Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen spesielle tradisjoner i forbindelse morsdag? (evt. farsdag?)

Jeg har selv alltid vært flink til å huske på min egen mor - enten sendt kort eller blomster.

Hva med dere?

God morsdag!

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg har som regel bursdag rett rundt morsdagen, så jeg har sagt til 13 åringen at en god klem holder!

Når det gjelder min mor/mormor så kjøper vi gave og kort. Syns det er koselig å huske på henne denne dagen, ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Skrevet

Takk :D

Da jeg var liten fikk mamma frokost og kaffe på sengen

og en gave/blomster. Vet at dette er en tradisjon som er ganske vanlig.

Jeg ringer min mor, og så sender jeg blomster til henne. Veldig glad i mamman min.

Mine barn lager ikke frokost til meg på senga,

jeg liker det ikke. Dette er faktisk første året på lenge de ikke er hos pappaen på morsdagen.. Hvem vet, de er jo ganske store, så kanskje de kommer med en overraskelse :blomst_opp:

Skrevet

Vi feirer farsdagen med god frokost og middag.

Og jeg ringer pappaen min.

Jeg har som regel bursdag rett rundt morsdagen
:enig: Så den markerer vi ikke noe særlig her i huset. Det blir som årets første piknik ute.

Jeg ringer derimot mammaen min.

Da vi bodde hjemme, laget søstra mi og jeg frokost på senga disse dagene. Resultatet var vel så som så når to på 3 og 5 lager mat, men GØY, det var det.. :kgblunk:

Skrevet

Da jeg bodde hjemme bakte jeg alltid kake på mors-/farsdag. Nå blir det "bare" et kort. Men vi har vel egentlig aldri feiret det noe særlig.

Gjest Zalomine
Skrevet

Min bror ordner en liten gave fra oss begge. Ikke noe dyrt, bare en oppmerksomhet. (han gjør det fordi han og vår mor bor i samme by, hvilket jeg ikke gjør) Jeg sender et kort, og ringer henne. Dette er rett og slett noe vi gjør for å vise at vi setter pris på vår mor. Hun har gjort mye for oss gjennom hele vårt liv, så å vise at vi setter pris på henne, det er da det minste vi kan gjøre.

Da vi var små var det en prosess, dette med å lage morsdags og farsdagskort. De hadde somregel en fantasirik og fargerik førsteside, den UMULIGE andresiden de vi aldri visste hva vi skulle lage... et selvkomponert dikt på tredjesiden, og hilsen på baksida. Det tok oss ganske mye tid og innsats å lage disse kortene. Mamma har spart på dem alle sammen.

Det er tanken som teller...

I fjor fikk jeg forresten sjokolade på morsdagen også, fra min samboer. Barn har vi jo ikke, men vi fjernadopterte ei lita jente ei ukes tid før morsdagen, så han syntes jeg fortjente det...

Skrevet

Jeg har ikke pleid og markere det noe særlig. da vi var små lagde vi frokost og morsdags kort. I år har jeg bestilt blomster til henne:)

Gjest Seleena
Skrevet

Heile dagen er eit butikktrix :wink:

Ho seier ho ikkje vil ha noko som er kjøpt. Men kake og klem får ho!

Synest det er ein fin tradisjon og kjem til å seie det same til ungane mine.

Skrevet

Da jeg var liten, husker jeg at det var svært nøye at handelsstanden ikke skulle tjene penger på oss til morsdagen. Men som de fleste andre på denne tråden ble det gjerne frokost på senga o get kort. Og alltid samme kort - brettet arket som et trekkspill og klippet en bue i toppen. Da var det morsdag.

Mine barn lager kort til meg, og mannen min kommer gjerne med blomster på lørdagen.

Skrevet

Da vi var små ble morsdag feiret med frokost på senga, og gave og kake! Vi er fortsatt på besøk på morsdagen og mamma lager kake, men det blir som regel med en blomst og et kort nå for tiden. Pappa står for gaven :wink:

Skrevet

Da jeg bodde hjemme fikk hun (de) frokost på sengen, og så laget jeg kake.

Nå pleier jeg å stikke innom med en blomst og en klem.

Gjest Nicoline
Skrevet

Nei, de feires ikke i det hele tatt ! Da jeg bodde hjemme hos min mor og far så ble vi oppdratt til at det hele er et triks fra butikkenes side ... Vi lagde alltid kort til mor og far på skolen og det ble satt stor pris på - men har aldri kjøpt noe til dem. Har overført den samme holdningen til mine barn.

Skrevet

Sender kort og blomster som oftes, eller kjøper en liten gave.

Skrevet

Vi feirer heller ikke mors dag. Synes det er et butikktrix jeg også.

Setter pris på å få blomster og gaver gjennom hele året jeg!!! :D

Skrevet

Var alltid frokost på senga og kort da vi var små. Min mor døde for noen år siden så dessverre kan jeg ikke gjøre så mye annet enn å gå med blomster på kirkegården. Men er lliksom noe spesielt med det også. Hadde med meg barna i dag og la ned roser. (skal bort i morgen). Men husk å sett pris på mødrene deres mens de ennå lever,

Skrevet

Feiring av morsdag er nytt her i huset, siden vesla bare er 7 mnd.

Men jeg ringer alltid min mamma denne dagen. Og mormor.

Farsdag har blitt feiret med frokost på senga, slippe alt mas, bare kommandering av hustru (som for en gangs skyld er lydig). Gaver og blomster hører også med. I år fikk han olabukser av Ida, blomst og godteri av stedatter med hjemmelaget kort.

Skrevet

Jeg hadde mamma og pappa på middag her i dag, regner med at jeg gjør det samme lørdagen før farsdag. Grei unnskyldning for å gjøre noe hyggelig sammen (samme som valentines day) :D

I morgen tror jeg jeg skal ned og besøke farmor på sykehuset.

Skrevet

Vi skal ha middag i dag for min mor og svigers og svoger, så her skal det virkelig feires!!!

Min mor får et bilde jeg har laget, og min svigermor får en veske som hun trenger, mao. ikke noe stort, men noe nyttig.

Før har vi bare gitt blomster og kort. Svigerfamilien min pleier å spise kake, så svigers skulle ta med det i kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...