jelly: har du noen gang "glemt" å levere tilbake ting du har lånt? evt hva

raindrops: hva er det flaueste du har gjort/opplevd sexuelt?

(for eksempel tissa på deg i senga, en forelder kom inn mens du var på toppe, busted av politiet på offentlig plass....ect)

Skrevet

kristines1990: Hva er favorittdyret ditt?

Helt klart hest :)

kris.1990: fortell en flau funfact om deg selv

Hmm... Flau... Første som faller meg inn er første gangen jeg var skikkelig full. Husker det ikke selv, men har fått gjenfortalt at jeg gikk rundt og skjelte ut folk som røykte og kom med lange regler om at "du kan få kreft" osv. Ikke nødvendigvis så kjempeflaut nå, men da var det helt forferdelig.

For å slenge med en annen liten fact, som ikke er flau, kan jeg fortelle at det folk blir mest overrasket over når de treffer meg "live" er at jeg spiller WoW og har ei forholdsvis stor tatovering på ryggen. Jeg er tydeligvis ikke typen til det :P

kristines1990: er du 22-23 år, eller 1990 år?

Hehe. Er nok det første alternativet som stemmer der ;) Er 22 for øyeblikket, men blir 23 i løpet av året.

kristines1990: Hva er din største drøm her i livet?

Akkurat nå er det å en gang kunne ha tid og råd til å ha et eget lite småbruk sammen med kjæresten. Gjerne med en hest eller to, noen høner, en minigris, hund og katt m.m.

kristines: beste star wars film?

Episode 4: A new hope.

Mistenker det er litt fordi det er den første jeg så. For når jeg tenker etter liker jeg egentlig alle de tre første omtrent like mye. De tre nye har jeg ikke helt sansen for, men om jeg først skal ha star wars-maraton ser jeg alle. (Det minner meg på at det er lenge siden jeg har sett dem)

Daybreak: Har du andre hobbyer/fritidsaktiviteter enn å holde på med hest?

lykke: Favorittmøbel?

NozMonster: Hvilken underkategori på kg er du mest aktiv på?(sett bort fra snikk-snakk)

Skrevet (endret)

JackCrews: Hva slags filmsjanger liker du best?

jeg er ganske altetende. så lenge det er bra, og så lenge vi ikke snakker kjipe tv-serier.

men vi kan jo nevne tre store favorittfilmer? top gun, high fidelity og pulp fiction

Jack: veit du samanhengjen mellom Napoleon og Hitler?

kjenner ingen sammenheng, men jeg vet at de har mange likheter. to statsledere som hærtok store deler av verden under sin tid. begge døde i femtiårene, og begge dret seg ut når de angrep russerne. de hadde også total eneveldende makt. artig nok så var de også født i andre nasjoner enn de dem hadde statsmakt i.

Jack: liker du sterk mat?

har paven rar hatt? såklart! livet er herlig når det ryker litt fra mandlene.

Jack: Har du andre lidenskapar enn den for bilar?

dessverre for lommeboken, så har jeg det. musikk/gitarer, feks. fotografering. jeg er troende til å bli ganske opphengt i modelljernbane.

temmelig opphengt i fly, også.

mynona: kjenner du noen som har sonet større fengselstraffer?

Endret av JackCrews
Skrevet

jack: sånn helt seriøst, hvem tror du hadde blitt et bra par her fra KG?

jeg er en jævel på å koble folk herfra! full suksess med sukkerspinn og rofl ^^

jelly og siren

gunfreak og stjerneplanet

singha og farnesina

jack og noz

noz: hva tror du om dette? rett meg gjerne!

singha: det meste du har brutt hviletiden med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...