Capricorn Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hører at det er ekstremt mye orm i år. Til min store skrekk! Er det noen her som har litt peiling på orm i Norge? Hvor oppholder de seg? Jeg har kun sett orm i skogen (derfor holder jeg meg litt unna skogen) Samtidig har jeg hørt at folk har funnet de i hagen og inni huset sitt! Er det noen områder som er spesiellt "utsatt"? Bor i et ganske normalt boligfelt med noen kilometer til nærmeste store skog. Det er en veldig liten skog ikke så langt unna, men mye trafikk og bebyggelse rundt. Vi har også litt kratt på tomta, men den er også omringet av hus og vei. Sykt å være så redd, men har liksom ikke helt kontroll over den fobien.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Jeg vet i grunn ikke noe mer enn det du skriver nå men jeg bor hvert fall omtrent 100-200 meter fra en diger skog, altså den store skogen som nærmest går gjennom hele Norge. Har sett orm 2 ganger tror jeg på alle mine turer i denne skogen, den ene lå midt i veien og solte seg (ikke så veldig smart orm akkurat) og den andre ormen bare pilte vekk da vi kom gående. Jeg har hvert fall aldri vært plaget av ormene, og de er jo i grunn mer redde for oss enn vi er for dem, så klart hjelper ikke det å høre når man er redd.. er selv livredd for edderkopper... kan jo hende det er forskjell på hvor man bor i landet også, men jeg bor hvert fall på Østlandet. Anonym poster: b2ce12215138bac8b43d247f5ea4f64b
Capricorn Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2012 Jeg vet i grunn ikke noe mer enn det du skriver nå men jeg bor hvert fall omtrent 100-200 meter fra en diger skog, altså den store skogen som nærmest går gjennom hele Norge. Har sett orm 2 ganger tror jeg på alle mine turer i denne skogen, den ene lå midt i veien og solte seg (ikke så veldig smart orm akkurat) og den andre ormen bare pilte vekk da vi kom gående. Jeg har hvert fall aldri vært plaget av ormene, og de er jo i grunn mer redde for oss enn vi er for dem, så klart hjelper ikke det å høre når man er redd.. er selv livredd for edderkopper... kan jo hende det er forskjell på hvor man bor i landet også, men jeg bor hvert fall på Østlandet. Anonym poster: b2ce12215138bac8b43d247f5ea4f64b SørØstlandet her. Mulig jeg har uflaks, men jeg har sett orm der ingen andre har sett det. Typisk. Kanskje det er noe jeg kan plante som ormen ikke liker? Kunne googlet dette og lest litt om det, men fobien min er så ille at jeg ikke kan fordi det sikkert er bilder der.
lillejenta1 Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Hører at det er ekstremt mye orm i år. Til min store skrekk! Er det noen her som har litt peiling på orm i Norge? Hvor oppholder de seg? Jeg har kun sett orm i skogen (derfor holder jeg meg litt unna skogen) Samtidig har jeg hørt at folk har funnet de i hagen og inni huset sitt! Er det noen områder som er spesiellt "utsatt"? Bor i et ganske normalt boligfelt med noen kilometer til nærmeste store skog. Det er en veldig liten skog ikke så langt unna, men mye trafikk og bebyggelse rundt. Vi har også litt kratt på tomta, men den er også omringet av hus og vei. Sykt å være så redd, men har liksom ikke helt kontroll over den fobien. Jeg bor MIDT i skogen på gård og er dagelig ute i skog og mark med dyrene men jeg har ikke sett en eneste orm enda:S
siggne Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Jeg bor MIDT i skogen på gård og er dagelig ute i skog og mark med dyrene men jeg har ikke sett en eneste orm enda:S Jeg hater orm, men ormen er jo fredet..... et tips for å unngå orm er IKKE FJERN MAURTUENE. Maurene holder ormen borte. Ormen er stedbunden. Min oldemor fortalte at på en plass de hadde så mange barn kom hun en dag i inngjerdingen til barna og der hang en hoggorm i strikkesokken til minste barnet. Da flyttet familien og den dag idag kryr det av orm der.
Smula Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Du et ikke alene Capricorn. Jeg har det likt som deg. Klarer heller ikke se bilder av de. En gang måtte mannen rive ut bilder av orm i et blad jeg ville lese....😜
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har bodd i skogen og på fjellet så godt som hele livet mitt, og jeg har ALDRI sett en hoggorm. Bare ikke tramp rundt barføttes i høyt gress og i ur så er sjansene veldig små for at du møter en. De liker seg mellom steiner og i høyt gress, og når det er sterk sol så ligger de og soler seg på steiner og i veien. Har du på deg gummistøvler på steder du ikke kan se bakken, og ikke driver med hendene nedimellom steiner og sånn så er du helt trygg
siggne Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Ikke for å skremme, men ormen kan svømme. Var ute å svømte da jeg så noe bukta seg i vannet - en diger hoggorm. Ulte å hoia, men den kom rett mot meg. Fikk hjelp av noen på land som kasta stein - da endret den retning. Har fortsatt mareritt om det der gitt....
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 De holder gjerne til der det er steiner som bl.a. varmes opp av sola. Du kan ikke gardere deg, men husk at i 30% av tilfelle så biter de bare og sprøyter ikke inn gift. Jeg liker ikke slanger og har knapt sett en, men jeg er ikke redd for å ferdes i skog og mark. Ei heller da det kunne blitt en kaotisk situasjon langt inne på fjellet hvor min turkamerat ble bitt. Heldigvis uten gift. Anonym poster: b8662cb65f27fddd12ca77c643aea801
Gjest BM2 Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 I min barndom hadde vi huggorm i hagen, på lekeplassen, på veien, terassen og stort sett over alt vi var. Aldri noen som ble bitt.
Capricorn Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2012 Det er ikke bittet jeg er redd for. Det er å se dem og få dem inn i huset eller i nærheten av huset. Jeg er like redd for dem som ikke biter. Har ikke sett noen hos meg ennå, men tramper litt ekstra når jeg er ute i hagen. Får vel ta sjansen på at de ikke liker seg hos meg Jeg kan heller ikke se blader med dem i. Da holder jeg over den siden Slår over på en annen kanal hvis de viser slanger. Bernardette, jeg åpnet selvfølgelig ikke linken
Gjest Uanonymbruker Skrevet 20. juni 2012 #13 Skrevet 20. juni 2012 Det er ikke bittet jeg er redd for. Det er å se dem og få dem inn i huset eller i nærheten av huset. Jeg er like redd for dem som ikke biter. Har ikke sett noen hos meg ennå, men tramper litt ekstra når jeg er ute i hagen. Får vel ta sjansen på at de ikke liker seg hos meg Jeg kan heller ikke se blader med dem i. Da holder jeg over den siden Slår over på en annen kanal hvis de viser slanger. Bernardette, jeg åpnet selvfølgelig ikke linken Tror ikke du skal være redd for å få dem inn i huset, ihvertfall om du husker å lukke ytterdører etter deg. Ormer er fryktelig dårlige på å åpne dører og vinduer selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå