Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte ut med kjæresten min nå. Vi har satt opp et budsjett og funnet ut at vi vil bruke 6000 på mat i mnd :) er dette mye/lite? hva bruker dere, hvor mange er dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal flytte ut med kjæresten min nå. Vi har satt opp et budsjett og funnet ut at vi vil bruke 6000 på mat i mnd :) er dette mye/lite? hva bruker dere, hvor mange er dere? :)

Sjekk på http://www.sifo.no/page/Lenker//10242/10278 og kalkulator. Da får du et anslag over hva som er normalt. 6000 er litt over hva de sier der, men hvis du regner med litt mat ute, og at personlig pleie og andre husholdsartikler inngår i dette, ser det ut til at du treffer ganske bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mellom 150-200 kr dagen. :)

Anonym poster: 4e0aacae2c2066277db93b742a54ec5c

Skrevet

Det kommer vel an på så mangt... Hva slags livsstil har dere? Er dere vant til å spise fancy mat, type biff en gang i uka, Brämhults juice til frokost hver dag? Er hygieneartikler med i budsjettet (vaskemidler, shampo, sminke...).

Vi (eg. jeg, siden jeg styrer budsjettet) er sinnsykt sparsommelige. Handler i Sverige minst to ganger i året, har matbod, kjøper inn mye når det er tilbud o.l. Vi har fire barn på 1 1/2, 4, 11 og 15, de to eldste bor hos oss på deltid. Vi har budsjett på 6000 i måneden og det er kjempehardt å holde. I mai brukte vi (av en eller annen grunn) tusen mer enn vanlig. Jeg legger meg ikke ned og griner av den grunn, men blir jo irritert når vi går over. I Sverige handler vi for alt fra 1500 til 3000, dette kommer i tillegg til det vanlige budsjettet, men da har vi kjøtt til neste gang.

Kjenner at jeg gleder meg til vi får bedre råd :) Skulle ønske vi hadde råd til et budsjett på 10 000 :nigo:

Gjest _La Femme
Skrevet

Vi setter av 4600 kr til mat (husholdning) hver eneste måned. Dette er en del av budsjettet vårt og det vi maksimalt skal bruke på husholdningsvarer hver måned. Ofte blir det noe igjen og da kan vi bruke litt mer neste måned. :) Det fungerer for oss, vi er to personer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker rundt 4000 kroner i måneden.

Anonym poster: 858d7a0ee99a159a2595e0c67e19de76

AnonymBruker
Skrevet

To voksne og et barn. Bruker ca 6000 tror jeg.

Anonym poster: ad5dbc11d1997a7d70331fe244de6651

AnonymBruker
Skrevet

I mai brukte jeg et eget kredittkort som betalingsmiddel i dagligvarebutikker for å finne ut hvor mye jeg bruker på dagligvarer. Regningen viser at jeg handlet for 2246,- og dette er inkludert hygieniske artikler (dog maks en hundrings). Handler en del på tilbud når jeg ser noe interessant, spesielt fisk, og handler veldig lite snop. Eneste drikke jeg kjøper er melk.

Anonym poster: dc4debe874e4d0a3ca6dd6b9f39ab008

Skrevet

Vi bruker ca 6000 ( 2 voksne og to katter :) ) det er med mat, drikke, tobakk, sminke, sjampo, hårfarge osv osv, og vi spiser ganske okay mat :)

Skrevet

Vi bruker mellom 6-7000 kroner, og er to voksne og en katt.

Dette er ganske mye, og har lyst til å få det ned til 4-5000 kroner i måneden. Burde være mulig om man bare tenker seg om...

Skrevet

Vi brukar mellom 7-8000 i mnd på mat. Inkludert i dette er dei fleste hygieneartiklar og, bortsett frå sminke og shampo/balsam til meg. Vi er to voksne og 3 (snart 4) barn.

Brukar meir i desember og om sommaren og i påska enn resten av året...

Skrevet

Vi er 2 stykker, og setter av 6000 på en matkonto pr. måned, men totalt sett bruker vi endel mer.. Lunsjmat, småhandling etc.. Så kan nok plusse på et par tusen sikkert.

Skrevet

Jeg bruker ca 8500 kr, vi er to stk (25 og 26 år)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca 8500 kr, vi er to stk (25 og 26 år)

Hvorfor bruker dere så mye???

Anonym poster: ea9dc660074cc753cfd8eea76ef12759

Skrevet

Vi er to voksne og setter av 3500 hver mnd til alt av mat,hygiene,vaskemidler etc. Dog har vi nesten IKKE utgifter til kjøtt, da vi driver med sau,gris og elgjakt - men vi kjøper noe fisk og kylling.

Hver 3 mnd reiser vi til Sverige og handler inn litt ekstra, men det er kun ost,kaffe og vaskemidler. Det sparer vi mye på.

Skrevet

Bruker omtrent 2000,- pr mnd på to voksne

Skrevet

Vi bruker ca. 3000,- pr mnd, vi er to :)

AnonymBruker
Skrevet

To voksne - 4500 pr mnd. Det er inkludert husholdningsartikler.

Anonym poster: 3517d917cc32cf446181e49865479b30

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker mellom 8.000 og 10.000 på mat/hygiene/husholdning. Vi er 2 voksne og et barn. Syns det er mye, men er heller ikke villig å kutte ned. Vi spiser ikke kneippbrød, servelat og billig farsekjøtt, men en del økologisk mat.

Jeg bodde 2 år i Frankrike under studietiden og ja, vi Nordmenn mangler litt matkultur.

Anonym poster: 828486784a07c5173046ab2336a24b77

Skrevet

2 voksne og et lite barn - 6000 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...