Luremegpå Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hei Kort oppsummering. Jeg ble ansatt i et konsulentfirma, de leier meg ut til en bedrift, og jeg er utleid i 6mnd. Jeg begynte for ca 3,5 mnd siden, og nå truer de meg å forkorte oppdraget mitt pga følgende: 1. Jeg hadde infeksjon i kroppen, og måtte ta det med ro, jobbet 50% i 3 uker. Så gikk det en mnd nå ca.. 2 Jeg ble sykemeldt forrige uke pga graviditeten sykemeldt i 3 dager 100%. Nå sier de at siden jeg har vært MYE syk( jeg har jo ikke hatt noe valg), så må de få inn en erstatter, siden de ikke føler de kan regne med meg, og ikke vet hvordan fremtiden blir. Men har de lov til dette ?? På denne sykemeldingen står det nemlig at jeg var sykemeldt pga graviditeten... Jeg forstår at de vil ha en person som garantert er tilstede, men allikevel, det kan likegodt hende at fortsetter å være friskmeldt nå fremover. Vet de er bekymret for jeg har begynnende bekkenløsning. Sjefene skal ha møte i morgen, og jeg er så nervøs for hva utfallet blir..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Dette er problemet med konsulentbransjen, for de har jo lov til å forkorte selve oppdraget for kunde, men de kan ikke sparke deg fra konsulentfirmaet fordi du er syk/gravid. Men jeg ville begynt å se meg om etter ny arbeidsgiver, for å jobbe for noen som behandler deg så bedritent ville jeg ikke giddet. Anonym poster: 7ea982b3d0b749178b4c55f4b2057e82 3
Luremegpå Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2012 Ja,bedritent er det,men det er sjefen der jeg jobber som vil forkorte de ,ikke konsulentfirmaet. Ja,inntekt må vi jo ha.
Tabris Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Hva sier kontrakten om oppsigelsestid? Uansett hvor lenge kontrakten varer, så er det vanlig med 1 måneds oppsigelsestid, og konsulenter har ikke samme vern som en fast ansatt. Uansett om sykemeldingene ikke er din feil, så kan det være at dette er en jobb som krever at man er tilstede mer enn hva du har vært (og kanskje kommer til å bli). 1
Luremegpå Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2012 Hei. Det er 1mnd oppsigelsestid,og 6 mnd prøvetid. ja,grunnlaget er jo at de må en garanti for at personen i 100%stilling,kan være tilstede 100%. Men jeg tenker på konsekvensene det får for meg,jeg har vel rett på svært lite egentlig. Prøvd å google masse på nett ogsä.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Sånn er det i konsulentbransjen. Man kan tjene fett, men så står man uten særlig rettigheter når man ikke klarer å levere. Anonym poster: f59bc8185674bbfd1867d5c0d50e1578 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå