Gjest Elise Skrevet 16. juni 2012 #1 Skrevet 16. juni 2012 Jeg kunne tenkt meg å tatt en ørerens Har hørt om flere metoder: Legen sprayer noe væske inn i øret som gjør at det som sitter fast der inne som ikke skal være der, sikkert stort sett ørevoks og rusk, løsner og renner ut. Legen blåser en ballong (??) inn i øret og det løsner?? Man kan helle matolje i øret selv, og det er visst bra har jeg hørt, men er usikker på hva som skjer, om det løsner noe eller om det bare er bra for øregangene. Også er det den alternative løsningen med ørelys. Dette har jeg ikke lyst til å prøve nå. Noen her som har vært hos legen og fått renset øret? Man kan visst også kjøpe noe på apoteket, deriblant noe med ballong. Noen som har prøvd noe av dette og kan anbefale eller fraråde en metode?
Wednesday Skrevet 16. juni 2012 #2 Skrevet 16. juni 2012 i første omgang kan du ha litt matojle i øret og sette i bomull. Matolje løser opp voks. Om det ikke fungerer kan du gå til leger for å skylle øret. Da sprøytes det vann inn i øret med litt kraft, og voksen løsner og renner ut igjen. Dette kan du også enkelt gjøre selv med en ballong som du kjøper på apotek.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Noen som har gjort dette før, hos legen? Anonymous poster hash: ae717...649
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Noen som har gjort dette før, hos legen? Anonymous poster hash: ae717...649 Ja. Det er fort gjort. Anonymous poster hash: 9d771...f61
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Ja, gjorde det da jeg var liten, gikk på barneskolen. Husker at mamma dryppet matolje i ørene kvelden før. Husker ikke så mye fra selve prosedyren, men det var noe som ikke løsnet som legen måtte pirke ut el.l. Det var litt vondt, men selve fjerningen var smertefri. Husker best at jeg hørte mye bedre etterpå. Ørelys er forresten bare humbug. Den voksen som liksom kommer fra øret, kommer ikke derfra, men fra lyset. Anonymous poster hash: f0dc4...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 moren min har gjort det. Det var visst veldig raskt. Ørelys må du ikke prøve. Det er farlig og svindel. Anonymous poster hash: 64f77...f57 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Tusen takk for alle svar Jeg er litt usikker på om dette kan gjøres hos legen? Vil helst ikke gjøre dette hjemme, men var usikker på om legen gjør dette. Så da kan jeg satse på at jeg kan bestille time til å gjøre dette hos fastlegen min? Anonymous poster hash: ae717...649
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Du bør bare gjøre dette dersom du har ørevoks i øret som ikke skal være der. Ørevoks er i utgangspunktet en positiv ting, og blir laget av kroppen for å beskytte øret. Dersom du har voksansamliger du trenger fjernet, bør du ta kontakt med legen din, og ikke prøve å gjøre noe selv Anonymous poster hash: 46d45...352 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Tusen takk for alle svar Jeg er litt usikker på om dette kan gjøres hos legen? Vil helst ikke gjøre dette hjemme, men var usikker på om legen gjør dette. Så da kan jeg satse på at jeg kan bestille time til å gjøre dette hos fastlegen min? Anonymous poster hash: ae717...649 Ja, det får du gjort hos legen Ofte er det helsesekretærne som utfører det. Anonymous poster hash: 9d771...f61
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Du kan også kjøpe ørerens med ballong på apoteket, du drypper det inn, lar det virke ca 20 min, og skyller med lunkent vann. Revatør, tror jeg det heter. Anonymous poster hash: dc07e...985
Jente1996-2 Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 jeg har gjort det et par ganger med at legen sprøyter sånn vann inn i øret. Det er litt hardt, men ikke vondt. Du skvetter kanskje litt første gang, og etterpå merket ihvertfall jeg at jeg hørte mye bedre!
Gjest Allergikeren Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Ja, det får du gjort hos legen Ofte er det helsesekretærne som utfører det. Anonymous poster hash: 9d771...f61 Fort gjort å få ordnet av helsesekretærene, ja. :-) Jeg syns det gikk greit, var verken vondt eller ubehagelig.
Gjest Amber Rose Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Når jeg var liten var jeg på sykehuset for å få sjekket ørene og da brukte de en mini-støvsugergreie til å suge ut ørevoksen med. Tror det var ganske effektivt. Mener å huske at jeg hørte litt bedre etterpå 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Når jeg var liten var jeg på sykehuset for å få sjekket ørene og da brukte de en mini-støvsugergreie til å suge ut ørevoksen med. Tror det var ganske effektivt. Mener å huske at jeg hørte litt bedre etterpå ØNH-leger gjør dette, men ikke fastlegen Det er den mest effektive måten, ja. Anonymous poster hash: dc07e...985
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Du kan også kjøpe ørerens med ballong på apoteket, du drypper det inn, lar det virke ca 20 min, og skyller med lunkent vann. Revatør, tror jeg det heter.Anonymous poster hash: dc07e...985 Revaxør Skal ikke brukes hvis man ikke har skikkelig mye voks i ørene. Sånn sett er det greit at legen tar en titt før ørene evt. blir renset, på legekontoret eller hjemme. Anonymous poster hash: ce799...e35
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Tusen takk for alle svar Jeg er litt usikker på om dette kan gjøres hos legen? Vil helst ikke gjøre dette hjemme, men var usikker på om legen gjør dette. Så da kan jeg satse på at jeg kan bestille time til å gjøre dette hos fastlegen min? Anonymous poster hash: ae717...649 Legen renser ørene dine på en rask og smertefri måte. Vil heller anbefale dette enn å ha matolje i ørene... Anonymous poster hash: 6e769...f4d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #17 Skrevet 23. oktober 2013 Legen renser ørene dine på en rask og smertefri måte. Vil heller anbefale dette enn å ha matolje i ørene... Anonymous poster hash: 6e769...f4d Når du skal rense ørene hos legen anbefales det å bruke matolje i forkant for å løse opp og dermed gjøre fjerningen lettere. Anonymous poster hash: f0dc4...e2d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #18 Skrevet 23. oktober 2013 Du kan også se i butikkene etter noe som heter "ear wax spoon". Som er en liten plastikk-skje som er laget for å kunne brukes lengre inne i øret en q-tips uten å skade/gjøre ting verre slik q-tips ofte gjør. Tror de selger det på coop obs. Husk også at alt som helles inn i øret bør ha en tilnærmet(lunken) kroppstemperatur, ellers kan du bli ganske dårlig. Anonymous poster hash: f7a4b...9c1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #19 Skrevet 23. oktober 2013 Takk for alle hjelpsomme svar Skal bestille time hos legen i neste uke Anonymous poster hash: ae717...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå