Gå til innhold

Beste kapselmaskin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS: ta deg en tur i butikken og prøv de ulike maskinene. Det er STOR forskjell på kaffen fra dem, og avhengig av hvor kaffekresen man er, vil en maskin være helt ubrukelig for noen, mens andre vil elske den.

Selv foretrekker jeg Nespresso-maskinene, fordi jeg liker kaffesmaken. Jeg har melkesteamer, så jeg kan lage cappucchino og latte hvis jeg ønsker det (som smaker tilnærmet café-standard). De andre kapselmaskinene som lager melkedrikker rett fra kapsel, syns jeg personlig blir for kjipe og pulveraktig i smaken (Tassimo feks, ville jeg ikke hatt om jeg fikk betalt for å ha den engang).

Tips til Nespresso-brukere: Enkelte matbutikker har nå tatt inn kapsler fra Ethical Coffee Company, som funker til Nespresso-maskiner. Ikke bare er kapslene biologisk nedbrytbare (bedre samvittighet når man hiver dem i søpla - eller kan hives i komposten hvis man har det), men den var veldig god også. Og lettere tilgjengelig enn originale nespresso-kapsler.

Anonym poster: 1ed3307e40323a2fc7d39de3573612a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips til Nespresso-brukere: Enkelte matbutikker har nå tatt inn kapsler fra Ethical Coffee Company, som funker til Nespresso-maskiner. Ikke bare er kapslene biologisk nedbrytbare (bedre samvittighet når man hiver dem i søpla - eller kan hives i komposten hvis man har det), men den var veldig god også. Og lettere tilgjengelig enn originale.

Er enig med deg i at Nespresso lager den beste kaffen, men syns ikke at kaffen fra dette andre selskapet er like bra. I tillegg mister man garantien på maskina si når man bruker kapsler fra andre leverandører.

• Liker 1
Skrevet

Har en Dolce Gusto og er kjempefornøyd med den :) Har ingen problemer med temperaturen. Bruker mest Chai Latte og Mocha...og noen kopper nesquick og iste innimellom. Liker at det er så mange forskjellige kapsler å velge mellom.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Tar opp igjen denne jeg da jeg vurderer en nespresso i disse dager.

Det som så langt holder meg tilbake er at en får jo ikke en kopp med vanlig svart kaffe av disse maskinene uten å bruke to kapsler. Men om en har melkeskummer så er den nok super vil jeg tro.

Noen flere enn de som alt har uttalt seg som vil komme med sine erfaringer? Greit om det er noen som har prøvd flere av systemene og ikke bare ett av de.

AnonymBruker
Skrevet

Nespresso. Dolce Gusto er bare dritt.

Anonym poster: 64248bc159135e609a96bdf52a25090f

Jura. Nespresso er bare dritt. og dyr.

Anonymous poster hash: a564f...217

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jura. Nespresso er bare dritt. og dyr.

Anonymous poster hash: a564f...217

For den prisen der kan man heller gå ut å kjøpe seg kaffe hver dag i stedet.

Anonymous poster hash: d5bab...3b7

• Liker 1
Skrevet

Har Nespresso-maskin. Men Nescafé Espresso-pulverkaffe smaker faktisk langt bedre enn de oppskrytte kapslene. Anbefaler heller det.

Skrevet

Pulverkaffe er også langt mer arbeid med :)

Nå slo jeg til på en Nespresso D120 som jeg fant på finn.no til en ussel 200 lapp. Om den ikke blir brukt så ender den nok på finn igjen.

I morgen etter frokost skal den testes for første gang, med en ren espresso og en kopp cappuccino:)

AnonymBruker
Skrevet

Tar opp igjen denne jeg da jeg vurderer en nespresso i disse dager.

Det som så langt holder meg tilbake er at en får jo ikke en kopp med vanlig svart kaffe av disse maskinene uten å bruke to kapsler. Men om en har melkeskummer så er den nok super vil jeg tro.

Noen flere enn de som alt har uttalt seg som vil komme med sine erfaringer? Greit om det er noen som har prøvd flere av systemene og ikke bare ett av de.

Det er jo en espressomaskin da... Om man vil ha mer i koppen, så bruker man Lungo-kapsler (tror de her 3-4 alternativer). Ellers lager du bare en americano. En espresso og fyll opp med varmt vann. Ikke lar det renne gjennom kapselen for å fylle opp. Da blir den bare bitter.

Anonymous poster hash: 32a79...036

Skrevet

Det finnes en nespressomaskin som lager store kopper også, men den er ikke kommet til Norge enda.

Nespresso VertuoLine som den heter kommer med tre valg, espresso, lungo og coffe der det siste valget er ca 2,36 dl og en full kaffekopp. Håper denne saken kommer til Norge også, da skal jeg ihvertfall teste ut en kopp eller tre før jeg eventuelt slår til :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan da stille inn hvor mye vann du vil ha (hvor full koppen skal bli). Vil du ha mer vann holder du bare inne knappen. Min har to valg som kan programmeres som man ønsker. Men det komemr i stor grad an på hvilken kapsel man velger. Espresso er espresso, lungo er lungo. Så det avhenger av at det blir produsert en kapsel som lager en "kaffekopp" med riktig styrke.

Har ingenting med maskinen å gjøre. Og det ligger ingen slike kapsler på nespresso sine sider heller (selv i utlandet).

AnonymBruker
Skrevet

Så Nespresso lager bare bittesmå kopper med kaffe? Da er den utelukket ihvertfall. Lurte på om jeg skulle gå for Senseo, syns smaken på de var ganske god...Men så ser jeg på Elkjøps sider at kaffen har gått ut av produksjon, da er det vel liten vits å kjøpe den.

Anonymous poster hash: d5bab...3b7
Skrevet (endret)

Nespresso er som nevnt en espressomaskin, og ikke en kaffemaskin. Den kan lage espresso, lungo og americano om du vil ha full kopp kaffe.

Espresso og lungo brukes å drikke alene, eller som utgangspunkt til latte, cappuccino, mokka osv.

Har du link til der det står at Senseo skal ut av produksjon? Senseo synes jeg smakte utvannet når jeg testet, men nå prøvde jeg bare kakao og friele sin kaffe.

Endret av 79kreps
Skrevet

Se der ja. Men det betyr jo ikke at de er tatt ut av produksjon, men at Elkjøp skal slutte å føre Senseo. Ser du på hjemmesiden til Senseo så står det ikke noe der om at det skal ut av salg.

AnonymBruker
Skrevet

Senseo er det verste skvipet jeg har vært borti. Det blir som dårlig trakterkaffe i forhold til både Nespresso og Dolce Gusto. I tillegg gikk min maskin i stykker etter kort tid.

Selv om nespresso lager "små kopper", så justerer man jo vannmengden. En americano, som er basert på en "liten kopp espresso" er like stor og sterk som en kopp svart kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...