StjernePerle Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #21 Del Skrevet 19. juni 2012 Vil bare si at om du skal ha hestene på såppas liten plass så BURDE du drenere.. Vi hadde luftegårder, og hestene stod med gjørme helt opp til knærne uansett om vi prøvde å gruse. Vi måtte stoppe hestedriften der til slutt fordi stalleieren ikke ville bruke penger på å drenere luftegårdene. Det var ikke gjørme der i utgangspunktet, men gress. Gjørme er helt jævli :\ Så blir det mugg som aldri forsvinner pga at de ikke har en tørr plass å stå. Hoooooff. Huff, ja tusen takk for svar. Da skal vi jammen gjøre det! Og som sagt har vi mulighet til å ta hestene vekk på større jorde til det har tørket opp. men en dag med regn så er det vel like jævlig igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 19. juni 2012 #22 Del Skrevet 19. juni 2012 Huff, ja tusen takk for svar. Da skal vi jammen gjøre det! Og som sagt har vi mulighet til å ta hestene vekk på større jorde til det har tørket opp. men en dag med regn så er det vel like jævlig igjen da Det kan være gjørmete i flere måneder av gangen på vår og høst hvis det ikke dreneres, og da hjelper det ikke med sol et par dager... De tråkker opp veldig. Så det er bra dere skal gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 19. juni 2012 #23 Del Skrevet 19. juni 2012 Skjønte ikke helt hva du mente du sku bygge, jeg... Stall eller utegang??? Står stall med utegang, men regner ikke med du har planer om å få plass til begge deler =P Men hvis du bestemmer deg for å lage til noe på egen eiendom er det da ingen naboer som har rett til å si noe egentlig. Om de blir fornøyd er no annet, men er da mindre bråk med hester enn med bikkjer som står og gneldrer hvertfall! Bare gjør det ordentlig fra begynnelsen her, ikke bare med tanke på dreneringa som er nevnt, men også med tanke på gjerder! Bygg ordentlige gjerder hestene ikke kommer seg ut fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. juni 2012 #24 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Husk at det garantert er regulert hvor mange % av arealet du får lov til å bygge på tomten, da, så det kan være at du ikke får bygget stall av nødvendig størrelse. Men det regner jeg med at du allerede har sjekket opp. Hest og katt er for øvrig de dyrene som flest reagerer kraftig allergisk på, og selv kunne jeg ikke bodd ved siden av noen som hadde hest rett ved min eiendom, da allergenene sprer seg med vinden. Men jeg regner med at du også har tenkt å høre med naboene om det er greit. Endret 19. juni 2012 av Rosalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StjernePerle Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #25 Del Skrevet 19. juni 2012 Vil bare si at om du skal ha hestene på såppas liten plass så BURDE du drenere.. Vi hadde luftegårder, og hestene stod med gjørme helt opp til knærne uansett om vi prøvde å gruse. Vi måtte stoppe hestedriften der til slutt fordi stalleieren ikke ville bruke penger på å drenere luftegårdene. Det var ikke gjørme der i utgangspunktet, men gress. Gjørme er helt jævli :\ Så blir det mugg som aldri forsvinner pga at de ikke har en tørr plass å stå. Hoooooff. Jøss, forrige innlegg ble ikke postet gitt.. hmm.. Men jeg sa: at da skal jeg hvertfall drenere.Og vi har jo som sagt har vi mulighet til å flytte hestene til et større jorde om det blir for ille. Men en regndag så er det vel like gjørmete igjen ! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå