AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Har de siste 6-7 ukene prøvd å gått ned i vekt, og holdt meg unna mye sukker. Har spist en iskrem eller et kakestykke i ny og ne, men ikke mer enn det. I går tenkte jeg og ha en skei ut dag for første gång, så spiste 100 gram 70 % kakao sjokolade, en kjærlighet på pinne, en boks med battery energi drikk og litt smågodt/ sjokolade. Dette var noe jeg spiste mye av før, og kanskje i enda større mengder enn jeg gjorde i går. Men jeg ble skikkelig svimmel, begynte å spy, hodepine og diare.. når jeg våkna i dag tidlig var jeg helt ok igjen. Kan det være sukkeret som gjør dette? eller kan det ha noe med at jeg for 2-3 uker siden begynte å snuse? Det som er rart er at jeg har snust hver dag de siste ukene, og rart om de symptomene skulle komme etter noen uker. Noen som har peiling på hva det kan være? Anonym poster: fc0fb1eeb1f7d33b47e1d7fedc986774
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 kanskje du har fått økt insulinfølsomhet eller noe sånt? Det er positivt. Anonym poster: 205d74ed01fb67964859c6489b7ae16b
gullhjerte Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Jeg blir syk av for mye sukker, med intens kvalme og oppkast, samt gjerne litt hjertebank. Kraftig reaksjon, var spesielt ille når jeg var gravid. Kommer spesielt når jeg blander melk og sukker.. Går over etter en stund, og enda fortere om jeg får lagt meg til å sove. Blir også veldig trøtt. Så kan jo være at du har noe liknende? Jeg får det av for store mengder sukker, og synes egentlig det er helt greit. Det gir både en fysisk og psykisk sperre på å spise mye søtsaker, jeg vet jo at jeg blir syk, og det er veldig, veldig ubehagelig.
Fanta Exotic Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Begynte å snuse for 2-3 uker siden? Huff. Slutt så tidlig som mulig, det blir vanskeligere jo lengre du venter. 3
belle_ Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Dette er helt normal reaksjon fra kroppen når du har holdt deg unna fråtsing lenge. Har opplevd det mange ganger selv. Blitt så dårlig at jeg har måtte lagt meg. Synes det er positivt, det sier meg bare hvor dårlig sukker egentlig er.
Måndagsbarn Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Det kan nok veldig godt være sukkeret ja, og når du i tillegg drikker energidrikk (koffein, sukker) sammen med sjokoladen, forsterker du effekten. Jeg får også hodepine av sukker når jeg har gått lenge uten, men får ikke diare eller pleier ikke å kaste opp. Jeg ville holdt meg unna energidrikken, den er verstingen her, og prøvd mindre mengder sjokolade (om du synes det er veldig godt og vil skeie ut med det) Jeg har funnet ut at det beste jeg skeier ut med, er frukt dyppet i mørk sjokolade.. da får jeg i meg mindre mengder sjokkis, og får i meg enda mer frukt! Med tanke på at man skal spise kilovis med frukt før fruktosen utgjør noen "trussel", er det mitt stalltips!
Ryvre Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Tror det er en helt vanlig reaksjon, at kroppen får et sjokk liksom. Opplever det samme om jeg spiser mer enn en bit av en sjokolade eller annet med mye sukker. Mannen min holdt på å le seg ihjel en gang jeg ble skikkelig fysen på sjokolade og spiste 3 kinderegg og jeg gikk fra å väre solbrun til kritthvit i ansiktet på bare et par sekunder. Ble helt skjelven og klarte nesten ikke stå oppreist engang En av grunnene til at jeg holder meg unna sötsaker (og nei, jeg har ikke diabetes eller noe lignende)
Marimma Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Ryvre... Kroppen din responderee ikke på sukkeret det sekundet du svelger. Jeg ler meg ihjel hvis du tror det.
Ryvre Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Sukk, det var da ikke det jeg skrev. Les en gang til om du ikke allerede har ledd deg ihjel 1
karella Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Det kan være nok at det er uvant for kroppen og at du reagerte på sukkeret eller kanskje lyst hvetemel hvis du har droppet mye av det i det siste? Jeg kuttet også ut sukker og hvetemel i 4-5 uker (har generelt mye mage problemer så har testet ut diverse ting) Så skulle jeg kose meg med et skolebrød, og fikk kjempe vonde magekramper og diare. Men nå spiser jeg brød og sukker uten noe problem nå som jeg spiser det mer regelmessig. Jeg husker også godt når pappa spydde opp julemiddagen som han hadde gledet seg til når han hadde slanket seg...det ble plutselig mye fett og sukker på en gang ja...huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå