Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På arrangerte treningstimer på treningssentre er instruktørene blide, dyktige og motiverende. Er imponert over hvor dyktige de fleste er.

De kommer med motiverende roping som "kom igjen", "nå gir vi alt" osv. Det er flott.

Men så lei jeg er av deres roping om "har vi det ikke gøy nå"?, "hørte ikke"?, "få høre alle"? osv......

Kan godt forstå at de vil prøve å få med seg folkene, at folk skal like å være der, rope gir også glede og god pust. De er på jobb, og da skal man være positiv, det er noe av jobben. Men de fleste ganger jeg vil trene, så vil jeg kun trene, og er ikke interessert å rope og heie. Har vært på jobb og vært mye utadvendt der, og føler ingen lyst til å være det når jeg trener.

Liker gjerne å stå foran med instruktøren å trene. Bla for at da ser jeg best. Men føler noen ganger at instruktøren rett og slett blir litt småsur, eller skuffet, dersom vi ikke svarer (hoier og roper).

Andre som har synspunkter og tanker om dette?

Endret av Berit
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det gjelder å finne en instruktør passer for en selv og ens humør. Akkurat som jeg noen ganger er i humør til å løpe langt og noen ganger i humør til styrketrening, må jeg avpasse instruktøren til humøret mitt for å få mest mulig utbytte av treningen. Jeg er heller ikke særlig glad i sånne som skal ha svar fra gruppen, men det er jo ikke alle som er slik. Da velger jeg heller en annen time med en annen instruktør hvis jeg kan.

Det viktigste er at du får maks ut av treningen, og det kan virke som de instruktørene kanskje ikke passer helt til deg og får deg til å gi mest mulig når du bruker energi på å tenke på hva de synes om ting. Men hvis du synes det blir litt ubehagelig å ikke rope, kan du jo smile eller noe til instruktøren?

Anonym poster: 179b12f5b60d547359c1676cf7798548

Skrevet

Jeg tenker at det gjelder å finne en instruktør passer for en selv og ens humør. Akkurat som jeg noen ganger er i humør til å løpe langt og noen ganger i humør til styrketrening, må jeg avpasse instruktøren til humøret mitt for å få mest mulig utbytte av treningen. Jeg er heller ikke særlig glad i sånne som skal ha svar fra gruppen, men det er jo ikke alle som er slik. Da velger jeg heller en annen time med en annen instruktør hvis jeg kan.

Det viktigste er at du får maks ut av treningen, og det kan virke som de instruktørene kanskje ikke passer helt til deg og får deg til å gi mest mulig når du bruker energi på å tenke på hva de synes om ting. Men hvis du synes det blir litt ubehagelig å ikke rope, kan du jo smile eller noe til instruktøren?

Anonym poster: 179b12f5b60d547359c1676cf7798548

Jeg bruker egentlig ikke noe særlig energi på å tenke på hva de synes om ting, og uansett bryr jeg meg ikke sånn at jeg lar det spille en rolle for hvor mye jeg er med, eller ikke. Jeg er kunden og betaler, det er vel opp til meg hvordan jeg "svarer".

Synes bare det blir litt voldsomt noen ganger. Men greit nok :) Ville bare si min mening :)

Skrevet

Det var ei der jeg trente før som midt i steptimen alltid skulle rope 'Har vi det bra?!?!?!' (ja, jeg følte hun ropte med så mange utropstegn.) Det var utrolig irriterende, fordi nei, jeg er midt i en utrolig tøff kondisjonstime og er i tillegg tett i nesen så nei, jeg har det slettes ikke bra. Jeg går ikke på gruppetimer for å ha det bra, jeg går der for å ha det bra etterpå.

Fant heldigvis mine favorittinstruktører som begrenset fjåsingen og var mer rolige. Noen motiveres av skrik og skrål. Jeg motiveres ikke av spretne energiske instruktører, jeg trenger egentlig bare at noen er der for å vise meg programmet, de trenger ikke gjøre annet enn å telle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater sånne som skal dra med seg "publikum", uanestt om det nå er på treningstimer, på allmøter på jobb, eller på show. Jeg er ikke en utagerende entusiastisk person. Å hoie og rope er overhodet ikke noe jeg har lyst til å delta på.

Jeg går ikke på treningsstudio lenger, jeg trener andre steder i stedet. Når jeg går på steder hvor det er tenkelig at det forventes respons fra publikum setter jeg meg langt bak, selv om det betyr at jeg ikke ser ordentlig. Jeg var blant annet på et allmøte med direktøren for firmaet jeg jobber i, og han var sånn "har vi det bra??" "er vi det beste firmaet i bransjen?? Hørte ikke?? Å kom igjen folkens!! Er vi Best??". Blæææææ...

Anonym poster: 460ed663e9247a7172b2261d7656928e

Skrevet

Forstår dere godt.

Mange ganger stiller folk seg bakerst i treningslokalet. Instruktøren sier at "kom igjen, kom lenger foran".

Før har jeg tenkt at folk stiller seg ofte bak, fordi de er litt sjenerte, eller orker ikke å vise seg fremme. Men nå tenker jeg at mange også egentlig liker å trene bak i lokalet, nettopp for å unngå ropingen og kommunikasjonsforventningene fremme av instruktøren.

Skrevet

Trener på SATS og hender jeg kommer borti instruktører som synger med sangene (the horror). Det er IKKE fint i en skurrete mikrofon :gjeiper:

Også har vi de som vil vi skal synge med sangen? Wtf.. Jeg greier såvidt å puste pga jeg er så sliten, så maser hun om at vi skal synge allsang :gjeiper: Har jeg heldigvis bare opplevd 1 gang..

Også har vi de som vil vi skal være med og telle ned. Er ikke interessert i det heller. Jeg bruker energien min på å trene, ikke skrike høyt. Det er instruktørens jobb :gjeiper:

Og alltid litt flaut når instruktøren roper "HAR VI DET BRA!!".. og ingen svarer :gjeiper: Som en annen sier over her; Nei, jeg har det ikke bra. Spesielt bodypump gjør direkte vondt av og til :gjeiper:

Skrevet

Alt det maset er en god grunn til at jeg skyr gruppetimer som pesten. :fnise:

Jeg blir sur allerede ved "Kom igjen, ta i" når jeg allerede tar i så jeg holder på å spy. Hvis de attpåtil forventer svar om at jeg har det bra så føler jeg trang til å gå rett ut døra.

Takke meg til apparatsal, der ingen maser på meg...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg er som flere her, ikke så glad i denne ropingen. Og jeg føler også veldig sjelden at det faktisk hjelper noe særlig på pusten. Ofte er man jo ikke totalt i synk, litt før eller litt etterpå, og da blir det i alle fall bare tull med denne ropingen :fnise:

Jeg liker instruktører som viser at de vet hva de driver med, og på meg oppfattes gjerne de som driver med masse skrik og skrål motsatt, selv om de kjører akkurat samme programmet ;)

Skrevet

Også har vi de som vil vi skal synge med sangen? Wtf.. Jeg greier såvidt å puste pga jeg er så sliten, så maser hun om at vi skal synge allsang :gjeiper:

Hi, hi, ler meg skakk :)

:romeo:

Skrevet

Jeg foretrekker de som klarer å holde kjeft innimellom. Selv om man skal motivere går det an å ikke si noe på 15 sekunder. Det blir for mye styr me dde som skal rope ut unødvendige ting hele tida. Jeg er ikke interessert i å svare på noe som helst under en time. Jeg har nok med å puste.

Skrevet

En (av mange) grunner til at jeg ikke liker treningssentre.

Var med på en gratis spinningtime på Elexia en gang, hvor instruktøren hele tida ropte ting som "skal vi svette??" og "Skal vi slite?" og fikk et jublende "jaaaa" hele tida. Jeg følte meg veldig iaktatt og at det var forventa at man skulle rope og skrike. I en situasjon der jeg allerede var veldig ukomfortabel.

Hadde kanskje gått litt bedre nå når jeg er mer vant til trening, men likevel.

Blir mer motivert av "personlig trener" hjemme i stua med video og joggeturer, jeg! :)

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig! Mye svadamas.. Hvorfor ikke heller komme med små "drypp" av nyttig informasjon? Og med nyttig mener jeg ikke sånn "husk å puste!" Heldigvis puster jeg automatisk av meg selv. Trenger ingen påminnelse :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...