Ryvre Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Jaja, så er jeg ferdig med Harry Hole-bökene til Nesbö. Har fordelt de utover med ca 1-2 böker pr sommerferie, men siste boken ble jeg ferdig med forrige ferie så denne sommeren står jeg uten böker Noen som kan anbefale noen lignende böker? (ikke på engelsk, men norsk eller svensk går bra) Burde väre relativt lettleste, krim, men fantasy typ vampyrer eller drager osv går også greit. Gjerne en slags serie slik at jeg kan lese en bok til om den förste var bra.
Gjest Iah Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Wallander-serien til Henning Mankell. Morder uten ansikt / Mördare utan ansikte (1991) Hundene i Riga / Hundarna i Riga (1992) Den hvite løvinnen / Den vita lejoninnan (1993) Silkeridderen / Mannen som log (1994) Villspor / Villospår (1995) Den femte kvinnen / Den femte kvinnan (1996) Ett skritt etter / Steget efter (1997) Brannvegg / Brandvägg (1998) Pyramiden (1999) Før frosten / Innan frosten (2002) (med datteren Linda som hovedperson) Den urolige mannen (2009) Endret 16. juni 2012 av Iah
HedvigR Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Jeffery Deaver anbefaler jeg alltid når det kommer til krim! Han skriver veldig bra, og bøkene er utrolig spennende. De aller beste er de som handler om Lincolm Rhymes, det er ganske mange bøker å velge mellom, men er vel smartest å starte med The Bone Collector. Jeg tror den heter Knokkelsamleren på norsk Det er så absolutt lettlest, men samtidig også skrevet på en veldig smart måte, Deaver undervurderer ikke leserne, som jeg synes er veldig befriende.
Ryvre Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2012 Her kom det jo så mange forslag at det finnes store sjanser for at det blir noen böker utover hösten også Skal sjekke ut dem alle, lese litt omtaler osv og se hvem som ser mest spennende ut til å begynne med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå