Gå til innhold

15 åringer

Anbefalte innlegg

Gjest Møremor
Skrevet

Hva gjør deres 15-åringer hjemme?

Hvor mye får de i ukelønn?

Har de fått seg sommerjobb?

Anonym poster: 1a7f05535d68c499539684735e6c5b3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min har fått jobb. Foreløpig en dag annehver uke etter skolen men når hun blir 16 skal hun jobbe mere. Nå plasserer hun varer i en liten dagligvare, skal over i kassa når hun er gammel nok. Iom hun jobber såpass lite ennå får hun penger etter behov og etter lommeboka mi. Hun har ingen helt fast oppgaver hjemme i sommer men ellers i året har hun ansvar for å få to mindre søsken av gårde om morgenen, de smører mat og klarer seg selv men må bare minnes på klokka. Utenom gjør hun ting når jeg ber om det og hun har på eget initiativ begynt å vaske litt klær.

Anonym poster: 396f3a792a42ee44b1be01b17ea1aacf

AnonymBruker
Skrevet

Vasker og rydder kjøkkenbenk og stekeovn + støvsuger nedre etasje (stue, gang, kjøkken, vaskerom) hver Søndag. Selvvalgte oppgaver. I tillegg må 16-åringen ta "selvfølgelighetene" som å rydde etter seg og rydde rom og noen ganger ta ut/inn av oppvaskmaskin. Får ca. 750kr i mnd. utover betalt busskort/mobiltelefon osv. Vi er igang med diskusjon om å øke det, og dermed også oppgavene :gjeiper:

15åringen har virkelig forsøkt å få seg sommerjobb, men det er veldig vanskelig. Mange av mine venners barn som jobber hos familiemedlemmer og jeg har lite familie og bekjente rundt her. Vet også at det er mange ungdom som har blitt utplassert fordi de har falt ut av vgs. Men tenåringen prøver, så vi får se om noen til slutt sier ja.

Anonym poster: f9f5172ca42b8a0fcd85885cbf62cd91

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er 16 år, og får kr 600 i måneden. Det skal dette kino, bowling, kantinemat en og annen gang osv. For dette må hun rydde og vaske sitt eget rom, bad, stue og gang. I tillegg må hun tømme oppvaskmaskin eller vaske opp etter middag- og lage middag en gang i uka. I tillegg mopper hun litt. Med andre ord ikke så mye.

Hun har en liten vaskejobb som gir henne ca kr 5-600 kr pr måned. Hun har ikke fått seg sommerjobb annet enn husmaling osv her hjemme.

Anonym poster: 30418e6e0e08a7bec2c4a9942c171080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...