Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som former dine drømmer og verdier, og som du gjerne henter inspirasjon ifra?

Anonym poster: 8e7de535cd69b55219b713e6401ca32f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En mann det finnes en egen bok om, en mann som utførte mange mirakler. En mann man blir hatet i dag hvis man ser opp til. Fantastisk og beundringsverdt menneske. Adolf Hitler.

:ironi:

Anonym poster: f49d930c9be85a256056138046f05196

Gjest paraply
Skrevet

Kvinner som tar egne valg i livet. Kvinner som ikke følger strømmen, men som velger å følge sine egne ønsker. Kvinner som tør å vise verden hvem de er.

• Liker 1
Skrevet

Forbilder, jo har noen av de.

Gjerne mennesker som tør å skille seg ut, om 99 mennesker går helt likt kledd mens det er en person som går kledd litt utradisjonelt, så finner jeg den ene personen mye mer inntresang uten å en gang ha snakket med vedkommende. Jeg ser opp til slike individer som staker sin egen vei, om det gjelder klær, arbeidsvalg, interesser you name it

Mennesker som Rachel Trovi som ser litt lengre enn sin egen nesetipp fortjener creads

http://www.tv2.no/underholdning/eventyrligenordmenn/moet-norges-egen-mor-teresa-2468803.html.

Sara Mats Azmeh Rasmussen med sitt arbeid og liv er et menneske jeg synes det står så enorm respekt av.

mennesker som har slitt mye i eget liv, men på tross har kommet seg opp og ut og sprenger egne og andres grenser og forventninger som f.eks patch adams har jeg mye mer respekt og anerkjennelse for enn folk som får mye opp i hendene og reiser gratis hele livet.

Arne Næss var og er en mann som står høyt i kurs hos meg av forskjellige grunner.

cecilie skog synes dama er rå på alle måter

Men mine 2 største forbilder vil nok alltid være Ronja Røverdatter og pippi, opprørske, egenrådige sta, bein i nesen, klarer det de vil uten at de tråkker noen ned.

Det vil alltid være mennesker jeg synes fortjener mer respekt, glitter og ære enn andre, alt i fra hverdagslige folk som min mor og far, noen venner som investerer tid i frivilighetsrbeid og er generelt ikke redd for å ta egne valg u avhengi av hva andre mener til de store som Marthin Luther King

Nelson Mandela, Rosa Parks, Kat von D, pink, Jackie Chan, Madonna, Mozart, Adam Savage ( Mythbusters ), Kim Friele ja jeg kunne nevnt opp i fleng.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svart i noen slike tråder før, og det er alltid noen man glemmer.

Her har jeg lyst til å nevne Maximillian Kolbe.

• Liker 1
Gjest Twinklefart
Skrevet

jeg har ingen i livet mitt jeg ser opp til, men sånn generelt ser jeg opp til kreative kunstneriske "blomsterbarn" mennesker, skulle gjerne vært et sånt menneske selv som bor i et hus fult av malerier, urter, katter og musikk. Dessverre er jeg en som bekymrer meg for alt mulig og ikke et "ta det som det kommer" menneske i det hele tatt. I natt f.eks er jeg våken, ferdig sminket og påkledd fordi jeg er sikker på at jeg må på sykehuset fordi jeg er litt kvalm.

Jeg ser ikke opp til mennesker som er som meg ihvertfall! :fnise:

Gjest Katten.
Skrevet

Kvinner som tar egne valg i livet. Kvinner som ikke følger strømmen, men som velger å følge sine egne ønsker. Kvinner som tør å vise verden hvem de er.

Que?

Jeg modifiserer den litt, jeg - if you don't mind:

Mennesker som tar egne valg i livet. Mennesker som ikke følger strømmen, men som velger å følge sine egne ønsker. Mennesker som tør å vise verden hvem de er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Que?

Mennesker som tar egne valg i livet. Mennesker som ikke følger strømmen, men som velger å følge sine egne ønsker. Mennesker som tør å vise verden hvem de er.

Hun ser opp til kvinner. Ikke noe galt i det vel?

Anonym poster: 39f1496797115a09c2d0fc91cecbe88f

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Hun ser opp til kvinner. Ikke noe galt i det vel?

Anonym poster: 39f1496797115a09c2d0fc91cecbe88f

Jeg reagerer alltid på mennesker som ser kjønn og ikke mennesker.

• Liker 3
Gjest paraply
Skrevet

Que?

Grunnen til at jeg ville fremheve kvinner, er at mange hverdagshelter av kvinnekjønnet forsvinner i den store mengden av mannlige helter.

Så kan du reagere så mye du vil, for dette var en helt personlig uttalelse for meg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er toppen av idioti å prøve å rette på andre sine kriterier for forbilder og inspirasjon bare pga de selv føler seg utelatt. Selv sier jeg Que? til slikt

Anonym poster: f5bcb049eec45c8661d1721c5a3564ed

• Liker 5
Gjest gnækvåg
Skrevet

Chris Crocker og Justin Bieber...har lyst å bli som de, bare hetero. :)

AnonymBruker
Skrevet

Min tidligere lærer. Et varmt og godt mennesker som har hjulpet og hjelper meg mye. Veldig glad i henne.

Anonym poster: 95b85e4c9f0747f3e13b63101f16c1b1

Skrevet

Min kone, hun er perfekt.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Efter en heftig leseopplevelse i ferien, vil jeg fremholde at jeg har den dybeste beundring for Fania Fénelon!

Gjest _La Femme
Skrevet

Meg selv?

Nei, faktisk så har jeg ikke tenkt over det. Jeg har ingen klare forbilder eller mennesker jeg ser opp til. Det er mange mennesker jeg beundrer fordi de har gjort bra ting, men... et menneske har så mange sider. Og det er aldri bare gode sider. Noen uvaner og dårlige egenskaper fins det alltid. Derfor velger jeg å ikke se opp til noen, men å heller se opp til enkelt-hendelser og situasjoner, og ta inspirasjon og lærdom fra det :)

Skrevet

Meg selv?

Nei, faktisk så har jeg ikke tenkt over det. Jeg har ingen klare forbilder eller mennesker jeg ser opp til. Det er mange mennesker jeg beundrer fordi de har gjort bra ting, men... et menneske har så mange sider. Og det er aldri bare gode sider. Noen uvaner og dårlige egenskaper fins det alltid. Derfor velger jeg å ikke se opp til noen, men å heller se opp til enkelt-hendelser og situasjoner, og ta inspirasjon og lærdom fra det :)

Dette er ikke et direkte svar til deg, men heller en generell undring selv om jeg siterer deg.

Har merket meg at tråder her inne som låter typisk som dette ”hvilken mennesker, egenskaper ser du ned på” så kan tråden gå over 50 sider og det virker som man aldri kan få nok av mennesker det går an å se ned på, alt i fra de som ikke har høyere utdannelse, renholds personalet, røykere, frp velgere, ap velgere, de som hører på the beatles, de som kler seg etter moten, eller de som har sin egen stil. men slike tråder som dette får kanskje 8-9 svar. Noe i meg lurer på hvorfor det er slik, hvorfor det er lettere for oss å anerkjenne andre sine negative sider enn andres positive sider.

Ellers vil jeg nok og si at du er inne på noe, alle mennesker har positive så vel som negative sider. Slik den romeske guden janus har 2 ansikter har nok og menneskeheten 2 ansikter, og ingen er bare gode, heller ikke de folkene jeg ser opp til. Men det betyr ikke at jeg ikke kan se opp til de, pga ting de har gjort, ting de har utført, karateristiske egenskapene deres osv. Ingen har bare gode eller bare onde egenskaper (noen vil kanskje være uenig med meg men dette er min mening) men selv synes jeg det er litt underfundig at vi kan lage en tråd med 500 svar i med menneskers negative trekk, folk vi ser ned på men at vi har vondt for å hylle det gode i folk.

• Liker 3
Skrevet

Med bakgrund i ovenstående post, ser jeg opp til skreppamedleppa.

Skrevet (endret)

hee hee nå ble jeg litt blyg men takk Giacomo_P.

Har undret meg over dette fenomenet en stund her inne, men så kom anledningen til å sette tanker til papiret

Endret av skreppamedleppa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser opp til en rekke homofile og lesbiske personer som har orket å kjempe for å få levene livene sine slik de vil. Kim Friele her i Norge er verdt å nevne. Harvey Milk er en annen.

Anonym poster: de911579d9baece0beaafb1a379f3d7c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...