Gå til innhold

Chiuaua som bjeffer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et borettslag, hvor hun jeg bor veg-i-vegg med har en chiuaua som bjeffer (skriker) så fort hun forlater døren. Hun er ofte borte, og gjerne mange timer av gangen. (Tror hun går på jobb).

Men det hender på kvelden også.

Hunden bjeffer og hyler konstant, og det gjør at fra hun går tidlig om morgenen er jeg inn og ut av søvnen og sover skikkelig dårlig, og står opp og hører på hunden i mange timer til hun kommer hjem.

Har gitt beskjed til henne to eller tre ganger før, hvor jeg har fått svar "Kommer snart hjem".

Nå er det søndag, og hunden har skreket siden ca 8 imorges. Hva ville dere gjort?

Har jeg noen rettigheter, eller er det dumt å klage mer??

HOLDER IKKE UT! :snurt:

Poster som anonym for jeg vil ikke bli gjenkjent..

Anonym poster: c20dd89662773fd142fa969a6a951f13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg så jeg skrev rasen feil..Jeg mente så klart Chihuahua*

TS..

Anonym poster: c20dd89662773fd142fa969a6a951f13

Skrevet

Skjønner at du blir frustrert! Kanskje snakk mer med eieren om problemet, forklar hvor mye hunden skriker og at det ikke kan fortsette sånn når man bor i blokk? Hør med eieren om han/hun jobber med problemet sånn at det forhåpentligvis til slutt vil gå over. Hvis hunden sliter med å være hjemme alene må man jo jobbe med det litt som man jobber med en valp, altså gradvis opptrapping. Det er dessverre ikke alltid like enkelt om man bor alene og har jobb og andre forpliktelser man må på.

AnonymBruker
Skrevet

Er du plaget så er garantert andre naboer også plaget.

Jeg hadde sendt en skriftlig klage til styret.

Anonym poster: 585d5bdf358120bb62db970550a53528

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg ville snakket med henne først tror jeg :)

Kanskje invitert henne inn til meg slik at hun selv kunne høre hvordan hunden hennes bjeffer når hun ikke er inne i leiligheten ?

Da vil jeg tro hun forstår at hun må trene hunden til å være trygg når den er alene hjemme (?)

Forstår godt at du blir 'smårar' av å ha en kontinuerlig bjeffende hund vegg i vegg....

Skrevet

uff slitsomt! Dyrehold som plager andre er ille.

Høres nesten ut som chi'en har separasjonsangst. Da trenger den trening ja. Kansje DAP fungerer også.

Snakk med naboen,eller ta opp hylingen på bånd slik at nabo får høre.

De fleste synes ikke slikt er ok.

Om du er en hundeperson,hva med å tilby hundepass så du kan sove og bikkja holder kjeft?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...