Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok i dag 21-bussen. Da jeg kom på var det stappfullt av barnevogner i de åpne områdene i bussen. Eneste ledige dobbeltsete (med plass mellom) var tvers over for en muslimsk kvinne med to små barn. Jeg gikk da dit og ga kommando til valp om å legge seg, noe hun gjorde med en gang, hun sovnet faktisk rett der.

Denne kvinnen ble åpenbart hissig og ubekvem, og sa at vi måtte sette oss et annet sted. Jeg svarte at det er bedre at valpen har plass her, enn at vi klemmer oss mellom barnevognene. Og etterhvert ble jeg såpass irritert at jeg poengterte at i dette landet har vi frihet, både for mennesker og dyr. Det hele resulterte i at kvinnen gikk av bussen, nokså demonstrativt og stilte seg så opp på samme sted og ventet på neste buss. Det er ingen korresponderende ruter som går fra samme stopp.

Jeg har alltid vært rimelig åpen til andre mennesker og kulturer, men nå begynner jeg virkelig å få nok. Har man vært for naiv når man ikke har lagt merke til dem i det daglige?

Neste gang jeg opplever noe sånt skal jeg sannelig bite fra meg, verbalt sett

Anonym poster: 9bb1ac11781db66750d8083fe57e9010

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor reagerte hun ?pga hunden?

Anonym poster: 587dac67b7d60612df1d330f07f7cd36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok i dag 21-bussen. Da jeg kom på var det stappfullt av barnevogner i de åpne områdene i bussen. Eneste ledige dobbeltsete (med plass mellom) var tvers over for en muslimsk kvinne med to små barn. Jeg gikk da dit og ga kommando til valp om å legge seg, noe hun gjorde med en gang, hun sovnet faktisk rett der.

Denne kvinnen ble åpenbart hissig og ubekvem, og sa at vi måtte sette oss et annet sted. Jeg svarte at det er bedre at valpen har plass her, enn at vi klemmer oss mellom barnevognene. Og etterhvert ble jeg såpass irritert at jeg poengterte at i dette landet har vi frihet, både for mennesker og dyr. Det hele resulterte i at kvinnen gikk av bussen, nokså demonstrativt og stilte seg så opp på samme sted og ventet på neste buss. Det er ingen korresponderende ruter som går fra samme stopp.

Jeg har alltid vært rimelig åpen til andre mennesker og kulturer, men nå begynner jeg virkelig å få nok. Har man vært for naiv når man ikke har lagt merke til dem i det daglige?

Neste gang jeg opplever noe sånt skal jeg sannelig bite fra meg, verbalt sett

Det kunne jo hende hun hadde angst for hunder? :klo: Og dette er ikke diskriminering, nå drar du det for langt.

Anonym poster: 16bab42fa11db784cf27b1e56a5003d1

• Liker 34
Skrevet

Så dette ville aldri en ikke-muslimsk kvinne gjort? Herregud .... Er det mulig?

• Liker 21
Skrevet

Har opplevd liknende fra en norsk mann, men han ble sur og flyttet seg (uten å be meg flytte meg eller forklare hva som var galt, men jeg antar det var hunden jeg hadde med meg)

Det trenger jo ikke være fordi hun er muslim selv om jeg vet at mange muslimer ikke liker hunder, det kan være barna var allergisk eller hun var redd hunder eller noe, men da går det jo ann å si det...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun likte ikke hunden nei, hunder er jo urene for muslimer. Hun skulle ha oss bort fra der vi satt, og var veldig høylytt. Det var rett og slett ubehagelig. Og jo, jeg ble diskriminert.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg umiddelbart er enig med deg så lurer jeg på om det kan ha vært på grunn av allergi? Det er faktisk ikke noe gøy å bli dårlig når det kunne vært unngått.

Men dersom det ikke var allergi så var det helt forkastelig av henne. Jeg må bare innrømme at jo mer jeg blir eksponert for enkelte kulturer som ikke passer inn her, jo mer trangsynt og dømmende blir jeg. Lei av å være åpen for å bli møtt med trangsynhet.

Anonym poster: 793784691201430d3d4aa630f87913b5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke noe med muslimer og hunder?

At hunder er djevelens dyr eller noe?

Uansett, hvis det er pga religion at denne damen klikket, så synes jeg det er drøyt! Hvis hun har problemer med hunder, så stikk hjem igjen!

Anonym poster: 7f1c3a7918b37d243b61b215b3b360e2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Valpen er veldig liten, og 98 % av alle vi møter utbryter "nåååååååååååååååååh". Dette er første gang jeg har fått en slik reaksjon. Hun la seg rett ned og sovnet etter en lengre tur, jeg kan ikke fatte hva som er galt med det. Hun var minst en meter fra moren og lengre enn det fra barna hennes. Hunden var aldri en trussel, hun trakk aldri i båndet eller noe, hun la seg rett ned.

• Liker 1
Skrevet

Du fikk min sympati i begynnelsen av innlegget og godt inn i mellomdelen, men uhyggeligheten på slutten fikk vært snev av forståelse vekk fra meg.

Du har din fulle rett til å ha med deg hunden inn og du kan svare krasst tilbake om noen skulle irritere deg av den grunn, men hvorfor i huleste spiller det noen rolle hvilken religion eller nasjonalitet vedkommende hadde? Det hadde vært vel så frekt det være nordmann eller utlending, og det er fordommer på sitt værste å ressonere seg frem slik du har gjort her. 'Lagt merke til dem i det daglige', hva er dette for noe? De er ikke utenomjordiske og de er ikke de eneste som kan være både hyggelige eller ufyselige, så skal du først angripe noen i denne situasjonen, kan du angripe hundehatere heller enn utlendinger, for sistnevnte er nok et forsøk på å dra inn innvandringsdebatten når det er ei relevant.

• Liker 27
Skrevet

Hun likte ikke hunden nei, hunder er jo urene for muslimer. Hun skulle ha oss bort fra der vi satt, og var veldig høylytt. Det var rett og slett ubehagelig. Og jo, jeg ble diskriminert.

Du ble utsatt for en dårlig opplevelse, men diskriminert ble du ikke. Det betyr noe annet. Men hun reagerte på en utrolig dum måte ja, og hvis hun har angst for hunder eller barna er allergiske burde hun selvfølgelig sagt i fra.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å si ifra om at man har allergi og ikke hisse seg opp som en annen pompøs idiot.

Anonym poster: 72e2bc3438c1c4585c36656cd8caa557

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og jo, jeg ble diskriminert.

Nei, du diskriminerte. Du vet ikke hvilken religiøs tilhørighet kvinnen hadde. Du går ut fra at kvinnen var en muslim pga hudfarge. Det sier en hel del om deg. Når du i tillegg viser en nok så fordomsfull holdning mot muslimer så sier det ganske mye om deg.

Anonym poster: 1638f5322a880cd89c69b1a80e541e6f

• Liker 15
Skrevet

Diskriminering?

Er du seriøs eller veldig uviten om hva ordet "diskriminering" egentlig betyr?!

Jeg er redd for bikkjer jeg ikke har kjennskap til, på buss og tog så flytter jeg meg om det setter seg noen med hund ved siden av meg. Jeg kan også reagere allergisk på dyr!

Jeg er født i iran, men lager bedre brun saus enn det jeg lager kebab så min bakgrunn og frykt for hund har da ingenting med diskriminering av ola nordmann å gjøre.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om mange muslimer som har hunder, så den påstanden om urene dyr holder ikke vann.

Anonym poster: 16bab42fa11db784cf27b1e56a5003d1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller ikke noe om hunder på buss, tog, fly o.l. Jeg er allergisk og redd dem. Derfor hadde jeg uten problemer kunne bedt noen med hund å flytte seg. Jeg vil ikke sitte der å bli allergisk. Mennesker har faktisk førsterett. Det er ofte sånn at når jeg bestiller fly ringer jeg selskapet og sier ifra at det ikke må være dyr på flyet. Da tar de selvfølgelig hensyn til meg. Men er enig med deg når det gjelder muslimene, liker dem ikke, men er desverre ikke mye å gjøre med dems tilstedeværelse i landet. Det har seg nå sånn at man ikke kan tvangsflytte dem ut. Så jeg prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.

Anonym poster: 7cf2eafc130282e002ea3a36370ac45e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund og bor i et område med mange muslimer. Det er ikke sjelden jeg har opplevd å bli skjelt ut når jeg går tur med hunden, de klikker hvis jeg går forbi dem med hunden. Altså - går forbi. På god avstand. Jeg ler bare av dem, men begynner å bli litt lei nå. Spesielt de som skriker og ståker, for da blir jo hunden stressa.

For dem er hunder urene og det skal de få lov til å mene for min del. Men det går jo an å oppføre seg som folk og heller trekke seg unna når de ser at jeg kommer med hunden. Skal de bo i Norge, må de nesten finne en måte å leve med at her er hunder kjæledyr.

Anonym poster: 246ef6dc772909175190dbb7764c5598

• Liker 8
Skrevet

Wow.. ikke alle er glad i valper uansett hvor "nåååhhhhhhh" den er..!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk min sympati i begynnelsen av innlegget og godt inn i mellomdelen, men uhyggeligheten på slutten fikk vært snev av forståelse vekk fra meg.

Du har din fulle rett til å ha med deg hunden inn og du kan svare krasst tilbake om noen skulle irritere deg av den grunn, men hvorfor i huleste spiller det noen rolle hvilken religion eller nasjonalitet vedkommende hadde? Det hadde vært vel så frekt det være nordmann eller utlending, og det er fordommer på sitt værste å ressonere seg frem slik du har gjort her. 'Lagt merke til dem i det daglige', hva er dette for noe? De er ikke utenomjordiske og de er ikke de eneste som kan være både hyggelige eller ufyselige, så skal du først angripe noen i denne situasjonen, kan du angripe hundehatere heller enn utlendinger, for sistnevnte er nok et forsøk på å dra inn innvandringsdebatten når det er ei relevant.

Jeg har, som jeg nevnte selv, alltid møtt innvandrere med et åpent sinn og jeg har aldri vært innvandringskritisk. Jeg har nå flyttet litt østover i byen, og det er godt mulig at jeg bare har vært blind til de faktiske forhold. Det er mulig jeg formulerte meg dårlig, men det var åpenbart at HUNDEN var problemet. "Hundehatere" gir seg sjelden til kjenne, men mindre hunden løper løs og hopper opp i ansiktet på folk, og det bør vel strengt tatt ingen tolerere. Men en hund er også et levende vesen, som alle oss mennesker. De er helt forsvarsløse, og dette er attpåtil snakk om en liten valp som ikke skader en sjel.

Men det var rett og slett ubehagelig, og jeg har aldri blitt behandlet så nedverdigende før. Jeg har ikke hatt slike negative situasjoner med hund før, annet enn at jeg opplever at enkelte krysser gaten når vi kommer gående på tur. Men det begynner å bli en håndfull personlige opplevelser uten hund også, jeg begynner sannelig å lure på om Oslo blir for mye for meg.

• Liker 4
Gjest Mildrid
Skrevet

Jeg hadde reagert likt om du kom å presset på meg en valp og jeg er ikke muslim.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...