sparkbak Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 skal gå ned 50 kilo, Men trenger tips og råd. Noen som jobber med det samme som meg? Jeg har gått ned 15 kilo siden januar, men føler det er alt for lite og skulle gjerne ha gått ned så mye mer. ser meg i speilet og ser egentlig ingen forandring selv. Ser bare et stort monster. Noen som har vært i den samme sitvasjon eller er der? Gi meg tips og råd hvordan dere gikk ned. hva spiste dereosv? Jeg ble operert for gallestein for 3 mnd siden og plages litt etter det enda. Meste jeg spiser kommer bare ut igjen. Men føler på en måte det er fint og. Bli kvitt noen kilo, Men så klart feil og gå ned på denne måten. Men uten lege som bryr seg så blir det jo slik. Eneste hun har hjelpet meg med er å få slankeoperasjon, Hun har vist søkt på det nå uten og si fra til meg eller spørre meg. Greit ejg trenger sikkert det, men ønsker og gå ned selv og. Men blir egentlig litt usikker, For prøvet det i mange år uten å lykkes. Meste jeg har gått ned før er 40 kilo. Men gikk opp igjen masse. Klart og gå ned 15 kilo nå som sakt, Men føler ingen lykke eller glede over det. Redd for at jeg kommer til og gå opp igjen. Selv om jeg spiser sunt og trener. Jeg trenger fra 1-2 timer om dagen. Med noen untak vis jeg er borte og ikke rekker og trene en dag eller 2. Jeg sliter også med høyt prolaktin og svulst på hypofysen Dem har vel et annet navn for det men husker ikke. Er god artet svulst som jeg nå har hat i 11 år eller lenger. Dem fant ut det for 11 år siden. Trolig hat det i mange år før det. Noen som har høyt prolaktin osv som sliter med det? Kan det og være grun for at vekten går så mye opp og ned? Jeg vurderer sterk og ta slankeoperasjon, men må vel like vel gå ned en del selv. Som en lege samboeren min hadde sa, han skjønte ikke vitsen med å slanke seg selv før en slanke operasjon, han mente at det ikke var noe vits og ta slanke operasjon vis man skal gå ned en del selv før en operasjon. Er egentlig enig men han. Men er vel slik det er. Noen som har hat slanke operasjon og vil dele det her? Hvordan har tiden etter operasjonen vært? Og hvor mye må man veie for å få en slik operasjon? Lang vente tid? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 hvor mye veier du ? og hvor høy er du ? Anonym poster: 4122417bbdc69a80d2fb5817418eefa3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Du har gått ned 15 kg siden januar og det er bra!!! Det er faktisk bra å ikke gå ned for fort. Slankeoperasjon er ikke alltid en løsning. Mange senkomplikasjoner som det ikke snakkes høyt om og dertil uføretrygd for noen. Anonym poster: 90b935d4deb48abc4c5117e0ef822fdd
sparkbak Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2012 Jeg er så stor at jeg har en bmi på 48 og det er veldig mye. Men prøvet i mange år for å gå ned. Lei og skuffet og veldig langt nede.
sparkbak Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2012 ja det har jeg hørt om, vet om ei som holdt på og dø av det for noen mnd siden. Vil prøve og gå ned selv. Men ikke altid like lett. Hvertfal når man føler at ting man gjør ikke hjelper.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Bytt lege! Få hun/han til å henvise deg til noen som kan ernæring. Om du har råd vil jeg anbefale å få en personlig trener som kan sette opp et treningsprogram som er perfekt tilpasset deg. Sett deg små, realistiske mål fremover. Det kan være å gå 10000 skritt om dagen, skal greie å løpe 10 intervaller på 20 sekund hver på neste trening. Og så må du glede deg over de 15 kg du allerede har mistet! Ta bilde av deg selv nå uten klær og så tar du nye bilder hver måned eller sjeldnere, om du trener og spiser sunt så kommer du til å se forskjell på de. Lykke til! Anonym poster: 9de857d628c98da7996cdd25b8335fb4 1
frkmammatil3 Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Heisann Jeg skal ned 55 kilo tilsammen! Jeg startet i fjor vår, gikk ned tolv kilo, og gikk opp igjen 5 i vinter. Disse har jeg nå klart å ta av i løpet av våren/forsommeren, og føler jeg er godt i gang igjen. Kjenner meg igjen i mye av tankene dine, jeg har også gått mye opp og ned i vekt, og det er utrolig fortvilt. For min del vet jeg at det har kun med aktivitet og kosthold og gjøre, alle verdier i kroppen min er slik de skal være. Jeg startet hos legen, ble henvist til overvektsklinikken ved St Olavs hospital. Der fikk jeg komme til ernæringsfysiolog, og det er veldig motiverende. Siden jeg trenger tett oppfølging er jeg nå hos legen min 3 ganger i uka, der vi 1 gang i uka måler og veier, og resten bare prater. Sliter jeg med motivasjon hjelper hun meg å tenke annerledes, noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. MEN hadde jeg ikke hatt den avtalen med henne, hadde det gått rett vest.. Jeg går tur hver gang jeg har time til henne, og av og til kommer jeg meg ut i mellom også Det er synd du ikke klarer å se på 15 kilo som en bragd! Du er jo utrolig godt i gang! Jeg er superstolt av mine 10 kilo av, men ser jo selvsagt at det er MASSE igjen... Jeg har en tråd inne på Treningsdagbok forumet som heter Jeg skal ned 50 kilo! Der skriver jeg mye om hva jeg gjør, men på bloggen min (link under) ser du hva jeg har spist de to siste mnd Og hvor mye jeg har vært i aktivitet. På denne tiden har jeg gått ned 5.5 kilo, det er ikke superbra, men det ER bra :D Ønsker deg masse lykke til Dette klarer du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå