Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å jogge i skogen siden det er det beste for knær og rygg. Men når jeg jogger i skogen er jeg redd. Aner ikke hvorfor jeg har det slik, men tar meg selv i å se bak meg flere ganger. Jeg kjenner en slags merkelig angst. Er det noen som føler det slik? Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for, voldtektsmenn/drapsmenn kanskje? Haha, er litt flaut :fnise: Jeg vil gjerne jogge i skogen, det er jo så deilig å komme ut i naturen, men er slitsomt å være så redd. Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne angsten? Er en tursti hvor jeg ofte møter på folk, så er ikke helt alene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drapsmenn i skogen ja. Jeg ville vært mer bekymret for bjørn og andre rovdyr :lur:

Anonym poster: 368a7020fed1bfbec690f7b6060adb22

• Liker 2
Skrevet

Du har sikkert sett for mye på skrekk-filmer :)

Skrevet

Jeg har ikke råd til hva du kan gjøre for å bli kvitt angsten, men kan trøste deg med at jeg har det på akkurat samme måte. Er jeg ikke redd for voldektsmenn i buskene, så er jeg redd for hoggorm :-)

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg elsker å jogge og gå i skogen, er ikke redd :)

Men har hendt at jeg har gått litt lengre enn planlagt og blitt litt usikker på hvor langt det er igjen av løypa, har det begynt å bli mørkt da tenker jeg på spøkelser...haha:P

Men nei, er ikke redd for "skumle" mennesker. MEN, jeg har med en stor hund som for andre ser ut som en schæfer, møter vi på folk når det er sent er han veldig på vakt, så folk kunne jo bare prøvd seg på noe, så hadde de fort angret :P

Kanskje du kan kjøpe en turkamerat ( om du liker hunder og har tid så klart) er så koselig å gå ute i skogen med hunden, og da er man ikke alene heller :)Er nok mange hunder der ute som ville satt pris på en eier som også er glad i å gå turer i skogen :)

Men uansett, jeg tviler sterkt på at det er mange drapsmenn og voldtektsmenn i skogen. Hva gjør de der liksom ?:P

Skrevet

Er mer redd for orm enn farlige menn i skogen. Tror det er større sjans å møte ormen nemlig. Derfor er jeg bare i skogen på vinteren :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men uansett, jeg tviler sterkt på at det er mange drapsmenn og voldtektsmenn i skogen. Hva gjør de der liksom ?:P

Sitter bak en busk og venter på at et passende offer skal komme forbi?

Anonym poster: fdb9f0fcc3d0c155201768bf7848b164

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg har det litt på samme måte, jeg syns innimellom det er ekkelt å jogge eller gå tur i skogen. Min frykt er begrunnet i at det er en del narkomane som henger i skogen, og jeg vet at noen av dem kan bli skikkelig aggressive. Så ja, jeg kan syns det er ekkelt. Foretrekker derfor å gå i skogen på dagtid, eller gå med andre om jeg skal gå på kveldstid.

Endret av Thorn
Skrevet

Kanskje det hjelper om du hører på musikk? Eller om du synger for deg selv mens du jogger? Jeg synes i hvert fall det at å lage lyder hjelper mot irrasjonell frykt. Nå er ikke jeg mørkredd, men har jeg sett en superskummel skrekkfilm alene om kvelden i mørket kan jeg jo kjenne litt på frykten jeg og. Men den forsvinner rimelig fort om jeg gauler høyt til en flåsete Britney-sang mens jeg tramper rundt og lager mye mer lyder enn hva jeg ellers ville gjort.

Skrevet

Jeg pleier å jogge i skogen siden det er det beste for knær og rygg. Men når jeg jogger i skogen er jeg redd. Aner ikke hvorfor jeg har det slik, men tar meg selv i å se bak meg flere ganger. Jeg kjenner en slags merkelig angst. Er det noen som føler det slik? Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for, voldtektsmenn/drapsmenn kanskje? Haha, er litt flaut :fnise: Jeg vil gjerne jogge i skogen, det er jo så deilig å komme ut i naturen, men er slitsomt å være så redd. Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne angsten? Er en tursti hvor jeg ofte møter på folk, så er ikke helt alene.

Urgh ...lurer på hvordan kvinnfolk før i tiden i det hele tatt overlevde når det ikke fantes oppfinnelser som lys, lommelykt etc ...vi har blitt utvanna og veike i det siste om en skal være redd for alt. Hva du kan gjøre for å bli kvitt angsten? ....utfordre deg selv HELE tiden. Nå gir du deg faen ikke før du jogger i skogen kl 04 på natta......og er helt komfortabel med det.

Skrevet

Jeg er mørkredd også, så jogger aldri når det er mørkt ihvertfall! Prøver å få jogget på ettermiddagen :) Hører på musikk når jeg jogger, men har en ekkel følelse selv om jeg ikke hører.

Skrevet

Urgh ...lurer på hvordan kvinnfolk før i tiden i det hele tatt overlevde når det ikke fantes oppfinnelser som lys, lommelykt etc ...vi har blitt utvanna og veike i det siste om en skal være redd for alt. Hva du kan gjøre for å bli kvitt angsten? ....utfordre deg selv HELE tiden. Nå gir du deg faen ikke før du jogger i skogen kl 04 på natta......og er helt komfortabel med det.

Hadde jeg aldri turt, ikke om jeg var med andre heller! Haha, jeg er virkelig kjempepysete :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det hjelper om du hører på musikk? Eller om du synger for deg selv mens du jogger? Jeg synes i hvert fall det at å lage lyder hjelper mot irrasjonell frykt. Nå er ikke jeg mørkredd, men har jeg sett en superskummel skrekkfilm alene om kvelden i mørket kan jeg jo kjenne litt på frykten jeg og. Men den forsvinner rimelig fort om jeg gauler høyt til en flåsete Britney-sang mens jeg tramper rundt og lager mye mer lyder enn hva jeg ellers ville gjort.

Haha, jeg sang mens jeg løp i skogen en gang. Ble ganske flaut når jeg møtte på en mann :gjeiper:

Anonym poster: 72534f3ecebe2939fd2bb3ce3b4a3d2f

Skrevet

Hadde jeg aldri turt, ikke om jeg var med andre heller! Haha, jeg er virkelig kjempepysete :)

PrimoFanten har et poeng, da. Jo mindre man utfordrer seg selv, og jo mer man overbeviser både seg selv og andre om at man er mørktredd og ikke tør ditten og datten, jo mer pinglete vil man nok bli - sånn vil jeg i hvert fall tro at det er for de fleste.

Skrevet

Jeg elsker å jogge og gå i skogen, er ikke redd :)

Men har hendt at jeg har gått litt lengre enn planlagt og blitt litt usikker på hvor langt det er igjen av løypa, har det begynt å bli mørkt da tenker jeg på spøkelser...haha:P

Men nei, er ikke redd for "skumle" mennesker. MEN, jeg har med en stor hund som for andre ser ut som en schæfer, møter vi på folk når det er sent er han veldig på vakt, så folk kunne jo bare prøvd seg på noe, så hadde de fort angret :P

Kanskje du kan kjøpe en turkamerat ( om du liker hunder og har tid så klart) er så koselig å gå ute i skogen med hunden, og da er man ikke alene heller :)Er nok mange hunder der ute som ville satt pris på en eier som også er glad i å gå turer i skogen :)

Hadde vært fint å jogge med hund ja, men har ikke annledning til å få meg det, da jeg både studerer og jobber til vanlig :) Hadde nok følt meg litt tryggere da. Hadde forresten en skummel opplevelse med en hund da jeg jogget i skogen der, kom en hund løpende mot meg i full fart uten bånd. Må si jeg ble litt redd, men den ville bare løpe med meg :)

Gjest Candy Pie
Skrevet

Sitter bak en busk og venter på at et passende offer skal komme forbi?

Anonym poster: fdb9f0fcc3d0c155201768bf7848b164

Jeg er ofte i skogen, har aldri sett en mann sitte bak en busk å vente på et offer. Skal man tenke sånn så blir det vel litt slitsomt etter vært ? :P

Men, det skader ikke å ha med en forsvarsspray uansett om det kunne hjulpet til at man følte seg tryggere :) Finnes flere nettbutikker som selger sånne :)

Skrevet

PrimoFanten har et poeng, da. Jo mindre man utfordrer seg selv, og jo mer man overbeviser både seg selv og andre om at man er mørktredd og ikke tør ditten og datten, jo mer pinglete vil man nok bli - sånn vil jeg i hvert fall tro at det er for de fleste.

Ja, det er nok noe sant i det! Skal se om jeg tør å jogge i kveld :) Heldigvis er det lyst lenge!

Skrevet

Hadde vært fint å jogge med hund ja, men har ikke annledning til å få meg det, da jeg både studerer og jobber til vanlig :) Hadde nok følt meg litt tryggere da. Hadde forresten en skummel opplevelse med en hund da jeg jogget i skogen der, kom en hund løpende mot meg i full fart uten bånd. Må si jeg ble litt redd, men den ville bare løpe med meg :)

Hva med å låne en hund? Mange som trenger hundepass :)

Skrevet

Ja, det er nok noe sant i det! Skal se om jeg tør å jogge i kveld :) Heldigvis er det lyst lenge!

Ja, kjør på!! :)

Skrevet

Jeg har det på samme måte, men det kommer litt an på hva slags skog jeg befinner meg i, og hvor i landet. Jeg er ikke redd i f.eks Østmarka/Nordmarka i Oslo. Er så godt kjent der, og jeg holder meg stort sett på skogsveiene fremfor de små stiene. Godt skiltet er det også, så jeg vet alltid hvor jeg er og hvor langt det er igjen.

Er ikke særlig redd for orm, de stikker når de hører jeg kommer :P

Men jeg hadde slitt skulle jeg bodd i f.eks Røros, Trysil o.l, for der er det bjørn, og jeg er så redd for å møte bjørn at jeg ikke tør å bevege meg i skog der jeg vet det finnes en promille mulighet for det. Jeg vet jo at rasjonellt sett er det liten mulighet, men sånn er det bare. Går jeg i skogen der mamma bor, så roper jeg og synger for fulle mugger, for da regner jeg med at bjørnen stikker :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...