Gå til innhold

Hvor mange ganger om dagen bæsjer en hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, sikkert et dumt spørsmål, men det kommer fra en uerfaren hundeeier :sjenert:

Anonym poster: c7ee7de24888dedb4f4618ba0b9ca7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt individuelt, avhengig av hunden. Hvilket for du bruker har feks noe å si. Men de fleste opplever vesentlig mindre avføring ve"vom og hundemat"-merket feks.

Gjest Cessie
Skrevet (endret)

En gang på morgenturen, 3-4 ganger på langturen (1,5-2 timer) og 1 gang på kveldsturen. Det hender han bæsjer mellom turene også, men har inntrykk av at han helst ikke vil bæsje i hagen. Før vi skiftet valpefor bæsjet han sikkert 10-12 ganger om dagen (skifet fra Oliver's til Labb valpefor, og så til BelCando voksenfor).

Vi forer 3 ganger om dagen etter anbefaling fra oppdretter, det har vel kanskje også noe å si. Hunden er 4,5 år og veier 40 kg.

Endret av Cessie
AnonymBruker
Skrevet

To ganger om dagen her.

En gang på morgenturen og en gang på ettermiddag/kveldsturen.

Hunden spiser Eukanuba-for for store hunder.

Hunden er 4 år.

Anonym poster: 8a140adce40fb1cd01c8ed862389f915

Gjest Surrehodet
Skrevet

Hunden bæsjer ofte om du gir den dårlig for, og selvsagt kommer det an på hundens mage.

Nå gir jeg hunden min Hills for og han bæsjer 2-3 ganger på langturen ellers ikke.

Gjest Bobler
Skrevet

1-2 ganger om dagen.

Dere som har hunder som bæsjer 3-4 ganger om dagen bør bytte fòr. Da er ikke opptagligheten i fòret bra nok for hunden. Hundene skal gjerne ta til seg næringen i fòret, ikke bare bæsje det ut igjen :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Oi, det var sinnsykt mye, Cessie!

Vår voksne, mellomstore hundefrøken bæsjer som regel 2-3 ganger om dagen i gjennomsnitt.

En gang på morgenturen, en gang på ettermiddags/kveldsturen, og kanskje en gang til hvis det er en lang dag.

Hun får mat 2 ganger om dagen, og det virker som om hun bruker X antall timer på å fordøye det, så middagen kommer ut neste morgen, frokosten kommer ut på kvelden.

Men har vært borti hunder som virker som om de "porsjonerer" ut bæsjen, for å få en lengre tur! :fnise:

Endret av kaprifolen
Gjest Cessie
Skrevet

Oi, det var sinnsykt mye, Cessie!

Vår voksne, mellomstore hundefrøken bæsjer som regel 2-3 ganger om dagen i gjennomsnitt.

Men har vært borti hunder som virker som om de "porsjonerer" ut bæsjen, for å få en lengre tur! :fnise:

Der har vi nok muligens grunnen, ja... Men vi forer flere ganger om dagen, ikke bare ett måltid som mange andre gir voksne hunder.

AnonymBruker
Skrevet

Min hund bæjer 2 ganger på ettermiddagsturen. Ingenting på morgen og kveldsturen.

Anonym poster: 8dbf7004975d41218d99c6f6295c84f0

Gjest Surrehodet
Skrevet

Så fremt ikke hunden er ekstremt dårlig til å planlegge da :fnise:

Min bæsjer bittesmå bæsjer i gresset, for å få meg til å bruke opp posene. Og når jeg er tom for poser, legger han en kjempekabel, helst midt på fortauet :hund:

• Liker 4
Gjest Cessie
Skrevet

Så fremt ikke hunden er ekstremt dårlig til å planlegge da :fnise:

Min bæsjer bittesmå bæsjer i gresset, for å få meg til å bruke opp posene. Og når jeg er tom for poser, legger han en kjempekabel, helst midt på fortauet :hund:

Har vi fått valper fra samme kull? Har alltid med meg en hel rull med poser når jeg går tur.

• Liker 1
Gjest Jytte
Skrevet

Min hund bæsjer et par ganger på morgenturen og to/tre ganger på ettermiddagsturen.

Jeg har alltid med meg minst 3 poser på hver tur - det holder alltid. Foruten disse to "lengre" turene har han tisseturer for seg selv i hagen. Han bæsjer heldigvis aldri i hagen.

Gjest Twinklefart
Skrevet

Min bæsjer en fin en på morgenen og en på kvelden. Forer med V&H og litt RC

Skrevet

Hunder som får kvalitetsfôr og som får mat en gang om dagen slik hunder bør, gjør fra seg en til to ganger i døgnet. (Fordøyelsessystemet til hunder er konstruert for å fordøye "store" posjoner med lange mellomrom så derfor er det best å gi kun en gang i døgnet.)

• Liker 1
Gjest Jytte
Skrevet

Hunder som får kvalitetsfôr og som får mat en gang om dagen slik hunder bør, gjør fra seg en til to ganger i døgnet. (Fordøyelsessystemet til hunder er konstruert for å fordøye "store" posjoner med lange mellomrom så derfor er det best å gi kun en gang i døgnet.)

Veterinæren anbefalte meg å fòre hunden morgen og kveld og etter at jeg begynte med det er han blitt mye bedre.

Kjøper bare kvalitetsfòr til hunden min - alltid, uten unntak. Siden hunden er alene store deler av dagen mens vi er på jobb, så er han blitt mye roligere og sover bedre etter at vi begynte å fòre ham morgen og ettermiddag ... begge ganger etterfulgt av en lengre tur slik at han får gjort fra seg skikkelig.

• Liker 1
Skrevet

(Fordøyelsessystemet til hunder er konstruert for å fordøye "store" posjoner med lange mellomrom så derfor er det best å gi kun en gang i døgnet.)

Ett stort måltid fremfor 2 øker faren for magedreining, oppkast med magesyre/skum, trøbbel med forbrenningen m.m.

• Liker 4
Skrevet

Min bäsjer hver morgen.

Det hender hun gjör fra seg en gang om kvelden også...kanskje et par ganger i uka når hun har fått litt avskjär eller noe.

Min hund får mat to ganger om dagen nettopp pga det som blir nevnt over her - magedreining.

Siden jeg har en stor rase, alltid hatt store raser og dessverre opplevd å miste en hund tidligere pga magedreining, så tör jeg ikke gi ett stort måltid om dagen lengre

• Liker 1
Gjest Twinklefart
Skrevet

Jeg gir også to måltider om dagen, det glemte jeg å skrive her oppe. Liten rase, typ 8-10 kg.

Gjest _La Femme
Skrevet

Her varierer det fra dag til dag, men alltid minst 1 gang om dagen. Noen ganger 3 også. Hunden får ikke bare tørrfòr, men også andre våtfòr, kokt fisk, kokt kjøtt, lever osv, og til forskjellige tider på døgnet. Derfor har hunden ikke et fast mønster på når den går på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...