Gå til innhold

Hadde en streng far som liten som jeg fikk ris på rompa av, nå tiltrekkes jeg bare av drittsekker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sett lyset endelig- jeg vet hvorfor jeg tiltrekkes av dominerende strenge menn som vil bestemme over meg, og jeg synes straffe sex er turn on.

Er jeg er produkt av min barndom?

Dette har i hvertfall ført meg til et helvet, der jeg kun tiltrekkes av bad boys, og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt denne tiltrekningen mot dem, jeg er helt fortvilt, det hjelper kanskje med psykolog? har vært det før, men ikke snakket om akkurat dette.

Nå er jeg enda mer bitter på min far, for han har ødelagt meg som barn, og jeg husker jeg var livredd da han ga meg ris og rett før jeg visste at han slo meg på rompa, det var helt forferdelig og jeg glemmer det ikke.

Han var alltid streng, og stengte meg ute av huset når jeg hadde gjort noe galt en gang, og jeg fikk ikke komme hjem før det var mørkt :sjenert::skravle:

Er det flere som har det på samme måten?

Derfor er jeg helt overbevist om at ris på rompa kan sette store psykiske spor.

Jeg har et barn selv, og jeg kunne aldri aldri tenkt meg å gjøre det noe vondt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hey. Jeg synes du har veldig god selvinnsikt i alle fall. Dette har du grunnet på og har funnet en god forklaring på.

Helt klart er det en (sterk) mulighet for at det er en sammenheng der. Du har lært deg, siden tidlig, at det er en eller annen assosiasjon mellom det å bli straffet, riset eller på annen måte bli behandlet på en ufin måte og kjærlighet. --Tror jeg.

Anonym poster: 87a038930b585890fc0bc74a945ebe8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, ris på rompa? Det burde være vanlig straff på slemme barn.

Anonym poster: 8771107a4c319da2e90c348041be87e4

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg fikk ris på rompa som 5 åring, jeg husker den ekle redde følelsen jeg hadde rett etter jeg fikk vite at jeg fikk ris, han sa jeg skulle få det, jeg husker redselen, skjelving i knærne og hjertebanket.

Det var skremmende for meg, jeg var så liten.

Så jeg jeg har fundert og grublet mye på dette, og dette har ført meg ut i så store problemer med det andre kjønn. :sjenert:

Jeg vokste opp på 70-tallet og da var det vanlig.

Gjest J.Bourne
Skrevet

Hvordan kan det egentlig ha seg slik at hvis man som barn ble straffet ved hjelp av ris og slik som barn, i tillegg til at man var livredd dette, så er dette noe man tenner på i voksen alder? Er det ikke mer normalt at man unngår røff sex og slik dersom man ble straffet fysisk av sin far tidligere?

Skrevet

Det gjelder å lære seg å leve med det. Snakke om det, gjerne med psykolog, er sikkert lurt. Dessuten går det an å integrere det i det seksuelle livet med en ålreit fyr. Mange liker litt sære ting, og det er bare sunt, om man er enig om hvordan man vil ha det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en far som brukte å sleike meg i øret og jeg avskyr det fortsatt. Kjæresten min får knapt nærme seg ørene mine..

Anonym poster: c5cafb0a1afc375ff40a52a10eaff472

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lest litt om dette, og bad boys virker kjent og trygt på en måte for meg, for jeg vet hvordan de tenker og hva de vil gjøre,og det er sånn jeg er vant til å bli behandlet. snille menn for meg er litt fremmed, jeg vet ikke hvor jeg har dem hen.

Ja skulle tro at jeg unngikk å tenne på straffe sex, men merkelig nok ikke,det er en turn on.

• Liker 1
Gjest Mann29
Skrevet

Seriøst, ris på rompa? Det burde være vanlig straff på slemme barn.

Anonym poster: 8771107a4c319da2e90c348041be87e4

Helt greit, så lenge det er vanlig straff for slemme voksne også. Gjerne en 200 kilos neger som tar tak i deg, legger deg over fanget og hamrer løs på baken på deg - sånn en gang om dagen. Dette ville isåfall blitt kalt grov mishandling, og personen som stod bak en slik handling ville bli fengslet. Desverre kan man fint slippe unna både fengsel og mer til hvis man begår samme handlingen mot små barn.

Voksne folk burde våkne opp og tenke seg om hva dem holder på med. Jeg ble selv mishandlet både fysisk og psykisk som barn og har den dag idag store traumer etter det.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

HELT ENIG det burde vært mye større straff for mennesker som er slemme mot barna sine

Gjest Gjest
Skrevet

Det er også en genetisk komponent i dette:

http://heartiste.wordpress.com/2011/08/16/chicks-dig-jerks-more-scientific-evidence/

http://heartiste.wordpress.com/2012/06/15/more-scientific-evidence-that-chicks-dig-jerks/

http://www.puavault.net/pua/blogvote.cfm?entryid=4208

Men, det er en veldig sterk sammenheng mellom selvbilde og det å gå inn i destruktive forhold så jeg ville definitivt jobbet med selvfølelsen, gjerne godt til psykolog for det.

Det er også en nær kobling mellom relasjonen til far og datterens tiltrekning til menn senere. I dagens samfunn, hvor kvinner ved å skille seg fra mennene sine i praksis tvinger dem til å være den som forsvinner ut av hjemmet blir distanserte helgepapper selv om det er hun som vil skilles, vil mange kvinner få en opplevelse av avvsining fra fedrene sine som ikke en gang er reel.

Gjest Pave Stian den 8
Skrevet

Det er forunderlig hvordan menneskets sinn fungerer noen ganger, og da spesielt kvinners :)

Min svigersøster (heter det det?) hadde en far som bare forsvant, og da han var der var han ikke spesielt hyggelig heller. Utrolig uforutsigbar osv. Men joda, svigersøster, hun plukker dem som julestrømper ..i jula. Den ene kisen etter den andre, uforutsigbare og håpløse. Det ender med at hun blir såret hver gang. MEN, når hun i blandt finner seg en rolig og snill fyr, nei, da blir han for kjedelig..forstå det den som kan.

Svigermor var akuratt på samme måte, hundre forskjellige fyrer, alle håpløse. Kona mi var for øvrig sammen med hundre håpløse fyrer før hun traff meg. Sannsynligheten for at jeg også er håpløs er dermed til stede.

Søren..den konklusjonen kom som et lyn fra klar himmel. NATTA!

Gjest O___o
Skrevet

Vel, både ja og nei.

Ja.

En del kvinner som har vært utsatt for vold eller overgrep

velger senere å gå inn i voldelige / utnyttede relasjoner som voksne.

Nei.

Ikke alle som tenner på BDSM har blitt mishandlet som barn. :)

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Gjest Koala
Skrevet

Det finnes ingen sammenheng mellom ris som liten og SM legning. det har det vært forsket mye på og en sammenheng har aldri blitt vist.

Årsaken er trolig (men ikke sikkert) at dette er en medfødt legning.

Skrevet

Kan godt være det er det som er roten til at du tiltrekkes av dominerende menn idag. Jeg fikk også ris på rumpa da jeg var liten men jeg har blitt motsatt enn deg, jeg har en liten trang til å være mannen i forholdet og elsker å gi samboer fysisk smerte(frivillig fra hans side da selvfølgelig ;) )

For meg er det deilig å endelig være den som har makten.

Skrevet

Alle kvinner tiltrekkes av drittsekker. Det her ingenting med barndommen din å gjøre. Det er bare slik du er skapt.

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Enig med BM2.. De fleste kvinner tiltrekkes drittsekker uansett barndom. Og det er også viktig å huske på at de som har behov for å bli dominert seksuelt, slettes ikke trenger å ha vært utsatt for dominerende foreldre.

Gjest Carolinka
Skrevet

Å tiltrekkes dominerende menn behøver ikke å bety at man hadde en dominerende far i barndommen. Som andre har sagt her, om man har traumer fra barndommen vil det vel være sannsynlig at man gikk lengst mulig bort fra det. Men streng barndom eller ei - alle typer folk kan tiltrekke seg mye rart - og det kan jo både være medfødt evt. litt blanding av opplevelser i barndommen.

Men det er vel også kjent at kvinner ofte sammenligner partnerene sine med faren sin. Har man hatt en god og snill far, så håper man at partner blir lik. Og det finnes nok tilfeller der man tiltrekker seg også det negative som faren hadde. Men som sagt det behøver ikke være derfor at man blir sånn.

Alt i alt så tror jeg kvinner har til felles at de vil ha en trygg og sterk mann. En moden og selvsikker mann som vet hva han vil. Blir en mann for pusete eller lett å overkjøre med meninger og "kvinnesnakk", så er han ikke like tiltrekkende fra naturens side, som en barsk og bestemt mann vil være. Men så er det det å finne mellomtingen, en mann som er barsk og bestemt, uten å være en hoven drittsekk i tillegg..

Gjest Skogmann
Skrevet

ALLE kvinner vil ha en barsk mann, helt til de får barn. Da vil de ha en tøffel de kan tvinne rundt fingeren.

Skrevet

Det er så teit at folk skylder på foreldrene sine i alle mulige situasjoner, istedet for å se at det er de som gjør feilen. Livet er hva du gjør det til selv.

Har du en tung start på livet, betyr det bare at man må jobbe ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...