Knøttet Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 vi har dobbelseng med oppdelt madrass og overmadrass. Problemet er bare at disse madrassene sklir fra hverandre slik at det blir et stort søkk midt i senga og for mye madrass utenfor senga på min side. Finnes det noe for å holde madrassene sammen? Det blir jo ikke noe fint ...
Gjest Armule Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Det burde vel gå an å bore hull i kantene på senga, og bruke store solide skruer for å holde de sammen? Du skriver jo ikke hvordan type seng du har, så er vanskelig å gi konkrete tips.
Mayflower Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Vi bruker 180cm laken og da holder madrassene sammen. Vet også at det finnes noen clips for å holde rammemadrasser sammen om det er det du har. Husker å ha sett dette på Jysk en gang.
Knøttet Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2012 Det burde vel gå an å bore hull i kantene på senga, og bruke store solide skruer for å holde de sammen? Du skriver jo ikke hvordan type seng du har, så er vanskelig å gi konkrete tips. Vi har denne: http://fagmobler.no/soverommet/senger/elin-seng
SmallTalk Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Kan jeg tolke dette dit at dere har flere lag med madrasser, og at de to madrassene som ligger under overmadrassen ligger over kanten på senga og sklir dit de vil? Isåfall så tror jeg at dere bør øke friksjonen mellom madrassene som sklir og madrassene under. Det er mulig at sånn "antiskli" til tepper kan gjøre samme nytten. Et annet alternativ blir jo å binde sammen madrassene på en eller annen måte slik at de ikke glipper fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Jeg sydde de to øverste overmadrasser sammen. Da ble det en "hel" 180x200 overmadrass som holder seg bedre på plass. Anonym poster: 4881a5e4562ee88dac341c5a6b1da3f0
Sola^ Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Me har hatt hell med antiskli som brukes til tepper. Har hatt den mellom overmadrassa og madrassa for å forhindre at overmadrassa skulle forskyve seg. Me har felles trekk til madrassene i vår kontinentalseng. Altså ikkje laken, men eit kraftig trekk der begge madrassene ligger inni. Kanskje det er mogleg å skaffe, eller eventuelt sy (eller få mor til å sy )? Har dere rammemadrasser og ikkje lause madrasser så hadde eg prøvd å finne enten ein sak/hank som holder madrassene samla. Hadde slik på dei gamle IKEA rammemadrassene. Eventuelt skrudd dei saman på noko vis. Eventuelt stappe noko på utsida av madrassene slik at senga blir litt trangere og madrassene dermed ikkje kan bevege så mykje på seg. Har dere ikkje felles overmadrass så hadde eg vurdert sterkt å skaffe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå