Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Mulberry Bayswater etter å ha siklet på denne i mange år. Her om dagen fikk jeg høre at metallet på Mulberryveskene kan ha det med ruste hvis det får vann på seg. Er dette noe noen har erfaringer med? Det er jo veldig kjedelig å skulle kjøpe en veske som ikke tåler regn. Var innom Mulberrybutikken her jeg bor og hørte om dette var tilfellet; hun som jobbet der sa at det ikke var det, men jeg synes det er greit å dobbeltsjekke med andre som har vesker fra Mulberry.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Mulberry Bayswater selv, hatt den i to år nå. Den har ikke rustet nei, men jeg har ikke brukt den så veldig mye da jeg har andre vesker jeg liker bedre. Men det er sant at skinnet ikke tåler regn så bra, spesielt ikke de som er lyse i fargen. Synes mulberry har ganske dårlig skinnkvalitet sammenlignet med andre merker i samme prisklasse.

Skrevet

Jeg har en bayswater, og har ikke opplevd at låsen har begynt å ruste (nå er den bare et år gammel da). Er svært fornøyd med min, og har kjøpt meg en ny mulberry veske idag! :hoppe:

Skrevet

Har ikke lest noe om det inne på the purseforum, hvor det er veldig mange Mulberryguruer samlet. En Bayswater vil med all sannsynlighet vare i minimum 20 år, såfremt du tar litt vare på skinnet innimellom. Har flere Mulberryer selv, noen av dem er mange år gamle. Ikke spor av rust!

Jeg vil imidlertid tro at falske Mulberryer kan finne på å ruste. Ikke akkurat høykvalitetsmetall på dem, kan jeg tenke meg :ler:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Angående skinnkvalitet og regn, har det ikke med kvalitet men med behandling å gjøre. En Mulberryveske i fargen oak vil kunne få mørke vannflekker, fordi skinnet som brukes ikke er innsatt/belagt med alskens midler på forhånd. Man impregnerer enkelt selv.

Endret av Gaby
Skrevet

Angående skinnkvalitet og regn, har det ikke med kvalitet men med behandling å gjøre. En Mulberryveske i fargen oak vil kunne få mørke vannflekker, fordi skinnet som brukes ikke er innsatt/belagt med alskens midler på forhånd. Man impregnerer enkelt selv.

Flekkene kommer på min selv om jeg impregnerer de fleste veskene mine fire ganger i året. Dessuten er det faktisk dårligere skinn på Mulberry enn f. eks Balenciaga som er i noe lunde samme prisklasse.

Skrevet

Takk for alle svar! Haha, ja på kopiene kan det vel lett oppstå litt rust vil jeg tro ;) Flott at ingen har hørt noe om det eller opplevd det selv, da blir det Mulberry på meg! :hoppendeglad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...