Gå til innhold

Teltferie med 2 barn. Erfaringer ønskes...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Eldstemann har fått bestemme boform i år og det blir teltferie. Barna er 3 og 4 år, dermed trenger jeg tips fra noen som har teltet med barn. Hva trenger jeg å ha med meg, regner med å bruke kjøkkenet til campingplassen vi skal bo på, så primus og slikt trenger vi ikke. Kom gjerne med tips til meg :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal dere telte? Jeg og sambo campet oppover sverige ett år og ble jaget innendørs av mygg allerede i 19-tiden :gjeiper: Familiene som campet der hadde campingvogn og koste seg med tv og kortspill på kveldene.

Anonym poster: ff3ec2ab0880387167705d85081e18f1

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal til dyreparken i kristiansand. Mygg ja... Det har jeg ikke tenkt på :-/ Jeg blir ikke så plaget med det, men ungene kan jo bli det. Kanskje det ikke er så lurt å telte da :(

Ts.

Skrevet

Jeg anbefaler å campe i Søgne. Veldig fin campingplass for barnefamilier. Det er masser av lekeutstyr og også basseng der. Du bruker kanskje 15 min mere på å kjøre til dyreparken enn om du hadde campet i krs.

AnonymBruker
Skrevet

Mygglys kan jo være verdt å prøve, egen oppvaskbørste og litt zalo er et must, tallerker og glass i melamin er veldig greie synes jeg. En kjøkkenrull i tilfelle griseri er gull verdt. Det kan være veldig varierende hva som finnes på et campingkjøkken, noen har "alt" mens andre er ribba.

Anonym poster: 26d91841397ad1547d29ec2abff2f5bd

AnonymBruker
Skrevet

var i fjor i kr.sand dyrepark. og overnattet på en campingplass. to par.(vi har 1 barn.dem har 2)vi valgte å leie hytte og det andre paret skulle sove i telt. DET REGNET VILT. det var ikke like lett med to små barn i telt da. vi hadde det litt enklere.

Anonym poster: d34886b599135de54d031792153ffd20

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket telt har dere?

Anonym poster: 69ded6de528b509126eaf5939376fab6

Skrevet

Campingplassen på Daftø (Sverige) har jeg hørt mye skryt om. De åpnet også et stort badeland ifjor - tror det er verdt et besøk (vi har tenkt til å ta et par dager der i sommer :)).

Ellers har jeg også hørt mye bra om Sjøsanden i Mandal - stranden der gir visst rene syden-følelsen. :)

Vi teltet på campingplassen ved Hunderfossen ifjor, var veldig fornøyd (dersom man ser bort fra godstogene som dundrer forbi rett ved siden av på natten).

Invester i gode kjølebager som går på strøm, og ta med bord og stoler - så er du langt på vei :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Ts.

Gjest Violetta
Skrevet

Ta med bord og stoler til å spise ved. Og lommelykter til alle, i tilfelle dobesøk om natten. Om det er strøm på campingplassen kan en vifteovn være praktisk.

Teltferie er kjempekoselig!

Skrevet

Eldstemann har fått bestemme boform i år og det blir teltferie. Barna er 3 og 4 år, dermed trenger jeg tips fra noen som har teltet med barn. Hva trenger jeg å ha med meg, regner med å bruke kjøkkenet til campingplassen vi skal bo på, så primus og slikt trenger vi ikke. Kom gjerne med tips til meg :)

Barnesoveposer, liggeudnerlag, nattlys, bord, stoler, klesskift i massevis og stoooore doser tålmodighet. Ungen komemr til å være våkne MYE mer en vanlig og kommer etter hvert til å bli drittrøtte før de kolapser etter noen dager. Med andre ord, forvent ustrukturerte dager. kast klokken på sjøen og la alt gå etter ungene sin døgnrytme.

Skrevet

Vi skal til dyreparken i kristiansand. Mygg ja... Det har jeg ikke tenkt på :-/ Jeg blir ikke så plaget med det, men ungene kan jo bli det. Kanskje det ikke er så lurt å telte da :(

Ts.

Holde eg LANGT vekke fra Hamresanden camping! Herrejemini for en ræva campingplass! Har bodd på et 20-talls campingplasser i Norge, alle med unger, og enste jeg uten å tenke meg om fraråder ALLE å bruke er Hamresanden.

Gjest Violetta
Skrevet

Holde eg LANGT vekke fra Hamresanden camping! Herrejemini for en ræva campingplass! Har bodd på et 20-talls campingplasser i Norge, alle med unger, og enste jeg uten å tenke meg om fraråder ALLE å bruke er Hamresanden.

Hvorfor?

Skrevet

Hvorfor?

Lav standard, skittent, slitt, uhyre sur betjening.

AnonymBruker
Skrevet

har ikke bodd der men jeg bodde i leilighet likeved og en venninne av meg bodde på campingplassen hele studie året. hun hadde ingen problemer der.

Anonym poster: d34886b599135de54d031792153ffd20

Skrevet

Så bra at dere skal telte! Det gjorde vi alle ferier da jeg var lita, har så gode minner:)

Slippers eller liknende for å bare kippe på seg når man skal imellom. Bøker eller blader. Og nok poser til å pakke skitne ting i. Barna bør jo ha sin egen lille sekk med sitt nødvendige utstyr i. Det er gøy!

AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer. Hadde ett av mine barn trumpet igjennom teltferie hadde far fått dra alene, mens mor ble igjen hjemme. Noe mer urkjipt enn teltferie kan jeg virkelig ikke tenke meg. Grøss og gru.

Anonym poster: 97ac3ec0de9269ccabcff463ac02c5a2

• Liker 4
Gjest Annaires
Skrevet

Kondolerer. Hadde ett av mine barn trumpet igjennom teltferie hadde far fått dra alene, mens mor ble igjen hjemme. Noe mer urkjipt enn teltferie kan jeg virkelig ikke tenke meg. Grøss og gru.

Stakkars unger...

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig!!!

Kan ikke tenke meg en verre ferie faktisk...

Spessielt i Norge hvor man nesten bare må gå ut i fra regn og vind...

Anonym poster: 43af2572c47b9cb1e557d6d422a44f59

• Liker 2
Skrevet

Så bra at dere skal telte! Det gjorde vi alle ferier da jeg var lita, har så gode minner:)

Slippers eller liknende for å bare kippe på seg når man skal imellom. Bøker eller blader. Og nok poser til å pakke skitne ting i. Barna bør jo ha sin egen lille sekk med sitt nødvendige utstyr i. Det er gøy!

Teltferier er noen av de fineste ferier BARNA kan ha :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...