Gjest gjest Skrevet 17. juni 2012 #1 Del Skrevet 17. juni 2012 Hei, er det noen her som vet om det finnes et behandlingssenter med døgnopphold beregnet for ME-pasienter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 17. juni 2012 #2 Del Skrevet 17. juni 2012 TS igjen her. Eller om det ikke finnes noe sånt enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Del Skrevet 17. juni 2012 Svigerbroren min skal vær på en avdeling på rikshospitalet i sommer og bo der i en måned for observasjon og behandling Anonym poster: 8d9ee0a7e49f9719307675ebbd10ad34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 17. juni 2012 #4 Del Skrevet 17. juni 2012 Svigerbroren min skal vær på en avdeling på rikshospitalet i sommer og bo der i en måned for observasjon og behandling Anonym poster: 8d9ee0a7e49f9719307675ebbd10ad34 Takk for svar, høres ut som han er alvorlig rammet/sengeliggende. Lurer mer på om det finnes et opptrenings/rehabeliteringssenter for de som har hatt ME i mange år, som ikke er sengeliggende lengre men heller ikke arbeidsfør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #5 Del Skrevet 17. juni 2012 Dødehavsklinikken se www.vitohelse.no AiR Rauland. Det finnes noen andre rehabiliteringssentere som tar i mot ME-pasienter, men jeg husker ikke hvilke.ME-foreningen, MENIN, Haukeland eller ME klinikken på Aker burde også kunne gi deg svar hvis du tar kontakt med de. Da du fikk diagnosen fikk du vel et opplegg? Hvilke tiltak har du ført opp i IP? Har du fysioterapeut nå? Hvor stor er funksjonen din i prosent nå? Anonym poster: ddc86b27f3accb3d104b234798583e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 17. juni 2012 #6 Del Skrevet 17. juni 2012 Dødehavsklinikken se www.vitohelse.no AiR Rauland. Det finnes noen andre rehabiliteringssentere som tar i mot ME-pasienter, men jeg husker ikke hvilke.ME-foreningen, MENIN, Haukeland eller ME klinikken på Aker burde også kunne gi deg svar hvis du tar kontakt med de. Da du fikk diagnosen fikk du vel et opplegg? Hvilke tiltak har du ført opp i IP? Har du fysioterapeut nå? Hvor stor er funksjonen din i prosent nå? Anonym poster: ddc86b27f3accb3d104b234798583e72 Takk så mye for svar! Skal se på siden, evt. ta kontakt for å høre. Dette gjelder ikke meg så jeg kan ikke svare sikkert på spørsmålene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2012 #7 Del Skrevet 18. juni 2012 Ei jeg kjenner var på bedringens vei etter mange år syk, hun hadde lagt om kostholdet til et mer plantebasert kosthold, og hadde mer energi hun hadde hatt på flere år. Så var hun på et behandlingssenter på sørlandet hvor de ikke tok hensyn til kosthold, og hun gikk rett i kjelleren igjen. Verken hun eller noen av de andre som hadde vært der var fornøyde, og jeg forstod det slik at flere dro hjem før tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Del Skrevet 18. juni 2012 Sørlandet rehabilitering har tilbud. Anonym poster: 350ab6c768cff9b08ad69df0a3fc53f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Del Skrevet 18. juni 2012 Sørlandet rehabilitering har tilbud. Anonym poster: 350ab6c768cff9b08ad69df0a3fc53f9 Det er vel de 2shy nevner, som har et elendig tilbud. Anonym poster: d24ee37ea8faae5869733f4263c16bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2012 #10 Del Skrevet 18. juni 2012 Det er vel de 2shy nevner, som har et elendig tilbud. Anonym poster: d24ee37ea8faae5869733f4263c16bd3 Jeg kan ikke uttale meg siden jeg ikke var der selv, men hun jeg kjenner som var der hadde fulgt programmet jeg fulgte for å bli frisk fra ME, og blitt så mye bedre. Hun takket ja til oppholdet fordi hun trodde det skulle bidra enda mer i positiv retning, men ga henne fullstendig tilbakefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #11 Del Skrevet 18. juni 2012 Hva var det som var dårlig der? Bare maten? Anonym poster: 350ab6c768cff9b08ad69df0a3fc53f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 18. juni 2012 #12 Del Skrevet 18. juni 2012 Hva var det som var dårlig der? Bare maten? Anonym poster: 350ab6c768cff9b08ad69df0a3fc53f9 Det var vel ikke akkurat helsekost de fikk servert. Toro tomatsuppe o.l, de ansatte hadde vært nedlatende, mugg på badet, jeg husker ikke. Problemet var mest at hun hadde fulgt et program (samme program som jeg gjorde) som innebærer spesialkost, og hun var på bedringens vei. De lovte henne å få grønn kost, men fikk servert halvfabrikat, knekkebrød osv, og hun fikk derfor 100% tibakefall. Flere mnd´er hardt arbeid, og hun måtte begynne alt på nytt. Ingen av de hadde blitt friske for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 19. juni 2012 #13 Del Skrevet 19. juni 2012 Takk igjen for svar! Det er litt derfor jeg lurer på om det finnes et senter eller rehabliteringsopphold for de med kun ME og hvor disse`s hensyn blir ivaretatt. Mange av disse stedene som jeg har googlet meg fram til har mange forskjellige pasientgrupper med f.eks muskelplager, angst, depresjon o.l. Jeg mener at mange av disse sentrene ikke har nok kompetanse på ME og dermed ikke er et godt nok tilbud. Men da forstår jeg det sånn at det ikke finnes enda? Mener da ikke innleggelse på rikshospitalet ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #14 Del Skrevet 20. juni 2012 Dødehavsklinikken og Rauland har erfaring med ME. Anonym poster: ddc86b27f3accb3d104b234798583e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 20. juni 2012 #15 Del Skrevet 20. juni 2012 Takk igjen for svar! Det er litt derfor jeg lurer på om det finnes et senter eller rehabliteringsopphold for de med kun ME og hvor disse`s hensyn blir ivaretatt. Mange av disse stedene som jeg har googlet meg fram til har mange forskjellige pasientgrupper med f.eks muskelplager, angst, depresjon o.l. Jeg mener at mange av disse sentrene ikke har nok kompetanse på ME og dermed ikke er et godt nok tilbud. Men da forstår jeg det sånn at det ikke finnes enda? Mener da ikke innleggelse på rikshospitalet ol. Dette var jo et sted for kun ME pasienter, hun sa ihvertfall at det bare var ME-pasienter der da hun var der. Poenget er at slike rehabiliteringssentere ikke har fokus på ernæring, som er noe av det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 22. juni 2012 #16 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg var på Sørlandets rehabiliteringssenter i desember og jeg kan skrive under på at maten var helt topp og de ansatte helt herlige. Vi som spiste spesialmat fikk egen mat til alle måltidene og frokost + kvelds var det buffet som man kunne plukke av selv. Problemet mitt med hele oppholdet har vært at det var fantastisk å være der, men umulig å leve opp til det vi lærte der oppe, så i lengden har jeg ikke blitt noe bedre. TS, les gjerne mer om oppholdet mitt på rehabiliteringssenteret på Eiken her: http://mjuuugly.blogg.no/1322486329_velkommen_til_srlande.html og om maten her: http://mjuuugly.blogg.no/1322656621_maten_for_sringer_p_r.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 22. juni 2012 #17 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg var på Sørlandets rehabiliteringssenter i desember og jeg kan skrive under på at maten var helt topp og de ansatte helt herlige. Vi som spiste spesialmat fikk egen mat til alle måltidene og frokost + kvelds var det buffet som man kunne plukke av selv. Problemet mitt med hele oppholdet har vært at det var fantastisk å være der, men umulig å leve opp til det vi lærte der oppe, så i lengden har jeg ikke blitt noe bedre. TS, les gjerne mer om oppholdet mitt på rehabiliteringssenteret på Eiken her: http://mjuuugly.blogg.no/1322486329_velkommen_til_srlande.html og om maten her: http://mjuuugly.blogg.no/1322656621_maten_for_sringer_p_r.html Jeg skjønner folk har forskjellige opplevelser. Kanskje de har gjort forbedringer siden i fjor sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 22. juni 2012 #18 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg skjønner folk har forskjellige opplevelser. Kanskje de har gjort forbedringer siden i fjor sommer Hvis vi snakker om samme senter så må de ha forbedret det veeeeldig ja. Vi var ei gruppe på 10 stk som enda holder kontakten, og ingen av oss har noe negativt å si om personalet eller maten. Småting å sette fingeren på var det, men ikke det du nevner da vi var der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 22. juni 2012 #19 Del Skrevet 22. juni 2012 Hvis vi snakker om samme senter så må de ha forbedret det veeeeldig ja. Vi var ei gruppe på 10 stk som enda holder kontakten, og ingen av oss har noe negativt å si om personalet eller maten. Småting å sette fingeren på var det, men ikke det du nevner da vi var der Det er sikkert ikke sååå mange sentre på Sørlandet? Hun jeg snakker om hadde som sagt allerede begynt et program som innebar et spesiellt kosthold, og hun var på bedringes vei. Hun gjorde det klart at det var viktig at hun fikk tilsvarende mat på senteret, og det ble hun lovet. Istedet fikk de servert halvfabrikat, vassne grønnsaker, og kneip, og kjøkkenet hadde ikke en gang blender (!). Badet hadde muggsopp, osv osv. Alle ønska å dra før oppholdet var over, og hun fikk 100% tilbakefall av oppholdet. Men jeg tror seriøst de som var der ble forbanna og klagde, så da ble det nok gjort noe med, og det er bra! Men det har jo ikke så mye hensikt hvis man blir verre med en gang man kommer hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 22. juni 2012 #20 Del Skrevet 22. juni 2012 Det er sikkert ikke sååå mange sentre på Sørlandet? Hun jeg snakker om hadde som sagt allerede begynt et program som innebar et spesiellt kosthold, og hun var på bedringes vei. Hun gjorde det klart at det var viktig at hun fikk tilsvarende mat på senteret, og det ble hun lovet. Istedet fikk de servert halvfabrikat, vassne grønnsaker, og kneip, og kjøkkenet hadde ikke en gang blender (!). Badet hadde muggsopp, osv osv. Alle ønska å dra før oppholdet var over, og hun fikk 100% tilbakefall av oppholdet. Men jeg tror seriøst de som var der ble forbanna og klagde, så da ble det nok gjort noe med, og det er bra! Men det har jo ikke så mye hensikt hvis man blir verre med en gang man kommer hjem? Da håper jeg bare at de fortsetter slik de gjorde da vi var der oppe for da var det hjemmelaget, BRA mat, -og jeg er kresen i matveien altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå