Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et fryktelig domt spørsmål,men...

Det har seg slik at jeg er likbleik i huden, og vil gjerne jukse meg til litt farge sånn at jeg slipper å møte sommeren slik jeg er nå. Frister ikke å kle av meg for å si det sånn.

Har prøvd selvbruning flere ganger (servietter,krem, gel, you name it..), men får det ikke helt til. Blir beeestandig skjoldete uansett hva jeg gjør. Men det jeg lurer på er: når man smører seg inn med selvbruning sies det jo at man skal vaske hendene etterpå. Men når man vasker hendene blir det jo et skille på håndleddet? Ser for meg at det ikke kommer til å se klokt ut på meg iværtfall. Smører dere andre inn hendene også,eller går dere rundt med skille der armen begynner? Kom gjerne med tips og triks dere kan som sørger for en ok måte å få fin farge på..! hvor lenge skal man vente før man kler på seg f.eks.. står bestandig nesten en halvtime naken inne på badet,men det blir allikevel veldig ujevnt.

Anonym poster: ff8320071c0609b233ff0d213f8944da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å bruke en svampkost og selvbruner med farge så du ser hvor du smører. Bruker du svampkosten så slipper du å vaske hendene. :)

Anonym poster: 9bb38dba6b77552f09d834520bb13012

Skrevet

Gå heller til en salong og få deg spraytan, da blir det skikkelig gjort og varer 1-2 uker hvis du har skrubbet huden og smurt den inn med fuktighetskrem på forhånd, og ikke skrubber huden etterpå.

Velg den lyseste nyansen...

AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å bruke en svampkost og selvbruner med farge så du ser hvor du smører. Bruker du svampkosten så slipper du å vaske hendene. :)

En svampkost..! hehe..hee,hvordan ser den ut da? får man kjøpt den på vita f.eks?

TS

Skrevet

Begynn med å skrubb huden (der du skal ta selvbruning), så gjerne en fuktihetskrem før du tar på selvbruning. Fuktighetskremen gjør at du får ett jevnere resultat og skrubben gjør at du fjerner døde hudceller osv. Du kunne jo evnt prøvd en "mild" selvbruning først.. som du gradvis blir brunere over noen få uker. Loreal har en bra en som du evnt kunne prøvd. Den heter Loreal Nutribronze :)

AnonymBruker
Skrevet

Gå heller til en salong og få deg spraytan, da blir det skikkelig gjort og varer 1-2 uker hvis du har skrubbet huden og smurt den inn med fuktighetskrem på forhånd, og ikke skrubber huden etterpå.

Innebærer ikke det en del nakenhet framfor et vilt fremmed menneske? Er av den typen som ikke er komfortabel med å kle av meg. At all.

AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å skrubb huden (der du skal ta selvbruning), så gjerne en fuktihetskrem før du tar på selvbruning. Fuktighetskremen gjør at du får ett jevnere resultat og skrubben gjør at du fjerner døde hudceller osv. Du kunne jo evnt prøvd en "mild" selvbruning først.. som du gradvis blir brunere over noen få uker. Loreal har en bra en som du evnt kunne prøvd. Den heter Loreal Nutribronze :)

Kjøpte en i dag, en Loreal sublime bronze,den i kremform. En pumpeflaske..men er litt usikker nå, leste en plass at man får en kraftig brunfarge..

Skrevet

Jeg vil anbefale Xen Tan på det sterkeste, hvis du ikke har prøvd den! Den finnes i Light, medium og dark tan. Selv er jeg ganske brun, og bruker dark, og det gjør venninnen min som ikke er noe brun i det hele tatt også. Den gir aldri skjolder! Bare en veldig naturlig brunfarge.

Men hvis du virkelig er helt likbleik, og alltid pleier å få skjolder, kan du jo prøve Light tan?

Jeg smører på meg før jeg legger meg, venter ca 10 min og tar på meg en stor tskjorte som jeg sover med :)

Når det gjelder hendene, så vasker jeg meg godt etter jeg har smørt meg, og rett før jeg skal legge meg, tar jeg bittelitt selvbruning på en bomullsdott og fører over hendene og ved håndleddet (veldig lite på håndleddet) Gå gjerne forsiktig over med en tørr bomull på håndleddet også :)

Du kan jo sjekke ut Xen Tan her: Min lenke

(Det er til den lyseste) :)

Skrevet

Jeg anbefaler ACO sin Sunkissed bodylotion fra Apoteket. Den er ikke så veldig farvet, og jeg synes det er lettest å få den til uten at det blir skjoldet, og som blir veldig naturlig. Jo flere ganger du tar på, jo brunere farve.

Jeg tar på hendene også (gnikker godt inn på overflaten av hånden. Vasker meg på fingrene, særlig der hvor huden folder seg (ellers legger kremen seg imellom sprekkene) og på innsiden av hendene.

Hvis du gnikker kremen godt inn, vil det ikke ses skille her.

Lykke til :)

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg er relativt blek vanligvis, og bruker "gradual tans"/bodylotions med et hint av selvbruning. Da er det ikke like ille om man blingser, for man får bare litt og litt farge for hver gang. Tar mange dager å bygge en ordentlig brunfarge, men personlig liker jeg bare å få litt glød så det holder å bruke det en gang iblant for min del.

Jeg vasker hendene godt etterpå (husk å skrubbe negler og mellom fingrene hvor det har en tendens å legge seg), og så tar jeg en liten klatt på håndbakene og gnir dem mot hverandre.

Går man over med lupe og flombelysning så finner man sikkert feil og helligdager, men det ser jevnt og fint ut for det blotte øye.

Jeg liker den fra L'Oreal for lys hud, Aco og Dove. Har også prøvd Clinique og St. Tropez sine, men førstnevnte var for mye/mørk farge (nesten som vanlig selvbruning!) og sistnevnte var OK men svarte ikke til forventningene når det gjelder prisen. Så erfaringsmessig er dette en av de kosmetikksakene hvor billig faktisk er bra nok.

Har du selvbruning stående i skapet så skal det visstnok ha samme "milde" effekt om man blander den ut med bodylotion.

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Kjøpte en i dag, en Loreal sublime bronze,den i kremform. En pumpeflaske..men er litt usikker nå, leste en plass at man får en kraftig brunfarge..

Sublime Bronze er vanlig selvbruningskrem. Den gir for kraftig farge på meg iallefall, som er bleik og åpenbart jævlig dårlig til å smøre meg jevnt.

Nutribronze er en gradual/progressive tan som jeg skrev om. Bodylotion med bare et hint av selvbruning.

AnonymBruker
Skrevet

Svampkost kjøper man vanligvis hos malerforretning, men man kan lage dem selv. Google sponge brush så finner du nok noe.

Innhalering av spraytan øker sjangsen for lungekreft lete jeg nylig.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd Dove sin summer glow? Kommer for både veldig lys hud og litt mørkere hud:) Jeg har den for lyst hud og er ganske fornøyd med den.

Anonym poster: 22941385ca811ff5ac0f2a07b0a87368

• Liker 1
Skrevet

Huden min er nærmest blåhvit, og den eneste selvbruneren jeg kan bruke er Jane Iredale Tantasia Self Tanner (og jeg har prøvd veldig mange forskjellige!). Den gir en svært mild farge, som kan bygges opp over flere dager hvis man ønsker det. Har aldri opplevd noen skjolder med den. Det aller beste med den er at selvbruningsstanken er minimal! Det er nesten det viktigste for meg når jeg velger selvbruner, siden de aller fleste selvbrunere gjør meg til en superstinkador i mange dager etter at jeg har brukt de.

Skrevet

Innebærer ikke det en del nakenhet framfor et vilt fremmed menneske? Er av den typen som ikke er komfortabel med å kle av meg. At all.

Forsåvidt, men jeg fikk lov til å bruke ei lita papirtruse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bruke 50/50 selvbruner og vanlig fuktighetskrem. På den måten blir ikke evt skjolder for harde. Det tar jo dobbelt så lang tid å bli brun, men det viktigste er jo at det ser bra ut... Etter å ha vasket hendene tar jeg en liten dråpe selvbruner på en bomullspad som jeg stryker lett utover. På den måten blir ikke skillet så hardt. Kan anbefalle Sublime bronze fra Loreal som har farge på seg, så du ser hvor du smører. Det dumme med den er at det er litt glitter i den, så alt av klær blir fullt av glitter...

Anonym poster: 1ee6cffceff106e007d83636926d35f8

Skrevet

Det varer IKKE i 2 uker. Jeg har fått hvite flekker etter 1 dag!

Skrevet

Er også likblek. Har prøvd en del forskjellig, ingenting har fungert.

Har prøvd disse:

- Dove Summer Glow

- Garnier Summer Body Moisturising Lotion (Light)

- BareMinerals Faux Tan

- Decleor Aroma Confort Gradual Glow Hydrating Body Milk

- Palmer's Cocoa Butter Formula Natural Bronze Gradual Tanning Moisturizer

- Decleor Aroma Spray (tror den er ute av produksjon, så finner ikke hele navnet.)

Har blitt gul, oransj, skjoldete. Jeg har skrubbet hudet godt dagen før, tatt på en god fuktighetskrem. Ingenting har funket, skal teste ut Famous Dave's Fair Skin and Face Tanner når den lander i postkassen min. Er ganske lei av å prøve nå, for å si det sånn. :)

Skrevet

Det varer IKKE i 2 uker. Jeg har fått hvite flekker etter 1 dag!

Da bør du gå tilbake og klage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...