AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Jeg skal begynne på spinning t uke via sånn gruppe trening på senteret. De har for det meste kun 55min intvervall o.l Har ikke prøvd det før, men sykler til vanlig, men ikke sånn som de derre tour de france opplegget.. Kan fint sykle 1 til 2 mil uten problem, men ikke sånn full fart tempo. Kondis og utholdentheten min er vel det man kan kalle greit. Er det helt grusomt på den første spinnings opplevelsen?? Anonym poster: 12a49a82d3fc84315cbb896e15de1a32
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Ja, det er helt grusomt! Klarte ikke å gå den første uken. Etter du har overlevd den første uken har du kommet over kneiken, og når du har spinnet 5-10 ganger har du kommet ganske godt inn i det :-) Kroppen venner seg fort til spinning. Edit: var riktignok uvitende om at jeg var på en veldig hard spinningtime for de mer "viderekomne", drev meg selv hardt, det kan jo og spille inn. Du kan kanskje begynne litt rolig og ikke slite deg helt ut. Endret 15. juni 2012 av Valiumsjunkie
Gjest Bond Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Det kan nok være noe slitsomt de første gangene - men samtidig har jo man selv kontroll over hvor mye man vil og kan legge i det og hvor mye man skrur på eller av. Spørs også hvor vant du er å stå på sykkelen (altså i stedet for å sitte). En god del sitter jo i hovedsak når de sykler ute, og da kan det ta litt tid før man får teknikken på plass på spinningsykkelen.
Øydis Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Kom gjerne litt tidlig til timen, så kan du få hjelp av instruktøren til å stille inn sykkelen og kanskje litt teknikktips. De går oftest gjennom litt teknikk på timen, men det er jo ikke alltid like lett å høre hva de sier over musikken, og hvis du har spørsmål kan du også få stilt dem da. Ta det roligere enn du klarer den første halvdelen, så kan du heller kjøre litt mer på etterpå. 55 minutt spinning kan føles ganske lenge når du er utkjørt etter et kvarter. Om det gikk greit, kan du heller ta litt mer i neste gang. Tenk heller på teknikken når du holder litt igjen, så får du mye igjen for det senere. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Hva slags teknikker er det snakk om??? Eksempler? Anonym poster: 18febc7ecef7659ee4de47c15e99a997
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Ikke for å kuppe tråden. Men hvilke trder er det lurt å gå på for nybegynnere på sats? Anonym poster: 68e80fbb043eb82ea6b95121e0834c39
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Jeg er en ganske fersk "spinner" på Sats. I starten gikk jeg kun på pulstimer, både 45 og 55 min. Etter et par måneder avanserte jeg, og nå går jeg på både 45 og 55 min pulstimer, pluss intervall-timer. Det viktigste synes jeg med spinningen er å finne et tempo og belastning som passer en. Det beste er selvsagt å ha en pulsklokke, og ikke minst kjenne etter. Er det for lett, øker man belastningen, er det for tungt og det er 30 min igjen av timen, så letter man på belastningen. Et godt tips er å lytte til instruktøren. Ellers er det viktig at sykkelen er stilt inn riktig, slik at man ikke får en ubehaglig trening. Lykke til! Anonym poster: 80e6cddd2a594a1cdd14a6213d2da59c
Wednesday Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Det værste for meg da jeg begynte å gå på spinning var at jeg fikk så SYKT vondt i rompa første ukene. Klarte nesten ikke å gå ... Men det ordna seg, blei herda til slutt heldigvis
Timseh Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 (endret) Det var tungt de første gangene. (Det er tungt fortsatt, men det er fordi jeg liker når det svir i lårene ) I begynnelsen fikk jeg veldig vondt i rumpen, men nå elsker jeg spinning og spinner minst 2 ganger i uken Endret 17. juni 2012 av HenLu
riceberry Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Det som er så greit med spinning, i motsetning til vanlige sal timer som høypuls, corebar etc, er at du selv kan justere hvor hardt du vil presse deg den dagen. Dessuten er det lurt å skaffe seg en pulsklokke, da er det enklere å disponere kreftene, istedenfor å ta det helt ut i begynnelsen av timen. Hvis du er vant med å sykle, så skal det ikke være så stor overgang til spinning. Spesielt ikke hvis du er vant med å sitte på samme type sete, og bruke samme musklaturen. Lykke til med spinningen, det er super artig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå