AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Er det noen her som har det? skal ta en drage på arma og har fått meg time.. men er det her det er mest vondt og ta tattoo? noen tips til hvordan jeg skal rengjøre osv i ettertid? ;> vist ikke hvor jeg skulle legge denne tråden hehe. Anonym poster: 4d9060f532856d5967f3fb7342a2c3e7
Minya Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 REngjøringstips får du av tatovøren, de har som regel et A4-ark med punkter om hvordan du skal rense og ta vare på den. Underarmen har veldig tynn hud og mye følelse, så det er sannsynlig at det kommer til å stikke ganske godt når du tar den. Er du redd for at det kommer til å gjøre veldig vondt, kan du smøre på Emla ti minutter før du skal til pers. Emla fåes på apoteket, smør et lag utover der du skal ha tatoveringen, dekk til med gladpak og la det virke til du skal dra. Vask eller tørk av kremen før du går.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 REngjøringstips får du av tatovøren, de har som regel et A4-ark med punkter om hvordan du skal rense og ta vare på den. Underarmen har veldig tynn hud og mye følelse, så det er sannsynlig at det kommer til å stikke ganske godt når du tar den. Er du redd for at det kommer til å gjøre veldig vondt, kan du smøre på Emla ti minutter før du skal til pers. Emla fåes på apoteket, smør et lag utover der du skal ha tatoveringen, dekk til med gladpak og la det virke til du skal dra. Vask eller tørk av kremen før du går. er dette noe lurt da? og smøre på det? Anonym poster: 4d9060f532856d5967f3fb7342a2c3e7
LongKissGodnight Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Er nok ikke der som det gjør mest vondt. Der maskinen kommer nermest sjellett som ben på ryggen og ribbena. Føltes iallefall vondere der på meg. Men folk har forskjellige smerteterskler,andre klarer å holde ut lenge i smerten mens andre følere mere smerte. Jeg har på begge unnerarmene og på ene armen satt jeg i 6-7 timer,var ganske så utslitt da jeg var ferdig. Viktig å spørre om pauser om smerten blir for ille. Huske og puste og prøv å foksere på noe annet enn å kjenne direkte på smerten og hvor vondt det gjør. Tattoering er ikke godt,uansett hvor man velger å ta det på kroppen. Vask tattoeringen godt,smør over med parfymefri krem. Man får kjøpt flere varianter på apoteket. Veldig viktig og holde det rent mens det gror,slik at det ikke blir noen infeksjon. Ikke klø eller pirk på skorpen som kommer i ettertid. Da blir den mindre pen når den er ferdig grodd. Ikke eksponer armen din for sol de første 2-3 ukene,ikke gå i t-skjorte selv om det er sol uten å dekke til. Viktig å også la huden få puste,da gror den fortere. Men trekk unna solen mest mulig.
Minya Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 er dette noe lurt da? og smøre på det? Anonym poster: 4d9060f532856d5967f3fb7342a2c3e7 Om du velger å bruke bedøvelseskrem, får det ingen konsekvenser for selve tatoveringen. Det er bare nervene i huden som blir bedøvet, du blør akkurat like mye som om du ikke bruker det, og tatoveringen blir like fin når den gror. Bare pass på å vaske av kremen før du drar for å ta tatoveringen.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har. Synes det var skikkelig vondt på innsiden av håndleddet. Jeg brukte embla krem, men hadde tydeligvis ikke fått det overalt. Jeg merka godt hvor jeg hadde tatt på kremen og ikke. Bruker du embla kjenner du nesten ingenting. Man skal visst informere tattovøren at man har tatt på embla har jeg fått høre. Men du kan kjenne det når virkningen begynner å gå ut. Du får helt sikkert tips av tattovøren hvordan du skal stelle den, det finnes forskjellige måter å stelle den på men jeg har alltid brukt hvit vaselin. Anonym poster: 4185249a5b55312b07cc90358dcfcd43
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 *emla. Anonym poster: 4185249a5b55312b07cc90358dcfcd43
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har også tatovert underarmen, en på innsiden av håndleddet og en på utsiden. Gjorde ikke vondt i det hele tatt, kjente bare at nålen pirket litt i huden Anonym poster: aad9327219e8ae94fa244e392e1cc877
bobbi Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Jeg har en stor tattovering på innsiden av underarmen. Synes det gjorde mest vondt nært albuen, og nede ved håndleddene, men ikke så vondt at man ikke klarer det, man blir jo litt bedøvd etterhvert også(satt ca 5 timer med min).Det hører jo med litt smerte mener jeg da Vil ikke anbefale å bruke vaselin, det skal visstnok gjøre at huden ikke får puste, og gror derfor mye saktere. Bruke feks Ceridal ( kuldekrem) eller Betanphen(barnesalve), de er skikkelig gode Et lurt tips hvis du tar en litt stor tatto , er å sove med plastfolie på de første dagene. Ikke stramt, men sånn at det kommer litt luft inn. Dette gjør at det blir mye mindre skorpe på den, overskuddsfarge svettes fort ut, og det er mindre risiko for å få riper i den hvis man sover på armen. Lykke til Endret 19. juni 2012 av bobbi
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #11 Skrevet 20. juni 2012 Jeg har en stor tattovering på innsiden av underarmen. Synes det gjorde mest vondt nært albuen, og nede ved håndleddene, men ikke så vondt at man ikke klarer det, man blir jo litt bedøvd etterhvert også(satt ca 5 timer med min).Det hører jo med litt smerte mener jeg da Vil ikke anbefale å bruke vaselin, det skal visstnok gjøre at huden ikke får puste, og gror derfor mye saktere. Bruke feks Ceridal ( kuldekrem) eller Betanphen(barnesalve), de er skikkelig gode Et lurt tips hvis du tar en litt stor tatto , er å sove med plastfolie på de første dagene. Ikke stramt, men sånn at det kommer litt luft inn. Dette gjør at det blir mye mindre skorpe på den, overskuddsfarge svettes fort ut, og det er mindre risiko for å få riper i den hvis man sover på armen. Lykke til Hei bobbi! Med barnesalven Betanphen, mener du Bepanthen? For den tetter porene. Anonym poster: aad9327219e8ae94fa244e392e1cc877
bobbi Skrevet 20. juni 2012 #12 Skrevet 20. juni 2012 Det var den het ja Hm, tetter den porene altså? Jeg har brukt den på flere av mine tattoveringer, og har ikke merket noe negativt med den. Den blir jo anbefalt av mange forskjellige tattovører...
Gjest Kim Skrevet 20. juni 2012 #13 Skrevet 20. juni 2012 Underarmen er helt greit, men ubehagelig inn mot albuen og ytterst på håndleddet. Når det kommer til rengjøring så finnes det vel litt forskjellige filosofier, men det vanligste er vel et tynt lag med vaselin de første dagene, så regelmessig bruk av parfymefri fuktighetskrem. Når du sier drage, så tenker jeg på det som står meg nærmest, tradisjonell Japansk. I så måte så oppfordrer jeg deg til å finne noen som virkelig kan denne stilen, da det er mye do`s and dont`s i Japansk tattoo, samt at det er greit å kunne litt av mytologien, så man får det riktig mtp. "tilbehør"
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #14 Skrevet 20. juni 2012 Det var den het ja Hm, tetter den porene altså? Jeg har brukt den på flere av mine tattoveringer, og har ikke merket noe negativt med den. Den blir jo anbefalt av mange forskjellige tattovører... Jepp, den kan tette, så du må nesten bare velge: bruke en krem/salve som du vet egentlig ikke er bra for huden, men som kan fungere bra til et visst formål, eller la være. Når det kommer til anbefalinger, er dette litt rart. Akkurat som med piercingkunst, så anbefales både det ene og det andre, av profesjonelle. Man må nesten bare finne noe som fungerer for seg selv, og holde seg til det Anonym poster: aad9327219e8ae94fa244e392e1cc877
Gjest Kim Skrevet 21. juni 2012 #16 Skrevet 21. juni 2012 Hva har dere tatovert på underarmen? Tradisjonell Japansk, bølger, blomster og karpefisker (full sleeve med bryst piece.)
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #17 Skrevet 22. juni 2012 Hva har dere tatovert på underarmen? Vil ikke identifisere meg selv, men det er en del av et tema jeg og forloveden min deler Anonym poster: aad9327219e8ae94fa244e392e1cc877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå