AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Hei. Jeg og en venninne har dristet oss til å gå til Galdhøpiggen i sommer, men nå begynner jeg å få kalde føtter. Lurer på om jeg er godt nok trent etter bare å ha gått i fitness-senter det siste året . Noen som har vært der som kan si noe om nivået på turen? Er det veldig hardt? Anonym poster: db58d67c9d51228a1f1ef3d69c5b3bdf
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gikk til toppen av Galdhøpiggen i 10 klasse, så jeg tror nok du skal klare det. Anonym poster: 505dc6905cb6f7dbe52244eea07626dd
Fanta Exotic Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Jeg gikk fra Juvasshytta. Først går man helt til man kommer til en isbre, og da sier lederen for gruppa "hvis noen vil snu, må de gjøre det nå. Etter isbreen kan ingen snu". Og da var det faktisk veldig mange i gruppa som snudde. Frem til da er det bare "vanlig" oppoverbakke. Så er det over isbreen (hvor alle må å med en viss lengde mellom hverandre med tau mellom). Og helt på slutten av toppen er det mer sånn at du må klatre for å komme deg opp. Hele familien min kom seg opp, og også den gamle cocker spanielen vår på 10. (Men han er en spreking!). Jeg syns ikke det var spesielt krevende å gå oppover der.
Fiol Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Skal dere gå fra Juvasshytta eller Spiterstulen? Det er nemlig en del forskjell på lengde og høydemeter på disse turene, men jeg tror de fleste kan greie begge to. Jeg var på leirskole på Spiterstulen i 7. klasse, og selv om dette er den lengste turen, kom nesten hele klassen opp. Turen fra Juvasshytta er kortere. Juvasshytta ligger 1850 moh, og Galdhøpiggen er 2469 moh, det er ca 15 km tur-retur, og tar 6-7 timer. Men siden turen er inkludert breføring tar jo dette fort litt tid, så det er jo langt ifra 6 timer i kjapp gange. Dette klarer du fint, kom igjen!
FantasDick Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Turen er vel ikke akkurat lett, men ikke spesielt krevende heller. Eksen og kompisen hans var trente, mens jeg var mer utrent da vi gikk fra Spiterstulen for 2 år siden. Turen gikk fint, men vi kom oss ikke helt til toppen (snudde på 2200m) på grunn av værforholdene. Jeg tror de aller fleste friske (voksne) mennesker klarer den turen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Familien min gikk dit sammen med en annen familie da jeg var 15. 2 voksne, og 5 barn(2 på 15år , 3 på 11år og ei på 9 år) og alle kom seg opp:) Ingen av oss er sann som går på fjellet vær uke ellers i året:p Anonym poster: 0bdbb70e78a4c5b4a1200653bd1dca90
hbe Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Dette er en tur som alle friske mennesker, barn som voksne klarer å gå! Og at man klatrer den siste biten var vel å ta litt hardt i, det er mere som å gå i ei svær steinrøys.... GOD TUR!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå