Gå til innhold

Beste kapselmaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi bestemt oss for å gå til innkjøp av en kapselmaskin. Problemet er bare at det finnes så utrolig mange forskjellige der ute, og derfor lurer jeg på:

Hvilken kapselmaskin har du?

Er du fornøyd med den?

Positivt/negativt med den?

Og hvilke typer kan den lage?

Anonym poster: baccf419546ca49015245eeb4eb03adc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nespresso er best på smak. Maskinene finnes i mange prisklasser og er enkle å bruke og gir perfekt kaffe tilberedt i riktig trykk og i riktig temperatur. Minus: med mindre du bor i Oslo, så må du bestille kaffen på nett. Det funker, men er jo helt klart mer digg å hente med seg på super'n. Prisen per kopp er 3-4 kroner, litt dyrt, men mange andre kaffemaskiner opererer med liknende priser for mye verre smak.

:) Men det greieste er å dra et sted hvor du får smake på kaffen og bestemmer deg for hvilken du liker best. Deretter kan du veie andre faktorer som pris på maskin/kaffe, distrubisjon ect. og finne ut hva som passer ditt behov.

Men et hot tip: jeg jobber med distr. av varer og har merket meg at senseo-kaffen selger dårlig i butikk, og at mange kjeder har kuttet forskjellige typer fra sortementet. Det KAN være lurt å velge et veletablert kapselsystem, for da risikerer du ikke at det plutselig blir slutt på kapslene.

Anonym poster: fb65640b15b3cfd4fc978162758a246a

• Liker 2
Gjest Stille vann
Skrevet

Jeg har en Nescafe Dolce Gusto, og bruker den bare til caffe latte. Jeg syntes ikke den blir varm nok, bare lunken. Det er veldig enkelt å få tak i kapsler da, det har de i alle dagligvarer.

Skrevet

Jeg elsker min Dolce Gusto! Og kaffen er god, selv om ingen kapselkaffe i verden kan måle seg med Evergood trakterkaffe :rodmer:

Sikker på at maskinen din er i orden, "Stille vann"? Jeg har ingen problemer med temperaturen på min maskin.

Gjest Stille vann
Skrevet

Jeg elsker min Dolce Gusto! Og kaffen er god, selv om ingen kapselkaffe i verden kan måle seg med Evergood trakterkaffe :rodmer:

Sikker på at maskinen din er i orden, "Stille vann"? Jeg har ingen problemer med temperaturen på min maskin.

Kanskje det er noe galt, den har vært sånn siden jeg kjøpte den. Det må jeg sjekke ut.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Tassimo T40. Den lager varm drikke, god smak, greit utvalg.

Har en del erfaring med Dolce Gusto; den lager god kaffe, men den blir ikke varm nok. Har erfart dette på tre forskjellige maskiner. Det er dessverre en dealbreaker for meg. Og om maskinen ikke er helautomatisk utgår den i alle fall, jeg orker ikke stoppe/justere vannmengden i lengden.

To tidligere tråder fra forumet;

- http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=650491&st=0&p=10844474&#entry10844474

- http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=605183&st=0

Skrevet

Nespresso :rodmer:

Elsker den maskinen.

Den har flott design, kaffen smaker himmelsk, akuratt som på cafe bar. Den er veldig raski i forhold til andre maskiner, lett og holde ren, finnes mange smaker og velge mellom, du finner garantert en du ikke klarer og leve uten.

Det eneste negative jeg kan komme på med denne maskinen er at kapsler må bestilles over nett. Vet at Elkjøp har kapsler som passer til den, men bruker man dem og maskinen går istykker får man ikke tilbake på garantien.

Er du kaffe kresen så hadde jeg gått for en Nespresso. Synes ingen av de andre maskinene lager like god kaffe som den :) Men er du ikke så kresen på smak så hadde jeg gått for en Dolce Gusto :)

Skrevet

Har også Nespressomaskin.

Det tar 2-3 dager fra du bestiller kaffen til den kommer til posthuset.

Skrevet

Vi har Nespresso-maskin av typen Piccolo. Den kostet 800,- da vi kjøpte den, men jeg har sett til 600,- på Elkjøp, så den er jo relativt billig.

Vi er kjempefornøyde med denne! Det som var viktig for oss da vi valgte maskin var at det var lett å få tak i kapsler til den. De fleste dagligvarebutikker har et utvalg av Nespressokapsler, og det er lett å bestille over nettet. Den er også liten og rask, og kaffen er svært god.

Skrevet

Vi har Nespresso-maskin av typen Piccolo. Den kostet 800,- da vi kjøpte den, men jeg har sett til 600,- på Elkjøp, så den er jo relativt billig.

Vi er kjempefornøyde med denne! Det som var viktig for oss da vi valgte maskin var at det var lett å få tak i kapsler til den. De fleste dagligvarebutikker har et utvalg av Nespressokapsler, og det er lett å bestille over nettet. Den er også liten og rask, og kaffen er svært god.

Du har ikke en Nespresso, du har en Dolce Gusto.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har Dolce Gusto (eller som har litt peilig på det "merket") - hvilen av de 4 modellene er best eller har du? Melody, Piccolo, Circolo eller Creativa?

Skrevet (endret)

Til dere som har Dolce Gusto (eller som har litt peilig på det "merket") - hvilen av de 4 modellene er best eller har du? Melody, Piccolo, Circolo eller Creativa?

Jeg har Piccolo, og den er grei, synes kaffen blir varm nok. Men skulle ønske det var automatisk utblanding da jeg har en tendens til å vanne ut drikkene litt mye. Også skulle jeg ønske kapslene var litt mindre(og litt mer miljøvennlige). De forskjellige drikkene varierer synes jeg. Noen er veldig gode mens andre smaker litt lite og kunstig.

Endret av Cordelia
AnonymBruker
Skrevet

Nespresso. Dolce Gusto er bare dritt.

Anonym poster: 64248bc159135e609a96bdf52a25090f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke type drikker kan nespresso lage da? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke type drikker kan nespresso lage da? :)

Espresso og lungo.

Anonym poster: 64248bc159135e609a96bdf52a25090f

Skrevet

nespresso har faktisk eigen butikk i bergen.

lurer sjølv på å kjøpe ei kapselmaskin. likar kaffen til senseo, men viss du ynskjer kakao og sånn funker ikkje den. då er tassimo ganske god. kakaoen der er fantastisk! :rodmer:

Skrevet

Er det ikke bare str som er forskjellen da?? Jeg har Melody som er den middelstore. Har sxmakt kaffe fra pikkolo som er den minste, den smakte helt likt.

Skrevet (endret)

Jeg har nespressomaskin, og er godt fornøyd med den.

:heks:

Endret av Brunhilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...