AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Huff, jeg lå i senga sammen med hunden min og så koset jeg litt ekstra med den før vi skulle sove. Og plutselig så kjente jeg noe ved siden av halsen til den og skrudde på lyset, og det var faen meg en flått der!!! Jeg har aldri opplevd at hunden har hatt flått før og jeg fikk litt noia kan man si. Heldigvis så kjøpte jeg for lenge siden sånn "jekk" som man fjerner flått med og fikk bort hele djevelskapen. Noen som vet hvor lenge den kan ha sittet der når den så sånn ca ut som på dette bildet? http://www.msd-animal-health.no/owners/117_20312_2/productdetails_117_117143.aspx Jeg bor en plass der det ikke er så utbredt med flått, så bruker ikke å sjekke hunden spesielt for flått, men det skal jeg jammen begynne med fra nå av! Vi var i Drammen for en uke siden, og jeg lurer på om den kan ha kommet på hunden min da... Huff, det er jo faktisk en uke siden, og jeg har hatt hunden i senga mi hver natt etter det. Jeg får helt angst på å tenke på det! Skal ihvertfall skifte på senga når jeg skal legge meg... Burde jeg dra til dyrlegen i morgen med hunden bare for å være på den sikre siden, eller skal jeg heller se det ann på allmenntilstanden til hunden? Seriøst det er helt grusomt å tenke på at jeg har hatt en ekkel flått i senga... Anonym poster: 0f92270c53c26b04f75dcc540e73d551
Tapper Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Den flåtten har nok sittet på en ukes tid vil jeg tro ja. Men stort sett går det veldig greit for katter og hunder å ha dem på. Det du kan se etter er om det blir veldig rødt rundt bittet, da kan det være lurt å få en sjekk hos dyrlegen. Hvis ikke ville jeg tatt det veldig med ro. Bor selv i et område med mye flått, og både hunder og katter har hatt mange slike opp igjennom. Men ingen har blitt syke.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Takk for svar, Tapper. Etter at jeg fikk ut flåtten så renset jeg huden og tok på bacimycin, og i dag så ser det veldig greit ut. Bittelitt hoven, men ellers så ser det fint ut. Hunden er like sprek og aktiv som vanlig, så satser på at det går bra. Man blir jo litt skremt av alt som står om flått i media, så jeg ble litt redd i går natt, men har roet meg ned nå. Men æsj så ekkelt det er med flått... Og spesielt med tanke på at jeg har faktisk sovet med en flått i senga i flere dager Hehe tror jeg hadde fått enda mer noia hvis jeg fant den fast på meg selv... Anonym poster: 0f92270c53c26b04f75dcc540e73d551
Tapper Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Da har det nok godt veldig greit Og jeg skjønner godt at du synes det er ekkelt. Men det var jo bra at du fant den mens den enda hang på hunden. Det er lite trivelig å ha dem kravlende rundt fulle av blod, bare ventende på at du skal rulle deg rundt på dem.
Fanta Exotic Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Men æsj så ekkelt det er med flått... Og spesielt med tanke på at jeg har faktisk sovet med en flått i senga i flere dager Anonym poster: 0f92270c53c26b04f75dcc540e73d551 Offtopic, men: Flått sitter på huden, til de er fulle av blod, også slipper de taket og begynner å kravle rundt som store ballonger. Tenk om du ikke hadde opddaget flåtten, og den hadde falt av i senga di? Eller kanskje hunden din har flere, som snart er klare til å falle av? Jeg skjønner bare ikke hvordan folk orker å ha bikkje i senga. Hår, bakterier, flått osv. Tenk på alt det de går og tråkker i ute som de tar med hjem til senga. Jeg er oppriktig glad i hunder, og alltid hatt hund selv, men i senga mi har den ingenting å gjøre.. 1
Catnip Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Har aldri opplevd at hunden min har reagert av å hatt flått på seg. Og jeg har plukket noen schwære jævler som har sittet på bortgjemte steder. Dette er riktignok en ganske stor hund, men det har alltid gått fint og jeg blir ikke det minste bekymret når jeg ser at hun har fått en. Men... Jeg ville kanskje revurdert å ha hunden min i senga? Æsj.
LittleJ Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Flåtthalsbånd funker ikke... Gå til dyrlegen og be om sånne dråper man putter på, de varer lenge og er ganske sikre! Ellers så er ikke flått så farlig som media skal ha det til, trur bikkja mi har hatt over 100 flått i sitt liv. En sommer vi var i Skien var det helt ille og uansett hvor mye vi sjekka var det alltid noen der! To stk. hadde sugd seg så store at de datt av selv =/ Det var etter vi kom hjem, så hadde sikkert ikke fått de med oss når vi sjekka! Eneste gangen jeg har hatt problem med en flått var på bikkja te typen min. Den satt så jææævlig godt fast at jeg ikke fikk med beina, men eneste som skjedde var at han ble litt rød og hoven også gikk det over =)
kaprifolen Skrevet 20. juni 2012 #9 Skrevet 20. juni 2012 Flåtthalsbåndet virker godt som gull her i gården!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå